Sedan do 15 tys. - Saab 9-3 ?

06 Paź 2016, 14:22

Witam.
Szukam auta w przedziale cenowym 10-15 tys. Z modeli które podobają mi się wizualnie najbardziej podpasował mi Saab 9-3. Szukam samochodu w wersji Sedan. Auto służyło będzie do codziennego dojazdu do pracy, poruszania się po mieście jak i wypadów poza nie. Parametry jakie mnie interesują:

- sedan
- benzyna, benzyna + LPG
- silnik od 1.8 wzwyż
- moc od 150 KM wzwyż
- w miarę "oszczędny"
- centralny zamek
- elektryczne szyby i lusterka
- klimatyzacja
- wspomaganie
- rocznik od 03' wzwyż
- skrzynia manualna

Najbardziej spodobał mi się Saab 9-3 ze swoimi silnikami benzynowymi 1.8t(150 KM), 2.0t(175 KM) i 2.0t(210 KM). Jak te Saaby wyglądają w eksploatacji? Najbardziej zależałoby mi na modelu z silnikiem 175 lub 210 ale ewentualnie 150 jestem jeszcze w stanie znieść :D Na co należy w nich uważać, co często się psuje, czy jest drogi w serwisowaniu. Czy te silniki nadają się do gazu i jak wychodzi ze spalaniem. Trochę poczytałem i opinie są raczej pozytywne ale chciałbym zasięgnąć opinii jak największej ilości pasjonatów motoryzacji :)

Myślałem też o Volvo s60 ale silnik 2.4 wydaje się, że będzie palił troszkę więcej niż turbodoładowany Saab.

Tak więc jeśli ktoś ogarnia temat Saabów to poproszę o opinie :)
Clint
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 0- 6-2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.8 T 180 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Paź 2016, 16:38

Technicznie to Vectra c, więc koszty utrzymania nie powinny być bardzo wysokie.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

06 Paź 2016, 16:54

1.8t, 2.0t i 2.0T to tak naprawdę ten sam silnik o pojemności 2000ccm. 1.8t i 2.0t różnią się tylko programem, 2.0T ma już inny osprzęt, np. większe turbo.
Z gazem nie ma problemów. Najgorszym elementem tego samochodu są plastiki we wnętrzu, strasznie tandetne i potrafią się szybko ścierać.
Musisz sam wsiąść i się przekonać, jeśli nie będzie Ci to odpowiadało to lepiej wybrać volvo. Silniki z turbo nie mają górnej granicy spalania. Wiem po sobie, że kiedy auto szybko przyspiesza to trudniej jest odpuścić gaz :naughty: Spalanie s60 będzie większe może o litr/100km a odpada Ci np. ewentualny koszt remontu turbo. Jedyne czego brakuje s60 2.4 140/170km do szósty bieg. Poza tym bardzo spoko autko.
Na nadające się do jazdy s60 z turbo bym nie liczył za 15k, podobnie z 9-3 2.0T. Wymaganie dot. rocznika jest co najmniej głupie biorąc pod uwagę wiek tych aut.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Paź 2016, 18:37

Volvo S60 2.4T 200KM, spalanie w cyklu mieszanym (50% trasa, 50%miasto) =10-10,5l benzyny (na LPG 20% więcej).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Paź 2016, 15:13

Ogólnie czy te auta (Saab 9-3 i Volvo S60) będą drogie w utrzymaniu? Mam na myśli koszty ewentualnych napraw i części. Czy będzie duża różnica w cenie aniżeli zdecydowałbym się powiedzmy na Vectrę C? Saab i Volvo najbardziej podobają mi się wizualnie ale po przejrzeniu paru tematów na forach odpowiednio Saaba i Volvo nie jestem już tak optymistycznie nastawiony. Ktoś się wypowie?
Clint
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 0- 6-2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.8 T 180 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Gru 2016, 13:16

Prosiłbym Was koledzy o pomoc w ocenie tego Volviacza.
Clint
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 0- 6-2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.8 T 180 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Gru 2016, 13:19

Na forach zawsze będą narzekania i posty typu "znowu się zepsuło", bo w takich miejscach aut się po prostu nie chwali. Jak wszystko działa, to się jeździ i siedzi cicho, a jak coś się zepsuje to od razu piszemy posta, nie patrz na to :)

Są internetowe sklepy z częściami, porównaj sobie ile kosztuje np. rozrząd, amortyzator, klocki itp. Odpowiesz sobie, czy części są drogie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Gru 2016, 14:45

To prawda że w Saabie 9-3 w silnikach turbo żeby wymienić łańcuch rozrządu, trzeba wyciągnąć cały silnik ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Gru 2016, 15:08

1. Łańcucha teoretycznie się nie wymienia
2. Zużywa się ślizg i napinacz łańcucha wałków
3. Słyszałem o wyjmowaniu silnika, ale ponoć da się zrobić to bez tej czynności. Zresztą co za różnica, wyjecie silnika to nie problem
4. Nie "silnikach z turbo" a silniku, każdy wariant mocy to ta sama konstrukcja
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Gru 2016, 23:07

Skończyło się na Octavii I :)
Clint
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 0- 6-2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.8 T 180 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003