Sedan, Coupe do 42 tyś

27 Sie 2017, 21:26

Witam.

Szukam auta do ok. 42 tyś. Jeśli chodzi o nadwozie to preferuje sedana oraz coupe. Samochód będzie głównie służył do jazdy po mieście, ale również jakaś trasa w tygodniu wpadnie, dlatego biorę pod uwagę tylko jednostki benzynowe, ewentualnie z możliwością w przyszłości zamontowania instalacji LPG. Jeśli chodzi o roczny przebieg to będzie wynosił ok. 15 tyś.

Modele jakie biorę pod uwagę to:
- Honda Accord VIII 2.0
- Mazda 6 II 2.0
- Opel Insignia 1.6t lub 2.0t
- BMW 3 E90 2.0 ew R6 2.5

Proszę o jakieś opinie na temat tych aut, jak i inne propozycje w tym przedziale cenowym.

Pozdrawiam
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

28 Sie 2017, 16:18

A co sądzicie na temat Citroena C5 2.0 benzyna lub Renault Laguna III 2.0t?
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

28 Sie 2017, 18:13

C5 ok (jeśli wystarczy Ci taki silnik w prawie pięciometrowym aucie)
Laguna również ok, bardzo fajny silnik
Accord spoko
Mazda ok
Insignia - dla mnie poza designem to auto nie ma nic ciekawego do zaoferowania
e90 spoko ale po fl weszły silniki z bezpośrednim wtryskiem gdzie montaż elpegie będzie średnio opłacalny (swoją drogą to i silniki nie zbierają wyłącznie pochwał)

Ode mnie
AR 159 tbi (ale również lpg nie włożysz)
Mondeo mk4, masa fajnych silników, pod lpg 2.0/145, 2.5T, ecoboost'y również zbierają lepsze opinie niż np tfsi
IS250, również bez lpg
Saab 9-3, 9-5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sie 2017, 18:23

Jeśli chodzi o silniki z turbina w insigni, są aż tak awaryjne czy po prostu drogie w eksploatacji? Myślałem tak samo o is250 tylko jeśli chodzi o koszty utrzymania to troche są wysokie, ciekawa również jest propozycja mondeo mk4. Jak wygląda w tym przypadku kwestia silników i ich awaryjności słyszałem dobre opinie na temat tych ecoboostów.
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

28 Sie 2017, 18:30

Koszty utrzymania is250 na pewno nie będą wyższe niż takiego e90, auto jest bezproblemowe a i praktycznie pozbawione wad
W insigni chodziło mi o jakość i prowadzenie
Osobiście w modneo postawiłbym na 2.5T konstrukcji volvo, ten sam, który siedzi np w s60r czy focusie st
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sie 2017, 20:21

IS250 bezproblemowy? A bębny VVTi? Syf zbierający się w kolektorze? Pompa wody? Pobór oleju? Wy naprawdę łykacie wszystko co napisze Szybki? :o
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niezidentyfikowany przycisk w samochodach marki Toyota
    Do czego służy przycisk (o ile to przycisk) widoczny na załączonym zdjęciu w samochodach marki Toyota. Nie ma raczej znaczenia czy jest to hybryda czy też zwykła benzyna. Jedne po prostu go mają a inne nie. Przejrzałem instrukcję ...
    Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy
    Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami. Maserati GranTurismo Silnik 4.2 V8 405 KM Skrzynia aut. 6 Biegowy Rok prod. 2010 Całokształt Uważam że to bardzo fajne ...

28 Sie 2017, 20:28

Ile znasz jeżdżących na co dzień IS250? Ile z nich miało problemy z bębnami? Ile z nich pobiera olej? Czy pompa wody w dziesięcioletnim aucie może być "wadliwa"? Dziękuję za uwagę, możesz wracać do migomatu :happy:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sie 2017, 20:36

Odwrócę Twoje pytania żartownisiu - z iloma IS250 miałeś do czynienia skoro wg Ciebie są bezproblemowe? Mi wystarczy wiedza kolegi, ex-lexiarza, który trochę tych aut przerzucił i wrócił do BMW (żeby nie było - osobiście wolę Lexa, ale denerwuje mnie pisanie, że te auta nie mają żadnych wad!).
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

28 Sie 2017, 21:12

Jeśli chodzi o E90 to w tym przedziale cenowym jakiego rocznika mozna spokojnie szukać? Co sądzicie o 1.6t w insigni? Czy ewentualnie warto pchać sie w R4 2.0 w E90 czy nie ma to sensu?
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

29 Sie 2017, 10:24

hondziarz napisał(a):IS250 bezproblemowy?

