Sedan do 18k

20 Sty 2015, 00:18

Witam wszystkich użytkowników!
Chciałbym jakoś w tym tygodniu poprosić znajomego o sprowadzenie dla mnie jakiegoś ładnego sedana z zachodniej Europy.

Generalnie właśnie sprzedałem Passata Kombi B5 FL z dieslem, który to samochód niedawno kupiłem z ojcem. Ojciec niestety zmarł, a był jego głównym użytkownikiem. Ja potrzebuję auta głównie do tego by przemieszczać się w weekendy po zakupy, a w lecie na lokalne pojezierze. Do pracy mam niedaleko i jak policzyłem to nawet jakbym jeździł codziennie w obie strony i robił w weekend po sklepach 40km to nie przekroczę rocznie 3 tysięcy km. Do tego 2-3 razy w roku jakiś koncert... więcej niż 5 tys. km raczej nie będzie.
Uznałem więc, że nie opłaca mi się jeździć zimnym TDI i ponosić samemu koszty napraw jak turbina, dwumas, wtryski i inne takie. Do tego Passat to naprawdę duże kombi, a rzadko teraz jeżdżę w więcej niż w 2 osoby.
Poczytałem, popytałem i stanęło na sedanie (żeby kufer był w razie jak trzeba będzie przywieźć kogoś z rodziny z bagażem) z benzyną (przy 5tys. km gaz prędko mi się nie zwróci).

W zasadzie po lekturze tego forum oraz "internetów" byłem już prawie zdecydowany na BMW E46 polift i rocznik powiedzmy 2002 w tej kwocie. Z tego co wyczytałem jakoś wykonania wnętrza jest na wysokim poziomie. Koszty napraw jakoś zniósłbym startowe, a przy moich przebiegach liczę na to, że usterki nie będą występować bardzo często. O ile, oczywiście, nie trafię na trupa sklejanego z dwóch, od 5 tego właściciela, który płakał jak oddawał.
Siedziałem w BMW 5 znajomego i "otaczająca" konsola zrobiła na mnie fajne wrażenie. Stan auta z 320 tys. km też był na plus.

Ale! Trochę zaczyna mnie martwić RWD. Dotąd miałem Forda Escorta o demonicznym napędzie 1.6, który nie jechał. Potem Seat Leon I 1.9TDI 110KM, który podbił moje serce. No i ostatecznie Passek, który był nijaki dla mnie. Jeżdżę regularnie dopiero od jakichś 5 lat (prawko mam dłużej, gdyż dobijam do 34 roku życia) i zastanawiam się czy przy spokojnej jeździe (nie ścigam się, nikomu nic nie chcę udowadniać) oraz dobrych oponach nie będę miał problemu... Aczkolwiek w Passacie z FWD i na zimówkach też się już zsuwałem z górki...
Oczywiście nie rozpatruję opcji bez DSC. Silnik pewnie ze 143KM by uniknąć 18.6% akcyzy.

Zacząłem się więc zastanawiać nad Audi A4 B5 1.8T 150KMz quattro... Zawsze to perma AWD. To co mnie razi to wnętrze... identyk Passat prawie. I tak jak w Passku podobno schodzą gumy i plastiki kiepskie... Z tego co widzę dość powszechna jest opinia, iż jest to "przepłacane" auto. No jeszcze wysokie miejsce wśród kradzionych aut też nie napawa optymizmem.

Auta typu Honda Accord czy Toyota Avensis z roczników po 2002 na dobrą sprawę są poza zasięgiem. Poza dziwnymi okazjami oczywiście...

Chciałbym by auto było do 18 tys. (zostawiam sobie 4k na opłaty przy sprowadzeniu oraz ubezpieczenie i wstępny przegląd, olej itd.). Wygodnie przynajmniej dla 2 osób. Dobrze się prowadziło. No i oczywiście sedan z kufrem.

Co brać? Co brać? Z góry dziękuję za pomoc.
uzerrr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2004
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

20 Sty 2015, 06:43

Skoro nie bałeś się jeździć fwd mimo, że miałeś przygody jak sam piszesz to tym bardziej nie będzie problemu z rwd, które jest bezpieczniejsze. A z DSC to już w ogóle bajeczka. AWD sobie daruj jak nie mieszkasz w ciężkim terenie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

20 Sty 2015, 07:43

uzerrr napisał(a):To co mnie razi to wnętrze... identyk Passat prawie. I tak jak w Passku podobno schodzą gumy i plastiki kiepskie...
Bo to Passat w innej budzie i mając 18k nawet bym nie spojrzał na to. A Volvo jakieś?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Sty 2015, 08:57

jiGsaw napisał(a):Skoro nie bałeś się jeździć fwd mimo, że miałeś przygody jak sam piszesz to tym bardziej nie będzie problemu z rwd, które jest bezpieczniejsze. A z DSC to już w ogóle bajeczka. AWD sobie daruj jak nie mieszkasz w ciężkim terenie.

No wystraszył mnie Passat nie na żarty. Sunąłem się w dół górki z łukiem wyłożonej kostką z dużą ilością luźnego śniegu, a passat oczywiście jechał na wprost.
Miasto powyżej 300tys. mieszkańców. Generalnie jak są naprawdę trudne warunki na drodze to po prostu idę na piechotę, tudzież biorę autobus. Ale zastanawiam się jak jest z jazdą na przykład w deszczu. Seatem jeździłem w naprawdę dużych ulewach i nie miałem nigdy sytuacji niepewności - auto było nisko zawieszone. Nie wiem jak w takich warunkach z RWD...

Jak już mówiłem - nie jestem rajdowcem, w mieście nigdy nie przekraczam 70, a i w trasie generalnie +10 do limitu w danym miejscu.

BMW ma opinie dobrze wykonanego, dobrze prowadzącego się i z dobrymi silnikami. Do tego i linia 3 jest naprawdę miła dla oka. Siedziałem i chwilę jeździłem 5 i zakochałem się w skrzyni biegów, która po prostu nie pracuje jak uchwyt od traktora. Ale właśnie... czy normalnie jeżdżący kierowca, który nie będzie chciał jeździć 24/7 bokiem może znaleźć przyjemność w BMW z RWD?
Patrzę na parkingi i widzę, że ludzie nimi jeżdżą i żyją... więc chyba da się...

Koniu napisał(a):
uzerrr napisał(a):To co mnie razi to wnętrze... identyk Passat prawie. I tak jak w Passku podobno schodzą gumy i plastiki kiepskie...
Bo to Passat w innej budzie i mając 18k nawet bym nie spojrzał na to. A Volvo jakieś?

Hmm, w tym przedziale pewnie S40, żeby wielkie nie było. W tym przedziale cenowym raczej II generacji nie dostanę. Z tego co pamiętam to w Iszej generacji piętą achillesową były skrzynie biegów oraz elektronika.

EDIT: A może w203? Podobno rdza... ale kompresor chyba trwalszy od turbiny...
uzerrr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2004
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

20 Sty 2015, 10:05

uzerrr napisał(a):czy normalnie jeżdżący kierowca, który nie będzie chciał jeździć 24/7 bokiem może znaleźć przyjemność w BMW z RWD?


