Sedan do 12 tys euro.

18 Maj 2017, 21:28

Witam,

Jakiś czas temu miałem wypadek samochodowy, w skutek czego zostało zniszczone moje auto (mazda 6). Zmuszony jestem do zakupu nowego. Przyznam się, że w dziale motoryzacji jestem zielony, dowodem na to jest mój poprzedni samochód (rdzewiejący, problem z DPF'em oraz wyciekający olej z silnika :x ). Mój budżet wynosić będzie w granicach 12 tys. euro- mieszkam w Niemczech, rocznie robię około 30tys. km, w tym 23km dziennie w jedną stronę do pracy po mieście i raz na 3 miesiące podróż do Polski (650km). Ma być to auto na dobrych parę lat, więc ze stosunkowo małym przebiegiem, benzyna czy diesel- sam nie wiem, z trwałym silnikiem. Dużą rolę odgrywa dla mnie wygląd oraz gadżety takie jak Navi. Dotychczas rozglądałem się za takimi samochodami jak- audi a4-b8, lexus IS220d, audi a6, passat cc, opel insignia, honda accord type-s. Zależy mi na tym, żebym nie musiał co chwile jeździć do warsztatu, w Niemczech ceny napraw są kosmiczne, więc ewentualne usterki załatwiałbym tylko przy zjeździe do Polski. Z góry dziękuję za pomoc !
Dejot7
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 31 12 1990
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: mazda 6
Silnik: 2.0 gg 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Maj 2017, 21:10

A6 c6 ok ale na pewno nie z FSI i 2.0tdi pd
passat jw, imo za mało kasy zeby w ogóle się nim zajmować
Chąda spoko
Insignia miała sporo problemów z elektryką na początku produkcji
Jeśli lexus to is250 (a tu masz za mało kasy) 220d to szrot

Popatrz na C5, s60/v70, lagunę mk3
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Maj 2017, 12:08

Jak mieszkasz w Niemczech, to raczej diesel będzie lepszym wyborem. Diesel, o ile dobrze kojarzę, gdzieś koło 1,15€/l, benzyna 1,35€/l, więc to na tyle duża różnica, że z racji spalania i ceny paliw a, zaoszczędzisz tyle pieniędzy, że nawet jakby coś się miało dziać co roku, to po kosztach warsztatu wyjdziesz na zero. Możesz też pomyśleć o LPG, ale zakładać go w Polsce, bo w Niemczech na 4 garki gdzieś z 2000€ trzeba dać. W Polsce poniżej połowy tej kwoty wydasz, a są warsztaty, co montują instalację na częściach, które są na liście części homologowanych w Niemczech.

Jeśli miałbym Ci doradzać po moich obserwacjach cen części na eBay.de, to najlepszym wyborem jest grupa VW. Dwumasy, DPFy, zawieszenia, turbosrpężarki, czy inne drobne części są znacznie tańsze, niż Audi/BMW. Opel, Ford i Mercedes ma też ciut wyższe ceny od VW.

Lexusa osobiście odradzam z racji tego, że dostępność części do niego jest trochę gorsza, więc i ceny są nieco wyższe, a czasami trzeba korzystać z oryginałów, które są mocno przecenione (jak w przypadku każdej marki).

Jak VW z dieslem, to po połowie 2008r., gdzie skopaną konstrukcję Pumpeduese zastąpiono Common Rail, który wykazuje się znacznie niższą awaryjnością.

Kolejna sprawa... Jeśli chcesz wydłużyć żywotność wtryskiwaczy, pompy, turbosprężarki, a także DPF, to proponuję tankować paliwa premium i do silnika wlewać tylko i wyłącznie prawdziwy sytntetyk (o tym dalej). W Niemczech na Aralu kosztuje ono jakoś 1,28€/l, co i tak jest taniej od zwykłej Pb95 (1,35€/l), a wg testów jest nawet 40% czystsze pod względem wydalania spalin i ma lepsze właściwości czyszczące, smarujące, jak i parametry spalania. Co do oleju silnikowego, to w Niemczech masz regulację co do olei - hydrocrkach musi być oznaczony na butelce. Wszystko to, co w Polsce ma na niej "Full Synthetic", w Niemczech ma "HC" lub "SCH". Syntetyk znacznie mniej zapuszcza DPF, poza tym znacznie dłużej utrzymuje parametry. Przypominam przy tym, że przy DPF trzeba używać tylko i wyłącznie olei niskopopiołowych. Spalający się olej (a zawsze coś się dostaje do komory spalania), wydala popiół, który zapycha DPF, a popiół nie poddaje się regeneracji, stopniowo zaypchając filtr, którego pojemność w końcu się kończy (objawia się to podwyższającym się poziomem oleju w silniku) i w konsekwencji można albo uszkodzić motor albo w końcu doczekać się dnia, w którym silnik nie odpali.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

20 Maj 2017, 15:54

Jak mieszkasz w Niemczech, to raczej diesel będzie lepszym wyborem. Diesel, o ile dobrze kojarzę, gdzieś koło 1,15€/l, benzyna 1,35€/



Sam mieszkam w niemczech, benzyna to około 1.30 teraz.

Natomiast za diesla dostanie większy podatek (za C klasę w dieslu rocznie około 300 euro, za Mazdę 6 GH 1.8 Benzyna 100 euro), droższe ubezpieczenie itp.
erni13
Początkujący
 
Posty: 103
Auto: Mercedes C klasa W204
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Maj 2017, 10:11

Dziękuję za odpowiedzi,

Więc tak, dostałem jako auto zastępcze około 1,5 tyg. temu- VW Toureg'a z tego roku. Byłem na giełdzie samochodowej (około 3000 aut) wczoraj, tylko dlatego, że była możliwość przejechania się autami po parkingu. Po przesiadce z Tourega każde auto wydaję się małe i twarde, więc było ciężko się przestawić. Jeździłem mercedesem c klasą w dieslu- strasznie małe auto w środku, zupełnie odpada. Wsiadłem do VW passata cc po lifcie- od razu wysiadłem (tandetne wykończenie). Moją uwagę zwróciła insignia po lifcie (około 13-14tys. euro). było to chyba 2.2 w dieslu, silnik bardzo głośno chodził i podobno pojawiają się w tych autach ogniska rdzy ? Nie było audi w 'mojej' cenie oraz innych ciekawych aut nieniemieckich. Moja narzeczona uparła się na KIA optimę, jednak w Polsce są one tańsze, co sądzicie o tym aucie ? oraz jeżeli a4 b8 to który silnik ? Może jeszcze jakieś inne ciekawe pomysły ?

Jeszcze dodam, zgadza się z podatkiem dotyczącym diesli, jednak myślę, że w skali roku (oszczędność na paliwie) pomimo droższych opłat i tak jest to bardziej opłacalne auto, oczywiście gdy trafimy na 'dobry' egzemplarz. Musiałbym to dokładnie przekalkulować

Pozdrawiam.
Dejot7
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 31 12 1990
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: mazda 6
Silnik: 2.0 gg 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

21 Maj 2017, 13:44

VW odpada, jakoś nie urzekl mnie żaden model niestety.
Dejot7
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 31 12 1990
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: mazda 6
Silnik: 2.0 gg 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Skoda Octavia - zmodernizowana trzecia generacja modelu
    Premiera gruntownie zmodernizowanej trzeciej generacji modelu OCTAVIA miała miejsce 10 stycznia w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu. Podczas trwającej dwadzieścia minut prezentacji Prezes Zarządu ŠKODY Berhnard Maier ...