Sedan, Coupe do 42 tyś

27 Sie 2017, 22:26

Witam.

Szukam auta do ok. 42 tyś. Jeśli chodzi o nadwozie to preferuje sedana oraz coupe. Samochód będzie głównie służył do jazdy po mieście, ale również jakaś trasa w tygodniu wpadnie, dlatego biorę pod uwagę tylko jednostki benzynowe, ewentualnie z możliwością w przyszłości zamontowania instalacji LPG. Jeśli chodzi o roczny przebieg to będzie wynosił ok. 15 tyś.

Modele jakie biorę pod uwagę to:
- Honda Accord VIII 2.0
- Mazda 6 II 2.0
- Opel Insignia 1.6t lub 2.0t
- BMW 3 E90 2.0 ew R6 2.5

Proszę o jakieś opinie na temat tych aut, jak i inne propozycje w tym przedziale cenowym.

Pozdrawiam
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

28 Sie 2017, 17:18

A co sądzicie na temat Citroena C5 2.0 benzyna lub Renault Laguna III 2.0t?
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

28 Sie 2017, 19:13

C5 ok (jeśli wystarczy Ci taki silnik w prawie pięciometrowym aucie)
Laguna również ok, bardzo fajny silnik
Accord spoko
Mazda ok
Insignia - dla mnie poza designem to auto nie ma nic ciekawego do zaoferowania
e90 spoko ale po fl weszły silniki z bezpośrednim wtryskiem gdzie montaż elpegie będzie średnio opłacalny (swoją drogą to i silniki nie zbierają wyłącznie pochwał)

Ode mnie
AR 159 tbi (ale również lpg nie włożysz)
Mondeo mk4, masa fajnych silników, pod lpg 2.0/145, 2.5T, ecoboost'y również zbierają lepsze opinie niż np tfsi
IS250, również bez lpg
Saab 9-3, 9-5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sie 2017, 19:23

Jeśli chodzi o silniki z turbina w insigni, są aż tak awaryjne czy po prostu drogie w eksploatacji? Myślałem tak samo o is250 tylko jeśli chodzi o koszty utrzymania to troche są wysokie, ciekawa również jest propozycja mondeo mk4. Jak wygląda w tym przypadku kwestia silników i ich awaryjności słyszałem dobre opinie na temat tych ecoboostów.
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

28 Sie 2017, 19:30

Koszty utrzymania is250 na pewno nie będą wyższe niż takiego e90, auto jest bezproblemowe a i praktycznie pozbawione wad
W insigni chodziło mi o jakość i prowadzenie
Osobiście w modneo postawiłbym na 2.5T konstrukcji volvo, ten sam, który siedzi np w s60r czy focusie st
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sie 2017, 21:21

IS250 bezproblemowy? A bębny VVTi? Syf zbierający się w kolektorze? Pompa wody? Pobór oleju? Wy naprawdę łykacie wszystko co napisze Szybki? :o
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki silnik wybrać w Toyota Yaris I?
    Po tym jak trafił na rynek był samochodem chętnie wybieranym przez kierowców ze względu na ponad przeciętną niezawodność. Zastąpił on wcześniej produkowany model Starlet. Yaris pierwszej generacji był produkowany w ...

28 Sie 2017, 21:28

Ile znasz jeżdżących na co dzień IS250? Ile z nich miało problemy z bębnami? Ile z nich pobiera olej? Czy pompa wody w dziesięcioletnim aucie może być "wadliwa"? Dziękuję za uwagę, możesz wracać do migomatu :happy:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sie 2017, 21:36

Odwrócę Twoje pytania żartownisiu - z iloma IS250 miałeś do czynienia skoro wg Ciebie są bezproblemowe? Mi wystarczy wiedza kolegi, ex-lexiarza, który trochę tych aut przerzucił i wrócił do BMW (żeby nie było - osobiście wolę Lexa, ale denerwuje mnie pisanie, że te auta nie mają żadnych wad!).
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

28 Sie 2017, 22:12

Jeśli chodzi o E90 to w tym przedziale cenowym jakiego rocznika mozna spokojnie szukać? Co sądzicie o 1.6t w insigni? Czy ewentualnie warto pchać sie w R4 2.0 w E90 czy nie ma to sensu?
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

29 Sie 2017, 11:24

hondziarz napisał(a):IS250 bezproblemowy?