Oczywiście, ale jest jeden warunek - dobre (najlepiej nowe) opony + w pełni sprawne zawieszenie (najlepiej oryginały albo wysokiej jakości zamienniki) + geometria kół. To nie są tanie rzeczy, ale ogólnie BMW to wymagające auto, nie dla każdego (o ile nie chcesz bawić się w druciarstwo). I nie licz na to, że na 100% nie pojawią się żadne usterki pomimo niewielkich przebiegów - większość E46 na naszym rynku czasy świetności ma już dawno za sobą, lista typowych usterek wzrasta wraz z wiekiem auta (wystarczy przejrzeć internet, żeby przekonać się ile rzeczy może się w takim aucie sypnąć i ile poszczególne osoby wydają rocznie na jego utrzymanie), jak źle trafisz może uderzyć po kieszeni (przykład - moja koleżanka z pracy w ciągu dwóch lat wydała na naprawy swojego BMW więcej niż wynosiła cena zakupu, a auto wciąż jest niesprawne) - chyba, że masz dużą tolerancję na ból i nie przeszkadza Ci jazda rozklekotanym złomem (jak przyjrzysz się bliżej zauważysz, że większości rodaków to nie przeszkadza, grunt, żeby była becia przed domem i aby sąsiad zazdrościł). Nie, żebym odradzał Ci BMW - mało które auto sprawi Ci tyle przyjemności z jazdy co E46, ale przyjemność ZAWSZE kosztuje...
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Sty 2015, 10:56

Kolego przeanalizuj jeszcze raz podręczniki do fizyki ze szkoły gimnazjalnej/średniej i odpowiedz sobie na pytanie - które auto pojedzie bokiem szybciej - przednionapędowe FWD z lekką dupą, czy tylnonapędowe z równo dociążonymi obiema osiami prowadzące się neutralnie z kontrolą trakcji DSC...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najważniejsze zmiany w ubezpieczeniach OC
    11 lutego 2012 roku nastąpiła nowelizacja w ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Przepisy te obowiązują już wszystkich posiadaczy ...

20 Sty 2015, 10:58

@łysy30 - niestety obawiam się, że przy kwocie jaką dysponuję oraz rozmiarze auta (sedan) cudów nie będzie. W każdej marce obawiam się mogę trafić na trupa, który będzie odpicowany na sprzedaż. Jak dotąd miałem szczęście, ale czy się utrzyma?
Jeśli montowałem zamienniki to raczej te droższe albo szukałem dobrego egzemplarza ze szrotu. Dlatego chciałbym kupić coś w miarę popularnego co by zamienniki były w sensownych cenach, a i na szrotach było w czym wybierać.

W203 widzę, że lift i ocynk porządny dostało to auto po 2004r, ale tutaj ceny są poza zasięgiem. Musiałbym mieć ok. 25k by zacząć szukać :/
uzerrr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2004
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

20 Sty 2015, 11:11

uzerrr - to prawda, w przypadku każdej marki możesz nadziać się na odpicowanego trupa, tyle, że różna będzie cena doprowadzenia go potem do stanu używalności (o ile będziesz chciał go sobie zostawić, a nie pchać go dalej). Tutaj będzie najdrożej, bo to marka premium (chociaż MB będzie jeszcze bardziej wymagające pod względem serwisu). Jeśli ma to być jednak E46 (rynek zamienników akurat jest dosyć bogaty - zawsze lepiej wybierać te najlepsze, by było to cały czas prawdziwe BMW, a nie jego namiastka) to poszukaj ogłoszeń na forach poświęconych tej marce, bo otomoto i allegro są zalane trupami sprowadzonymi na handel.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Sty 2015, 12:29

to ja sie przyłącze do tematu. Kiedyś pisałem ze poszukuje autka do 15 tysięcy. Ogolnie mam przeznaczone 20000 ale chciałbym jeszcze to auto opłacić z tego i jakieś naprawy ewentualne (rozrząd, oleje). Zaproponowano mi Mondeo Mk3 z silnikiem 2,5 v6 i takich szukałem. znalazłem pare sztuk. 1 w Polsce a reszta zza wschodnia granica. Boje się ze trafie na jakąś "skarbonkę bez dna". Prosiłbym jeszcze o jakąś rade.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do mobile.de wygasł]

[link do mobile.de wygasł]

[link do mobile.de wygasł]


Jestem tez otwarty na propozycje mazdy 6.Chyba, ze jeszcze cos innego.Ważne dla mnie żeby był przestronny i mocny (pow. 150 KM) i benzyna+ Lpg lub sama benzyna tak zeby w kwocie 20000 moc załozyc jakiś lepszy gaz.
max91dw
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Escort VII
Silnik: 1,8 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Sty 2015, 13:36

@łysy30 - kolega ma mi sprowadzić mi auto z zachodu, Holandia bodaj. Twierdzi, że tylko od 1szego właściciela i tylko w dobrym stanie oraz że wtedy może to potrwać nawet 2-3miesiące.
Nie spieszy mi się aż tak by nie zaczekać na dobrą sztukę.

W tej cenie widzę jeszcze mogę znaleźć Saaba - ale jak jest częściami? W końcu z Opla to chyba tylko 30% części. Niby jest fabryka produkująca części, ale zamienniki? I na szrotach jakby mniej.

Volvo nikt ze znajomych nie ma, nigdy nie jeździłem...
uzerrr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2004
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

20 Sty 2015, 14:35

uzerrr - sprowadzenie na własną rękę to też dobra opcja, grunt, żeby unikać zajechane, zaniedbane, wyeksploatowane, na znające pojęcia "serwis" egzemplarzy i perełki od handlarzy, a powinno być ok, bo E46 to co do zasady trwałe mechanicznie auto.
Saab to trochę inna półka, bo to w zasadzie Vectra ze sztywniejszym zawieszeniem - tapicerka trzeszczy, plastiki skrzypią, ale ogólnie auta pełne uroku, dobre silniki turbo i fajny diesel od Fiata. W dobie allegro nie ma problemu z częściami do żadnej z marek, na niektóre jedynie trzeba trochę dłużej poczekać.
Odnośnie Volvo - koszty utrzymania wysokie, a napęd na przód...
A może Lexus IS?
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Sty 2015, 14:44

łysy30 napisał(a):Odnośnie Volvo - koszty utrzymania wysokie, a napęd na przód...
A może Lexus IS?

Napęd na przód nie dyskwalifikuje absolutnie samochodu, po prostu jakoś tak mi wyszło, że większość aut, które mi się podobają i wydają się OK (BMW, MB) mają napęd na tył.

Hmm, nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że z częściami do Lexusa wcale łatwo nie będzie, a już na pewno rzadkość na szrotach...
Mało tych aut na drogach - muszę poczytać więcej. Dziękuję za sugestię.
uzerrr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2004
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

20 Sty 2015, 17:31

uzerrr napisał(a):wydaje mi się, że z częściami do Lexusa wcale łatwo nie będzie, a już na pewno rzadkość na szrotach...

nie jest wcale drożej od Audi czy BMW ale jak chcesz się zaopatrywać na szrocie to zastanów się czy Cię stać na te samochody wogóle. Zawsze internet stoi pomocą, a części do ISa są dostępne w każdym sklepie na zamówienie bez problemu (np. markowy rozrząd za 700zł)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sty 2015, 18:11

Auta nie chcę kupować na rok tylko wolałbym na kilka lat, więc wolę przewidzieć wszelkie scenariusze. Np. wymiana całego elementu zamiast łatania ewentualnej rudy itd. Jak dotąd korzystałem ze szrotu tylko w fordzie, który wart był jakieś 5-6k, a pompa wody kosztowała ok 900PLN w ASO. Ani Seat ani Passek nie widziały części ze szroty, ale wolę być gotowym na wszystko ;) Dodatkowo jeśli aut (danego typu - edit) jest dużo to i rozbitych więcej, a wtedy na alledrogo można znaleźć więcej części.
uzerrr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2004
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

20 Sty 2015, 18:23

z tym, że lista usterek Lexusa IS zaczyna się i kończy na zapiekającym się tłoczku hamulca przedniego, którego trzeba wyczyścić, a nie wymienić oraz na psującym się radiu :D Także, lepiej pójść w brak konieczności szukania części ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010