Sedan/hatchback do 13-15 tysięcy

23 Maj 2018, 16:02

Witam wszystkich :) Jak wspomniałem w tytule interesuje się zakupem samochodu. Chciałbym aby paliwem była benzyna+lpg, oraz aby samochód posiadał w miarę tanie części. Silnik wystarczający aby móc sobie pozwolić na wyprzedzenie, jeżdżę spokojnie. Samochodem bym dojeżdżał do pracy z 10-15KM i jeździł głównie po mieście, czasem dłuższe wypady.
Zainteresowały mnie:
Citroen C5 II
Opel Vectra C, Astra H
Mazda 6 I
Seat Leon
Ford Focus/Mondeo
Mercedes W203
ale nie znam się kompletnie na silnikach, które są lepsze lub wydajniej pracują z gazem oraz czego unikać. A może warto rozejrzeć się za czymś innym? Liczę na Waszą pomoc :)
astapaa
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Góra
Prawo jazdy: 28 09 2012
Auto: Nie mam

23 Maj 2018, 19:30

Ogólnie masz dobre typy. Ode mnie Mazda 6 2.0 Vectra C 1.8 i Peugeot 407 2.0 każdy z tych silników będzie dobry pod LPG. Jeśli chcesz natomiast jak najlepszego komfortu to szukaj C5 z 2.0.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Maj 2018, 22:16

Coraz bardziej interesuje się tym citroenem C5, lecz obawiam się hydropneumatycznego zawieszenia, cena naprawy mocno różni się od ceny normalnego zawieszenia?
astapaa
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Góra
Prawo jazdy: 28 09 2012
Auto: Nie mam

24 Maj 2018, 01:17

Podbijam temat. Także coś planuję kupić za podobne pieniądze. Mazda 6 fajna ale trochę ta ruda odstrasza. W mojej okolicy czystego egzemplarza na razie nie ma
Flores
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 02 01 2010
Auto: Nie mam

24 Maj 2018, 11:41

Ceny napraw zawieszenia c5 nie są jakieś specjalnie wysokie, a sama hydropneumatyka trwała jeśli auto nie jest skrajnie zajezdzone. Z Mazda rzeczywiście będzie ciężko, żeby znaleźć taką bez korozji. W tej kwocie można ewentualnie poszukać Avensisa II. Pozdrawiam :)
Curver
Początkujący
 
Posty: 75
Auto: Peugeot 308
Silnik: 1.6 HDi 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Maj 2018, 13:16

Avensis II w tym budzecie nie ma silników godnych polecenia.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes Klasy V z pakietem AMG
    Mercedes Klasy V z pakietem AMG - sportowy styl w segmencie vanów, będzie miał swoją polską premierę podczas VII Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market, które odbędą się ...

25 Maj 2018, 20:59

bzdura....ludzie jakoś jeżdżą i nie mają problemów.

to samo jak z silnikiem 2.0 TDi niktnie chce , wszyscy piszący jadą po tym silniku, a większość i tak jeździ 2.0 TDi
ale pisarz będzie pisał i pisał przez 5 lat i tak nic nie kupi
ale kupuj citroena , przecież na siłę nikt dobrej toyoty ci nie wciśnie.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

25 Maj 2018, 21:05

2.0 TDI to kilka modeli, a nie jeden... Tak samo 1.9 TDI może być super, albo totalnym szrotem w którym panewka wybija dziurę w bloku. Tak, 1.9 TDI ma dziury w bloku.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Maj 2018, 08:10

W każdym temacie polecasz tylko Toyote i tylko Avensis więc trudno mówić o tym aby było to obiektywne, szczególnie że silnik 1.8 z początkowych roczników produkcji, na takie stać autora w tym budżecie, miał swoje problemy. Ludzie nimi jeżdżą owszem, ale kupując coś za 13k trzeba sie liczyć min: z dosyć dużym poborem oleju. Taka prawda. Nikt nie twierdzi że to złe auto, ma swoje większe bolączki, jedzie na opinii poprzedniej generacji i tyle.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Maj 2018, 09:33

to będzie jeździł i od czasu do czasu dolewał troche oleju i dalej będzie jeździł. Jak tam spali 2-3 Litry na 10 000km to i tak jest w normie producenta. i nikomu nic się nie stanie.
Niektóre normy producenta ople czy fiaty to mają i do 1L na 1000 km.

Pozatym zdziwiłbyś się ile łyka oleju Merc 6.3 AMG V8 Biturbo auto za 0,5 mln
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

26 Maj 2018, 13:08

Co Ty w ogóle porównujesz? Normy producentów? Liczy się praktyka, to nie jest kwestia dolewki od czasu do czasu. Zresztą wystarczy poczytać bo fakty mówią same za siebie.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Maj 2018, 16:49

Andrewb25 mam dla Ciebie złą wiadomość przy silnikacjhh zz do liftu danego modelu nie chodziło o dolewki tylko o przepalanie oleju pól na pół z pb. I to nie jest żadną tajemnicą że wina była w short blocku. Robiono to na gwarancji a nawet znacznie dłużej ... Z pobierania oleju znane są silniki ur ale też nie wszystkie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe