Sedan ok 45 000, E90 czy A4 B8 może coś innego

17 Lut 2019, 13:23

Hej,
chciałbym kupić sedana za 40-45 tyś. Maksymalnie 10 letniego. Rocznie robie ok 15 -20tyś. Mieszkam poza miastem, ale do pracy dojeżdżam do Krakowa i tam stoję w korkach.
Mam dwóch faworytów:
BMW E90 po lifcie oraz Audi A4 b8 przed liftem(bardziej mi sie podoba polift, ale w tym budżecie raczej nie ma szans). Czy będzie to benzyna czy diesel nie robi mi to różnicy. Chciałbym ominąć nieudane silniki, żeby nie władować się w jakiś kanał. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że oba te samochody nie należą do kategorii bezproblemowych. Chcę dowiedzieć się jakich wersji silnikowych szukać, a jakie omijać szerokim łukiem. Co ze skrzyniami. Automat czy manual?

Auta wybieram raczej sercem a nie rozumem, więc ciężko będzie mi się zdecydować na inny model, bo te naprawdę bardzo mi podobają. Ale może jest jakieś którym warto byłoby się zainteresować.
Kokos7
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2013

17 Lut 2019, 13:48

Ok, żadne z tych aut nie będzie bezproblemowe, ani tym bardziej tanie w utrzymaniu ale dobrze że masz tego świadomość.
Odnośnie bmw: w e90 z diesla najbezpieczniej 330d. Może być polift n57. Wtryski, turbo i dpf bezproblemowe. Skrzynia automatyczna zf 6hp może wymagać regeneracji konwertera i to koszt 3-4tys. Klapki w kolektorze to standardowy problem. Jeśli chodzi o benzynę to polift tylko n53 wchodzi w grę, który radzę omijać szerokim łukiem bo jego problemy są wręcz nieskończone. W przedlifcie możesz patrzeć na 330i n52b30.
Jeśli chodzi o a4 b8 to w przedlifcie tylko diesel. W zasadzie 2.0tdi cr, jak i 3.0 tdi są godne polecenia. Koszty eksploatacji powinne być delikatnie niższe jak w bmw.
Także z tych aut w kwocie do 45tys w zasadzie tylko diesel wchodzi w grę.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Lut 2019, 15:07

Bezpieczniejszy typ to Mercedes W204 z dieslem 2.2 CDI ze skrzynią automatyczną 5-biegową. Jest szansa na znalezienie auta z polskiego salonu, serwisowanego w ASO.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Lut 2019, 15:32

A jak Ci się podoba Lexus GS lub IS? Eksploatacja będzie tańsza.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

17 Lut 2019, 16:19

Lexusy mi się podobają, z tym że te aktualnie produkowane. Mercedesa bym mógł zaakceptować. Znowu ta sama historia, że po lifcie jest dużo fajniejszy, zwłaszcza w środku. Jak w nim jest z kosztem utrzymania? Jak wypada w stosunku do BMW i Audi?
Kokos7
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2013

17 Lut 2019, 16:42

Koszty utrzymania na poziomie BMW i Audi (drogi serwis), ale jeśli zdecydujesz się na automat to masz z głowy drogie sprzęgło, dwumasę, problemy z konwerterem etc. Przedliftowy diesel też jest mniej problemowy, ma trwały rozrząd na łańcuchu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niespodziewany pieszy na drodze
    Piesi, rowerzyści i motocykliści są ofiarami ponad połowy śmiertelnych wypadków drogowych w Polsce. Z tych grup piesi stanowią aż 35% zabitych, co jest bardzo niepokojące w kontekście średniej w krajach Unii Europejskiej, ...

17 Lut 2019, 16:53

Powiedz mi jeszcze proszę, czy w silniku diesla, tym 2.2, powinienem zwrócić uwagę na moc, bo zauważyłem, że jest kilka możliwych wariantów. A wracając do skrzyni, rozumiem, że z tym automatem nie ma większych problemów?
Kokos7
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2013

17 Lut 2019, 18:08

Kokos7 napisał(a):czy w silniku diesla, tym 2.2, powinienem zwrócić uwagę na moc, bo zauważyłem, że jest kilka możliwych wariantów.
Silnik bazowo jest ten sam, ma zmienioną moc tylko programem ew turbo inne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Lut 2019, 19:13

Potwierdzam, koszty utrzymania takiego w204 w ogolnym rozrachunku moga wyjsc nizsze niz b8 czy e90.
Wujek ma w211 220cdi 170km w automacie. Bardzo fajny silnik, ma wysoki moment, jak na ta moc calkiem dynamiczny. Skrzynia w zasadzie pancerna, jezdzi bezawaryjnie juz kilka lat. W zasadzie robi jakies standardowe pierdoly tylko, nic grubszego sie nie psuje.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Lut 2019, 19:38

A wg mnie troszkę przesadzacie i opowiadacie o sterotypach, jak się rozciągnie w takim C180 kompresssor rozrząd to tanio nie będzie, sprzęgło tańsze nie jest niż do B8 czy E90, amortyzatory tez swoje kosztują.
Tutaj mamy podwieszone tematy i E90 320i wychodzi taniej niż C180K, jedynie 1,8 TFSI W b8 wyjdzie drożej z uwagi na potencjalne koszty naprawy problemów silnika, ale W204 to premium i tanio nie będzie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2019, 19:59

Nikt nie mowi ze tanio bedzie ale lepsze w204 niz np b8 przedlift w benzynie, w ktorym remont silnika murowany. Chociaz b8 z 2.0tdi jak najbardziej warte rozwazenia bo to dobry silnik.
E90 jak kupowac to R6, ktorych koszty utrzymania paradoksalnie moga byc porownywalne jak R4, ale przynajmniej wiadomo za co sie placi, chociaz n53 bym z gory odrzucil.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009