Powiem tak, przy 325i e90, który jest uważany za najlepszy silnik w tym modelu obok 330i jest... bezproblemowy ;) Jakby był w BMW to fani tej marki stawiali by ołtarzyki dla niego (oczywiście jakby to było R6). Ubytki oleju wynikają głównie z rodzaju oleju jaki się stosuje, gdzie ostatnio BMW i Audi przodują w tym niechlubnym rankingu.
Upraszczając - wszystko zależy jak patrzymy na auto - jeśli z perspektywy roweru to będzie problemowy, jak z perspektywy e90 to nie będzie. Nie ma aut bez wad. Są takie co mają ich mniej i więcej.

hondziarz napisał(a):denerwuje mnie pisanie, że te auta nie mają żadnych wad!

mają:
- ciasnota
- tylko sedan
- problemy z bębnami w pierwszych rocznikach (ale tutaj na forum urosły do wymiaru wadliwej pompy 2,0 TDI), które łatwo i relatywnie tanio można ogarnąć na OEM lub zostały ogarnięte
- lipny diesel
- jeden benzyniak (IS 350 są tylko z USA)
- manuale z krótkimi biegami
- automaty nie powalające szybkością jak na dzisiejsze standardy DSG
- bywały problemy z xenonami
- w USA była wadliwa partia plastików do wnętrza (klamki) w jakiś dwóch rocznikach
I teraz jakby wypisać wady e90 to trochę więcej byłoby tego. Jakby zrobić bezpośrednią konfrontację z 325i to totalnie blado wypadłoby.

Petrde napisał(a):Jeśli chodzi o E90 to w tym przedziale cenowym jakiego rocznika mozna spokojnie szukać?

Jeśli chodzi o silniki:
320i rozciąga się łańcuch rozrządu
325i lubi się pocić, droga elektryczna pompa wody - często zrobienie tego to 5-6k
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Sie 2017, 11:17

Jeśli chodzi o ten rozciągający się łańcuch rozrządu to jakie są koszty naprawy tego problemu i przy jakim przebiegu pojawia się ta usterka?
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

29 Sie 2017, 11:33

dzida napisał(a):Powiem tak, przy 325i e90, który jest uważany za najlepszy silnik w tym modelu obok 330i jest... bezproblemowy


Tu się zgodzę. Ogólnie fajnie, że nieco zmieniłeś podejście - aut bez wad po prostu nie ma. Nie skomentowałeś jednak problemów z nagarem, a wiem, że występuje - kolega szukał wyjaśnienia swoich problemów z IS250 na zagranicznym forach, bo lexiarze jak hondziarze - im się nigdy nic nie psuje :mrgreen: No i jeszcze dochodzą problemy z rozrządem.
https://www.clublexus.com/forums/is-2nd ... reads.html
https://www.clublexus.com/forums/is-2nd ... ads-3.html
Zgodzę się jednak, że to pomijalne problemy przy silnikach BMW/Audi, gdzie awarie mocno uderzają po kieszeni. Niestety osoba, która rezygnuje z jakości wykończenia Audi czy prowadzenia i osiągów BMW na rzecz pancerności Lexusa ma prawo czuć się lekko zawiedziona, bo to już nie ten sam Lexus co za czasów 2JZ czy 3UZ.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

29 Sie 2017, 12:17

hondziarz napisał(a):Ogólnie fajnie, że nieco zmieniłeś podejście - aut bez wad po prostu nie ma.

ale ja zawsze takie miałem tylko mi się obrywa dlatego, że mam auto tej marki

Nagar to bolączka każdego auta z wtryskiem bezpośrednim. Jest ale nie w takiej ilości, że trzeba go czyścić co 70-100tys. jak to było w GDi czy FSI. Chyba o nim wspomniałem nawet w zestawieniu, które robiłem. :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Sie 2017, 18:19

Jeśli chodzi o koszty utrzymania to, które wypadają najlepiej? Czy w accordzie 2.0 nie będzie troche mulaste?
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

29 Sie 2017, 20:36

hondziarz napisał(a):Tu się zgodzę. Ogólnie fajnie, że nieco zmieniłeś podejście - aut bez wad po prostu nie ma. Nie skomentowałeś jednak problemów z nagarem, a wiem, że występuje - kolega szukał wyjaśnienia swoich problemów z IS250 na zagranicznym forach, bo lexiarze jak hondziarze - im się nigdy nic nie psuje :mrgreen: No i jeszcze dochodzą problemy z rozrządem.
https://www.clublexus.com/forums/is-2nd ... reads.html
https://www.clublexus.com/forums/is-2nd ... ads-3.html
Zgodzę się jednak, że to pomijalne problemy przy silnikach BMW/Audi, gdzie awarie mocno uderzają po kieszeni. Niestety osoba, która rezygnuje z jakości wykończenia Audi czy prowadzenia i osiągów BMW na rzecz pancerności Lexusa ma prawo czuć się lekko zawiedziona, bo to już nie ten sam Lexus


Ale chyba mówiłem że lex ma wady tylko w przypadku 3uz i 2jz nie te co chcielibyście żeby miał :mrgreen: .
Co do nowszych konstrukcji to chyba Ci wyraźnie napisałem o bębnach vvti ??
Więc Hondziarz jak już znalazłeś te problemy vvti i syfu w silniku to może napisz nam konkretnie o problemach odpowiedników is250 czyli bmw/audi/MB z tych roczników. Tylko proszę Cię o konkrety a nie tak jak 959 który się rozmył.
A potem sobie zrobimy bilansik... :ok:

Podsumowując : Lex nie jest bez wad tylko trzeba się zastanowić nad ceną jaką jesteśmy w stanie zapłacić za inny rodzaj jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe