Sedan do 30k co wybrać

09 Lis 2016, 13:23

Witam,
Obecnie posiadam Leona 1p 1,6mpi+lpg i zastanawiam się nad zmianą na "sedana" mam kilka typów jednak nie potrafię zdecydować,robię ok ~15tys km rocznie,na ogół krótkie trasy ok (15km) do tej pory jeździłem tylko benzyniakami(lpg),zastanawiam się nad dieslem aczkolwiek nie jestem przekonany czy na moje potrzeby to dobry pomysł.Budżet do 30k,zależy mi na możliwie małej awaryjności stąd "pancerne" 1,9TDI jak i na dość taniej eksploatacji czego boje się w przypadku BMW.

Octavia 2FL 1,9tdi/1,6tdi
Audi a4b7 1,9tdi
BMW E90 318d

Ew auta w benzynie+lpg (w przypadku audi pewnie krucho z budżetem)
BMW E90 320i
Audi a4b7 1,8T
Audi a6c6 2,4
Ogólnie jestem otwarty na inne egzemplarze (z wyglądu podobają mi się min mondeo mk4,volvo s40 II jednak w tych przypadkach w silnikach nie mam żadnego rozeznania.))
OTYEL123
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 14 02 2012
Auto: Seat Leon

09 Lis 2016, 13:43

1,9 TDI z tych modeli nie jest pancerne.
Pancerne to były wersje 90 i 110KM na pompie, a reszta niczym się nie wyróżniała.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lis 2016, 13:59

OTYEL123 napisał(a):zależy mi na możliwie małej awaryjności stąd "pancerne" 1,9TDI jak i na dość taniej eksploatacji


No to co robią w opcjach Audi, BMW i Volvo? Przecież to się wyklucza.
Marki premium są dla ludzi, którzy nie martwią się o koszty eksploatacji, bo zwyczajnie stać ich na utrzymanie swojego samochodu w pełnej sprawności, przy użyciu porządnych części.
Kupując auto używane musisz liczyć się z każdą usterką (a nawet ich lawiną) i mieć wkalkulowane koszty napraw w codzienny budżet. Nie ma sensu porywać się na markę premium, jeśli koszty eksploatacji mogą Cię przerosnąć - przecież nie masz chyba zamiaru naprawiać auta z użyciem trytytek czy chińskich części albo co gorsza sprzedać w przypadku pierwszej lepszej awarii....
Za małe przebiegi jak na diesla - szukaj benzyniaka. Ode mnie Honda Civic VIII 1.8 w sedanie, dużo lepsza opcja niż Octavia.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Lis 2016, 02:24

Witam

Aby nie zakładać nowego tematu podłącze się do pytania o sedana.
Interesuje mnie zakup auta za ok 30k (+- 5k).
- Sedan
- Rocznik min 2007-2008, przebieg do 180.000km (wiem, że rocznik nie jeździ ale nie chcę aby był to dojechany złom)
- Benzyna, skrzynia manualna,
- z dodatków to klimatyzacja automatyczna,fajnie jakby tapicerka skórzana lub pół skóra

Auto ma być rodzinne (ja, żona, dziecko). Trasy niewielkie (w tygodniu po mieście, weekendy do 100 km, dwa razy w roku długie trasy - np na wakacje za granicą). Chodzi mi o auto w miarę komfortowe, którym pojadę z rodziną na wakacje bez stresu, że zdechnie mi po drodze. Chciałbym też użytkować je przez najbliższe powiedzmy minimum 8 lat. Auto w benzynie (na gaz nie będę przerabiał - trochę większe wydatki na paliwo nie są problemem)

Od dłuższego czasu przeglądam fora (niestety nie jestem ekspertem od samochodów) i obecnie upatrzyłem sobie:
1. Citroena C5 III (nie wiem tylko czy w budżecie się zmieszczę)
2. Chevrolet Cruze
3. Ford Mondeo - nie jestem do niego przekonany, tak samo jak do Toyoty

Prosiłbym Was o opinie, porady, propozycje. Podsumowując każda pomoc mile widziana
KES
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Dewoo Lanos
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Lis 2016, 07:37

* Cruze - nie , z dwojga znajomych 50% stoi u mechanika a auto ma niecałe, oryginalne 80tys km

