REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Kto liczy każdą złotówke niech weźmie mniejsze auto. Przecież wiadomo że swoje spalą,ale 12l LPG to musi być w dużym mieście jak Wrocław i jazda nastawiona na dynamikę. Gdy jedzie się normalnie - nie szybko, nie wolno to spokojnie 10l można osiągnąć. Raczej bez różnicy czy to 1.8 czy 2.0.łysy30 napisał(a):najoszczędniejsze benzynowe Mondeo spali w mieście 12 l. (tyle przynajmniej pali 1.8 - doświadczenia dwóch kumpli z pracy), Passat spali 14 l., ale LPG (benzyniaki w Mondeo, jak zgodnie ustaliliśmy, nie tolerują LPG albo tolerują je bardzo słabo) - nie ma chyba dyskusji, które auto będzie pod tym względem "oszczędniejsze", Mondek jako oszczędne auto wyłącznie do miasta nadaje się, delikatnie mówiąc, średnio, wygrywa Passat
Dlaczego bez wchodzenia w szczegóły? W takim razie 2.0 TDI (który tez występował w Passacie, pod koniec produkcji) jest okej?łysy30 napisał(a):- Passat, bez wchodzenia w szczegóły odnośnie konkretnych wersji silnikowych, ma oszczędniejsze (przyznają to nawet użytkownicy Fordów) i mniej awaryjne diesle (w najlepszym fordowskim TDDI - co wynika z powszechnie dostępnych informacji i doświadczeń użytkowników, w tym - ale nie wyłącznie - krikusa - padają sterowniki pompy, alternatory, mało trwała jest dwumasa i turbiny ze zmienną geometrią, w 90-konnym volkswagenowskim TDI te elementy albo są pancernie trwałe albo nie ma ich wcale) - wygrywa Passat,
Zgoda, nie ma co dyskutować.łysy30 napisał(a):- Passat ma dużo lepsze zabezpieczenie antykorozyjne - 3:0 dla Passata
Nie wiem ile kosztowały wtedy Mondeo i Passat ale spadek wartości liczy się od ceny konkretnego wozu. Przypominam że pod koniec 2014r. Mondeo Mk4 w podstawie kosztowało ~60K. Tyle ile średnio wyposażony Golf.łysy30 napisał(a):- Passat lepiej trzyma wartość i dużo łatwiej go odsprzedać - 4:0 dla Passata
Tak, tutaj też zgoda.łysy30 napisał(a):- Mondek ma o wiele trwalsze i dające więcej frajdy z jazdy zawieszenie
Ja pisałem o ori zawieszeniu..łysy30 napisał(a):Nie słyszałem, żeby ktokolwiek z moich znajomych za wymianę całego przedniego zawieszenia w Passacie zapłacił więcej niż 1500 zł
Dopytam kolegi.. Ale raczej zamknięty i to już jakiś czas temu. Można zrobić, tylko trzeba poszukać, jak pisałem w mniejszych miejscowościach będzie taniej.łysy30 napisał(a):W dalszym ciągu nie wierzę, że można kompleksowo zabezpieczyć antykorozyjnie całe auto za 200 zł.
Koniu napisał(a):Dlaczego bez wchodzenia w szczegóły? W takim razie 2.0 TDI (który tez występował w Passacie, pod koniec produkcji) jest okej?
Koniu napisał(a):Nie wiem ile kosztowały wtedy Mondeo i Passat ale spadek wartości liczy się od ceny konkretnego wozu.
Koniu napisał(a):Ja pisałem o ori zawieszeniu..
Koniu napisał(a):Teraz wady Passata.
Mnie też nie przekonasz.. Po prostu silniki TDI są przeceniane a dobre sa również w/w TDDI, HDI, JTD itd itd.łysy30 napisał(a):Oba silniki to muły, no ale tedeik jest po prostu obiektywnie trwalszy. Nie przekonasz mnie, że jest inaczej
Tu może ujawniło się moje "zboczenie". Po prostu ja jak robię to wstawiam oryginał albo zamiennik z wysokiej półki. Nie ma co oszczędzać na aucie.łysy30 napisał(a):No ale po co ori skoro są markowe zamienniki nie odbiegające "jakością" od oryginałów? (o ile w przypadku tego zawieszenia można mówić o jakości)
Wiem że można, ale większość z nich to inwencja twórcza pojedynczych przypadków. Owszem, z Pasatem jest tak samo ale dobrze wiesz że to o Fordzie jest opinia zła a o VW dobra.łysy30 napisał(a):Uwierz mi, w przypadku Mondka też można stworzyć taką imponującą listę "typowych" usterek
Jest do wybronienia jeśli ktoś zna się na rzeczy..łysy30 napisał(a):Generalnie twierdzenie, że "Mondeo przebija Passata" jest nie do wybronienia i dobrze o tym wiesz...
Koniu napisał(a):Mnie też nie przekonasz.. Po prostu silniki TDI są przeceniane a dobre sa również w/w TDDI
Koniu napisał(a):Tu może ujawniło się moje "zboczenie". Po prostu ja jak robię to wstawiam oryginał albo zamiennik z wysokiej półki. Nie ma co oszczędzać na aucie.
Koniu napisał(a):dobrze wiesz że to o Fordzie jest opinia zła a o VW dobra.![]()
Koniu napisał(a):Jest do wybronienia jeśli ktoś zna się na rzeczy..
Racjonalnych argumentów? Napisałem Ci że robiłem samochody z dużymi przebiegami i nie było nic ruszane przy silniku.. jestem ciekawy jaki przebieg miały tamte TDDI.. te auta tez kiedyś jeździły na flocie, woziły prezesów..łysy30 napisał(a):Równie dobre pomimo tego, że są mniej awaryjne, no ciekawe postawienie sprawy. Nie przekonam Cię, bo nie dopuszczasz do siebie racjonalnych argumentów, a na to niestety już nic nie poradzę
Przecież tego nie powiedziałem..łysy30 napisał(a):Czyli sugerujesz, że się nie znam
Dałem Ci kiedyś takie ostrzeżenie?łysy30 napisał(a):Mimo wszystko to łagodny wymiar kary, mogłem przecież dostać ostrzeżenie za posiadanie odmiennego zdania niż mod
Koniu napisał(a): Napisałem Ci że robiłem samochody z dużymi przebiegami i nie było nic ruszane przy silniku..
Koniu napisał(a):Dałem Ci kiedyś takie ostrzeżenie?
No i nie dostaniesz ostrzeżenia, za takie coś. Chyba że kiedyś przegniesz regulamin (przekleństwa, reklamy itd) to co innego. Nie chodziło mi tu aby kogoś urazić.. Po prostu nie zgadzam się z tym że Mondeo jest gorsze, bo tak nie jest. Podałem argumenty, dlaczegołysy30 napisał(a):No póki co nie, ale pisanie "jest do wybronienia jeśli ktoś zna się na rzeczy..." wskazuje, że brakuje Ci już argumentów i przechodzisz do obrażania, no bo co innego miałeś na myśli?
Koniu napisał(a): Po prostu nie zgadzam się z tym że Mondeo jest gorsze,
TaTaRaK napisał(a):Segment - sedan, pojemny bagażnik, jakieś +110 koni, przede wszystkim nacisk na komfort kierowcy jak i pasażerów, raczej odpada opcja instalacji gazowej.
TaTaRaK napisał(a):Segment - sedan, pojemny bagażnik
krikus napisał(a):Jeśli jest ktoś fanatykiem marki to broni "swego" ale prawdy się nie zmieni.
krikus napisał(a):TDDI to taki sam szmelc jak TDCI