Powiem tak, przy 325i e90, który jest uważany za najlepszy silnik w tym modelu obok 330i jest... bezproblemowy ;) Jakby był w BMW to fani tej marki stawiali by ołtarzyki dla niego (oczywiście jakby to było R6). Ubytki oleju wynikają głównie z rodzaju oleju jaki się stosuje, gdzie ostatnio BMW i Audi przodują w tym niechlubnym rankingu.
Upraszczając - wszystko zależy jak patrzymy na auto - jeśli z perspektywy roweru to będzie problemowy, jak z perspektywy e90 to nie będzie. Nie ma aut bez wad. Są takie co mają ich mniej i więcej.

hondziarz napisał(a):denerwuje mnie pisanie, że te auta nie mają żadnych wad!

mają:
- ciasnota
- tylko sedan
- problemy z bębnami w pierwszych rocznikach (ale tutaj na forum urosły do wymiaru wadliwej pompy 2,0 TDI), które łatwo i relatywnie tanio można ogarnąć na OEM lub zostały ogarnięte
- lipny diesel
- jeden benzyniak (IS 350 są tylko z USA)
- manuale z krótkimi biegami
- automaty nie powalające szybkością jak na dzisiejsze standardy DSG
- bywały problemy z xenonami
- w USA była wadliwa partia plastików do wnętrza (klamki) w jakiś dwóch rocznikach
I teraz jakby wypisać wady e90 to trochę więcej byłoby tego. Jakby zrobić bezpośrednią konfrontację z 325i to totalnie blado wypadłoby.

Petrde napisał(a):Jeśli chodzi o E90 to w tym przedziale cenowym jakiego rocznika mozna spokojnie szukać?

Jeśli chodzi o silniki:
320i rozciąga się łańcuch rozrządu
325i lubi się pocić, droga elektryczna pompa wody - często zrobienie tego to 5-6k
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Sie 2017, 12:17

Jeśli chodzi o ten rozciągający się łańcuch rozrządu to jakie są koszty naprawy tego problemu i przy jakim przebiegu pojawia się ta usterka?
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

29 Sie 2017, 12:33

dzida napisał(a):Powiem tak, przy 325i e90, który jest uważany za najlepszy silnik w tym modelu obok 330i jest... bezproblemowy


Tu się zgodzę. Ogólnie fajnie, że nieco zmieniłeś podejście - aut bez wad po prostu nie ma. Nie skomentowałeś jednak problemów z nagarem, a wiem, że występuje - kolega szukał wyjaśnienia swoich problemów z IS250 na zagranicznym forach, bo lexiarze jak hondziarze - im się nigdy nic nie psuje :mrgreen: No i jeszcze dochodzą problemy z rozrządem.
https://www.clublexus.com/forums/is-2nd ... reads.html
https://www.clublexus.com/forums/is-2nd ... ads-3.html
Zgodzę się jednak, że to pomijalne problemy przy silnikach BMW/Audi, gdzie awarie mocno uderzają po kieszeni. Niestety osoba, która rezygnuje z jakości wykończenia Audi czy prowadzenia i osiągów BMW na rzecz pancerności Lexusa ma prawo czuć się lekko zawiedziona, bo to już nie ten sam Lexus co za czasów 2JZ czy 3UZ.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

29 Sie 2017, 13:17

hondziarz napisał(a):Ogólnie fajnie, że nieco zmieniłeś podejście - aut bez wad po prostu nie ma.

ale ja zawsze takie miałem tylko mi się obrywa dlatego, że mam auto tej marki

Nagar to bolączka każdego auta z wtryskiem bezpośrednim. Jest ale nie w takiej ilości, że trzeba go czyścić co 70-100tys. jak to było w GDi czy FSI. Chyba o nim wspomniałem nawet w zestawieniu, które robiłem. :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Sie 2017, 19:19

Jeśli chodzi o koszty utrzymania to, które wypadają najlepiej? Czy w accordzie 2.0 nie będzie troche mulaste?
Petrde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Auto

29 Sie 2017, 21:36

hondziarz napisał(a):Tu się zgodzę. Ogólnie fajnie, że nieco zmieniłeś podejście - aut bez wad po prostu nie ma. Nie skomentowałeś jednak problemów z nagarem, a wiem, że występuje - kolega szukał wyjaśnienia swoich problemów z IS250 na zagranicznym forach, bo lexiarze jak hondziarze - im się nigdy nic nie psuje :mrgreen: No i jeszcze dochodzą problemy z rozrządem.
https://www.clublexus.com/forums/is-2nd ... reads.html
https://www.clublexus.com/forums/is-2nd ... ads-3.html
Zgodzę się jednak, że to pomijalne problemy przy silnikach BMW/Audi, gdzie awarie mocno uderzają po kieszeni. Niestety osoba, która rezygnuje z jakości wykończenia Audi czy prowadzenia i osiągów BMW na rzecz pancerności Lexusa ma prawo czuć się lekko zawiedziona, bo to już nie ten sam Lexus


Ale chyba mówiłem że lex ma wady tylko w przypadku 3uz i 2jz nie te co chcielibyście żeby miał :mrgreen: .
Co do nowszych konstrukcji to chyba Ci wyraźnie napisałem o bębnach vvti ??
Więc Hondziarz jak już znalazłeś te problemy vvti i syfu w silniku to może napisz nam konkretnie o problemach odpowiedników is250 czyli bmw/audi/MB z tych roczników. Tylko proszę Cię o konkrety a nie tak jak 959 który się rozmył.
A potem sobie zrobimy bilansik... :ok:

Podsumowując : Lex nie jest bez wad tylko trzeba się zastanowić nad ceną jaką jesteśmy w stanie zapłacić za inny rodzaj jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe