Sedan do 50k

25 Lip 2024, 02:45

Czas na zmianę autka. Szukam czegoś wygodnego do miasta i na weekendowe wypady. Auto będzie robiło codziennie krótkie trasy (10km do pracy).

Budżet to 50,000 zł.

Z wymagań: benzyna (gaz nie wymagany), najchętniej sedan (biorę pod uwagę również kombi), rocznik powyżej 2012, moc żeby miało to przynajmniej 140KM, fajnie jakby był automat ale liczę się, że w tym budżecie będzie ciężko. I żeby więcej jeździł aniżeli stał u mechanika.

Zerkałem na razie na:

- W204 polift. Ładny, fajny, podoba mi się, dobra skrzynia AT. Lecz polift to głównie CGI który rzekomo do miasta średnio się nadaje, na trasy jak najbardziej, a dorwać 3.0 V6 231KM z Europy jest strasznie ciężko.

- Mondeo MK5, w tym budżecie wersja 160KM, boje się, że ten silniczek 1.5 to za mało na tę budę. A wersję 200+ to nie tej budżet

- Honda. Accord. VIII. Brzmi rozsądnie. Na żywo polift zrobił na mnie na prawdę fajne wrażenie. Ale... Dużo ale. 2.0 w manualu, dostanę ładną sztukę, Polski salon, zadbana, ale jednak z dynamiką nie wiele ma wspólnego. Jest to na razie najrozsądniejsza opcja, ale boje się, że przy takim 1,5t klocu może to być ciut za mało. Znalazłem nawet opinie gdzieś w sieci: najwolniejsze 156KM w historii. :lol: Fajną opcja jest 2.4 w AT. Nawet znalazłem jedną ale im więcej czytam o tych silnikach tym gorzej. A to tłoki, a to panewki w rocznikach 2012 (akurat z 2012 roku znalazłem, polski salon, 100k nalotu, ale mam do pokonania spory dystans aby ją pooglądać więc na razie się rozglądam). No i skrzynia. 5 biegów, niby długie ale czy to będzie rozsądne?

Może macie jakieś inne propozycje w tym budżecie? Mniej więcej po tych 3 samochodach chyba można określić co jest "w moim guście". A może te 2.0 w Acco nie jest takim złym pomysłem? Poprawne, nudne ale nie ma się co zepsuć.

Brałem pod uwagę też Civica IX, 1.8 z roczników 2014-2015, ale stawiając dwie Hondy koło siebie to Civic wygląda jak upośledzony brat Accorda, dodatkowo wygoda w środku - przepaść.
warm1
Nowicjusz
 
Posty: 9

08 Sie 2024, 21:00

Pojawił się kolejny kandydat i chyba to będzie ostateczna batalia.

Oba rocznik 13-15

Accord VIII 2.0 156KM MT

Mazda 6 III 2.0 165KM MT/AT

W przypadku Mazdy chyba automat nie jest taki mulący jak w Hondzie? Zabezpieczenie antykorozyjne chyba też na plus i łatwiej znaleźć fajną sztukę.

Jak z komfortem obu na autostradzie? Któryś będzie przeważał nad drugim?

Jeździłem Civikiem IX - odpada definitywnie.
warm1
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Sie 2024, 06:57

Mazda, honda, zabezpieczenie antykorozyjne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

warm1 napisał(a):Jak z komfortem obu na autostradzie? Któryś będzie przeważał nad drugim?


Mazda, totalnie inne auto niż honda, zupełnie inna charakterystyka silnika
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2746
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Sie 2024, 11:33

franccc napisał(a):Mazda, honda, zabezpieczenie antykorozyjne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Oczywistym jest, że obie trafią na zabezpieczenie po zakupie.
warm1
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Sie 2024, 11:39

Hondę bym brał ale raczej tylko 2.4 + lpg.
W przeciwnym wypadku Mazda.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 329
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

09 Sie 2024, 13:15

2.4 to budżet minimum 60k.
warm1
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Objaśnienia skrótów motoryzacyjnych
    PPS - Prestige Performance Sedan (mocny silnik, napęd 4x4 [AWD, Haldex lub VCU], osiowe LSD lub VCU, sedan) PPH - Prestige Performance Hatchback (mocny silnik, napęd 4x4 [AWD, Haldex lub VCU], osiowe LSD lub VCU, hatchback) ...