Sedan/kompakt do 20 tyś

08 Maj 2018, 17:39

Witam forumowiczów. Na wstępie dodam, że jestem nowy więc dzień dobry kłaniam się.
Mam w planach (dość bliskich) zmianę auta. Aktualnie jeżdżę a6 c5 2.4 pb/gaz, ale mocy zaczęło brakować, gaz mi się w ogóle nie zwraca z uwagi na to, że pracuję w delegacjach i co drugi dzień wracam do domu :) W weekendy z rodzinką (trzy osoby) robimy wypady więc jakieś 300km tygodniowo robię.
Póki czas, moją uwagę przyciągnęło Volvo s40/v50 2.4 d5 w automacie. Sporo mocy i większego gabarytowo mi nie trzeba. Aczkolwiek znaleźć to auto w takiej konfiguracji to masakra.. (choć opinie o tym bym chętnie usłyszał). Być może doradzicie coś innego?
- automat albo manual(chętniej automat)
-diesel nie mniejszy niż 2l (gaz mi się nie zwróci, a nie chce 1.6pb bo w trasie się powieszę na klamce, więc musi być kopnięcie)
-nie musi być segment D(głównie po to, żeby mały litraż radził sobie z budą)
- co do marek aut, za japońcami się nie przepadam, za duużo plastiku.

Mam 20 tyś do wydania, rocznik max do 2005. Nie starsze niż 2002. :piwo:
Być może pomożecie, bo od kilku dni nie jem i nie śpię, myśle tyle o tym co kupić, że piwo przestało smakować ;)

Ps. Benzyna turbo odpada jakby co.
Tymek93
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Maj 2018, 17:56

Tymek93 napisał(a):Volvo s40/v50 2.4 d5 w automacie. Sporo mocy


Nie będzie jakoś mega szybszy od 2.4 w Audi. Owszem, kopie niutem z samego dołu ale to raczej wina automatu, bo osiągów za specjalnych to on nie ma (nieco lepsze od 2.4 ale bez przesady). Do tego skoro robisz mało kilometrów i gaz się nie zwraca, to po co diesel?

IMO typ masz dobry, ale ja bym szukał turbo-benzyny. Już taki T4 pojedzie znacznie, znacznie lepiej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Maj 2018, 18:07

Audi 165km a volvo 180km z czego jest lżejsze o ok 200kg. Wydaje mi się, że będzie różnica. Nie zależy mi co prawda na tym aż tak, nie jest to priorytet. Typowalem w 2.0d 136km (taki by mi również starczyl) ale postraszyli mnie kosztami.. np. Wtryski, egr itp. Dlatego 2.4 d5 bez dpf oczywiscie.

I diesel dlatego, że można zejść w spalaniu do 6-7l i mieć moc na trasę a benzyna lyknie mi 10 po mieście. Sprawdzone z mazdy 6 2.0 140km.
Tymek93
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Maj 2018, 18:19

V50 nie jest lżejsze o 200 kg, w porywach wychodzi 80-100 kg i mówię tu o prawdziwych pomiarach z kierowcą w środku a nie danymi producenta.

Moc to nie wszystko, po pierwsze to diesel, a diesel zawsze gorzej przyspiesza, do tego masz automat który podejrzewam że zamula. Identyczna sytuacja była w którymś Saabie, który pomimo 2.0t przyspieszał jak Octavia 1.6 (11 sekund do setki, żart) właśnie przez automat.

http://www.zeperfs.com/en/duel46-1514.htm - widać ewidentnie przewagę w liczbach dla Volvo, a jednak przyspieszenie i elastyczność ledwo lepsza... Szkoda że nie ma więcej danych, ale nawet z filmików na YT wychodzi to samo, czyli bez większego szału.

Te 6-7 litrów dla diesla to w trasie czy mieście? Bo jeśli w mieście prawie 190 konny diesel o masie 1560 kg spali 6 litrów to powodzenia.

EDIT: Jeśli 2.4 w Audi jest słabe, to na prawdę masz spore wymagania. To auto jedzie całkiem sprawnie, ma moment i do tego dźwięk. W trasie i tak się raczej przyda 6 biegów i dobre przełożenia, a nie większa moc, bo co z tego że koni przybędzie jak skrzynia nie pozwala i w środku wyje?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Maj 2018, 18:40

Problem w tym, że s40/v50 w manualnu chyba nie istnieje bo nie znalazłem w ogłoszeniach. I jak pisze, nie musi być 200km, ale te 130-140 to minimum na diesla. Oczywiście więcej mile widziane.
Co do spalania, 2.4 d5 w v70 znajomemu pali 7.5l więcej miasta niż trasa. Podobno ten silnik ma spalanie jak żadne inne.

Ps. Coś więcej o tych 2.0d od PSA może? Bądź jakieś inne auto.
Tymek93
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Maj 2018, 18:57

Tymek93 napisał(a): I jak pisze, nie musi być 200km, ale te 130-140 to minimum na diesla.


