Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

23 Cze 2018, 16:37

Cześć wszystkim i z góry dziękuję za uwagę oraz pomoc w wyborze samochodu.
Jestem laikiem w tej kwestii i prawdopodobnie do poleconego samochodu będę zmuszony zamówić sprawdzenie pojazdu przez eksperta. Poszukuję samochodu w nadwoziu sedan/liftback w automatycznej skrzyni biegów. Obecnie jeżdżę Jetta i raczej mniejszy samochód nie wchodzi w grę. Robię ok. 18-20 tyś. km rocznie dlatego rozważam jednak diesla.
Modele, które przeglądałem:
- KIA Optima;
- Skoda Superb;
- VW Passat;
- Ford Mondeo;
- Opel Insignia (ale nie podoba mi się najnowszy design);
- Mazda 6;
- Renault Talisman;

Rocznikowo to albo skłaniam się ku nowemu z salonu (Superb i Optima jest propozycja nowych za 103tys. z średnim wyposażeniem), albo 2016/2017 z wysokim lub nawet bogatym wyposażeniem. Który model wydaje się najbardziej rozsądnym wyjściem? Czy warto w ogóle brać pod uwagę stosunkowo niskie wyposażenie pojazdu, ale nowego, czy może lepiej zakupić używany za kilkanaście tysięcy mniej?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Deruvish
Nowicjusz

Prawo jazdy: 10 09 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Jetta SE
Silnik: 2.5 175KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

23 Cze 2018, 17:06

Nowe to jednak nowe, wiesz co masz i jak dbasz. Używka to zawsze ryzyko pojawienia się następstw zaniedbań poprzedniego właściciela. Rozumiem używkę za 20-30 tys, ale pchać prawie stówę w używane auto to nie dla mnie. Z wyżej wymienionych modeli, ja wybierałbym między Optimą, a Mondeo.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2018, 17:35

używkę za 100 tys? No Way