* Corolla vel auris (był sedan?) - jakość - zapewne lepsza niż opisywanych, kwestia czy przypasuje Tobie wizualnie i mocą. Hybryda to trochę lipa (szczególnie jeśli chcesz coś sprawnie zrobić, bo auto nazbyt długo zbiera się. (niby silnik 1.8 ale zanim "załapie" co chcesz zrobić to mija kilka sekund)
ew. Avensis

z kilku źródeł wiem, że auta się raczej nie psują. np. moja e12 kończy niebawem 10 lat i nie było nic poza eksploatacją.
subb0
Aktywny
 
Posty: 319
Miejscowość: GDAŃSK / WARSZAWA
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2016, 12:45

No właśnie Toyoty za bardzo nam się nie podobają (kwestia gustu). Myślałem też o Saabie ale to z kolei żonie się nie widzi. Odpada też Renault oraz Skoda (w pracy mam same Skody i choć jeździ się dobrze to auto takie kojarzyłoby mi się z pracą :evil: )
KES
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Dewoo Lanos
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Lis 2016, 14:25

A co myślicie o C5 III z roku 2008 lub 2009 w benzynie 2.0 ? Pojawiają się oferty za ok 30 tysięcy zł (przebiegi niby mają od 150 do 180 tysięcy km). Czy to normalna cena jak za to auto czy też są to jakieś trupy, których sprzedawca chce się pozbyć? C5 III bardzo mi się podoba. Po ile takie auta chodzą w dobrym stanie?
KES
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Dewoo Lanos
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Lis 2016, 14:55

Daj sobie spokój z tym filtrowaniem przebiegu. Wiesz jak długo trwa zrobienie "korekty" licznika?
Francuskie auta na PL rynku to w ogromnej większości diesle, za benzyniaka trzeba więc trochę zapłacić. Jeśli chodzi o auto z tym silnikiem za 30k to wątpię, że znalazłeś coś z pewną historią/kupione w PL, raczej same perełki od handlarzy typu Niemiec do granicy gonił/okazja/stan idealny. Nie warto, dobre auta za granicą również swoje kosztują. Jeśli myślisz o c5 z 2.0 to musisz podbić budżet do przedziału 35-40
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lis 2016, 15:31

Dzięki za odpowiedź. Tak też myślałem, że coś za tanio. A w okolicach 30 tysięcy w benzynie to co innego polecacie? Co do filtrowania przebiegu to zdaję sobie sprawę, że po przekroczeniu polskiej granicy licznik "cudownie" sam się cofa. Przebieg i rocznik podawał bardziej po to aby zaznaczyć, że nie chcę szukać auta, które już kończy żywot i szuka osoby która je pochowa
KES
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Dewoo Lanos
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Lis 2016, 16:04

To, że auto przejechało więcej km nie znaczy, że jest w gorszym stanie, nie warto generalizować. Różnica w zużyciu poszczególnych egzemplarzy może być kolosalna. Wszystko zależy od osoby, która tym jeździła i jak tym jeździła, a tego nigdy do końca nie wiesz. Kiedy odchodziłem z pracy to samochód "po mnie", z przebiegiem 120kkm wzięła laska, która w ciągu dwóch lat i przejechania 25kkm po mieście doprowadziła nowe auto (ten sam model) do stanu gorszego niż niejeden 15-latek.
Jeśli to auto byłoby dla mnie, to wziąłbym AR159 z silnikiem JTS mimo wszystkich jego wad, odżałowałbym kasę na czyszczenie głowicy ( w sumie zaoszczędziłbym na zakupie, problem nie jest też tak duży jak np. w FSI od vag'a) a cieszyłbym się jak dziecko za każdym wsiadając do tego auta.
Jednak jeśli szukasz bezproblemowego auta to pewnie wybierzesz coś innego. Masz Lagunę III, która jest bardzo udanym modelem, silnik pewnie 2.0 bo znalezienie 2.0T łatwe nie jest. Kolejna opcja to mondeo mk4. Jest mazda 6 II, chodzą słuchy, że zaczyna rdzewieć jak poprzedniczka, musiałbyś zweryfikować. Jest też volvo s60, które jest aktualnie moim głównym środkiem transportu, polecam z czystym sumieniem.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lis 2016, 20:06

Masz Lagunę III, która jest bardzo udanym modelem, silnik pewnie 2.0 bo znalezienie 2.0T łatwe nie jest.

Czy warto jednak mocno szukać 2.0T czy zwykłe 2.0 również daje radę? Rzeczywiście znalezienie turbo to niełatwe zadanie.
Piotrek83
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon II
Silnik: 1.9 TDI 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007