Chłopie, przecież 130 konny diesel w aucie o wadze 1500 kg będzie jechać jak kupa... Znacznie słabiej od obecnej Audicy, a przecież chcesz coś lepszego. No chyba że ten 2.4 jest zepsuty, to ok.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Maj 2018, 19:09

Pisze cały czas, że moc to nie priorytet i nie zależy mi aż tak żeby było mocniejsze od audi. Ma jechać, wyprzedzać tak żebym nie zdarzył przy tym kawy wypić. Ale więcej mocy mile widziane.
A wybór 2.4 d5 padł głównie z b.dobrych opini tego silnika i dobrych opinii automatu. 180km przy tym traktuje raczej jako bonus.

EDIT: Szukam kompromisu w aucie jako takiego, może być 140km jeśli nadrobi to np. Wygląd auta. Dodam tylko, że ma byc mniejsze niż a6 ale w kosztach utrzymania nie może być droższe niż a6(a do tanich nie nalezy).
2.4 jest sprawne, mam 2 letni gaz na dość dobrym wypasie ale znudziło mi się wkładanie do miesiąc 1,5tys na rozbieranie przodu i eliminowanie kolejnych wycieków.
"Prędkość nie zabija, a brak umiejętności"
Tymek93
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Maj 2018, 19:47

Tymek93 napisał(a):A wybór 2.4 d5 padł głównie z b.dobrych opini tego silnika i dobrych opinii automatu.


W S40/V50 były montowane dwa rodzaje automatów.
Jeden, standardowy, który był montowany z silnikami 4-cyl i "kompaktowy" montowany z silnikami 5-cyl z uwagi na to, że ten "zwykły" po prostu się nie mieści (swoją droga w s40 d5 jest baaardzo ciasno pod maską). O ile automat montowany z mniejszymi silnikami jest w miarę bezproblemowy tak ten w silnikach 5-cyl z uwagi na swoją odchudzoną konstrukcję często nie wytrzymuje dużego momentu tych silników.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Maj 2018, 20:22

Czyli powiedzmy odpuszczam automat. Bardzo podoba mi się to volvo ale nie biorę benzyny pod uwagę inaczej już bym kupił..
Co powiecie o mercedesie w203 wersja po lifcie? 220cdi w 6 biegowym manualu? Bo na automatach w mercedesie w tym roczniku nie mam pojecia.

Ps. Miałem kiedyś w202 2.0 cdi sprawował się super tylko mocy brakowało. A 220cdi ma chyba 150km więc ok.
"Prędkość nie zabija, a brak umiejętności"
Tymek93
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Maj 2018, 03:53

Ktoś coś o tym marcu? 220cdi 143km albo 150 nie wiem który może być lepszy i mniej problemowy.
"Prędkość nie zabija, a brak umiejętności"
Tymek93
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Maj 2018, 12:41

Wszystkie automaty 5-biegowe w Mercedesie są ok (jak padnie automat w Mercedesie to albo ktoś zakatował auto albo nie serwisował).
Diesle też są ok, ale trzeba pamiętać, że mają już bardzo wysokie przebiegi, a żaden diesel CR nie jest tani w naprawie.

Tu masz ładne 270 CDI, pali niewiele więcej niż 2.4D5 w Volvo:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Maj 2018, 20:11

Zdecydowałem się na 90% na w203 220cdi 143km. Wydaje mi się, że to najlepszy wybór. Skrzynia bez znaczenia aczkolwiek domyślam się, że poszukiwania będą trudne. 2.7cdi nie zejdę poniżej 10l na mieście a w naprawach również nie tani. Co do 220cdi taksiarze robią po 500tys i jakoś to jeździ.

Serio innego pomysłu nie mam.. Nie uśmiecha mi się znowu pakować w audi/vw bo koszty utrzymania będą takie same bądź większe a gama silników nie przypada mi w ogóle.
"Prędkość nie zabija, a brak umiejętności"
Tymek93
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Maj 2018, 20:15

Nie żeby utrzymanie 220CDI było jakoś mega tańsze.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Maj 2018, 20:31

Nie szukam auta którego utrzymanie to 100zl/mc. 2 lata użytkowania audi a6 kosztowała ok 7 tyś(nie licząc paliwa i instalacji lpg). Staram się porównać eksploatację do audi bo na jej utrzymanie mnie spokojnie stać, a zerkalem na ceny części zawieszenia itp i stwierdzam że w203 ma tańsze.
I tak nawiasem, nawet uwzględniając regenerację wtryskow czy turbiny na dzień dobry to i tak taniej niż założenie lpg a auta z założonym gazem nie kupię na pewno.

Ciężko mi zdecydować bo każde auto ma plusy i jakieś minusy. Nie mówię że vagi to tragedia bo gdyby silniki w tych rocznikach były lepsze skusilbym się nawet na passata b6 ale 2.0tdi to chyba zaplanowanie samobójstwa.
"Prędkość nie zabija, a brak umiejętności"
Tymek93
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Maj 2018, 20:48

Różnica w spalaniu pomiędzy 220 a 270 w mieście to max 1l
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002