Sedan premium benz. do 40 tyś zł

12 Sty 2019, 20:05

Witam,
Planuję zmianę obecnego auta na coś innego, najpóźniej na wiosnę. Przejrzałem tematy, które udało mi się znaleźć, ale nadal mam wątpliwości. Poniżej więcej informacji nt. modeli, które mam na oku.
Zależy mi na w miarę żwawym modelu, z dobrym przyspieszeniem.

Cena: do 40 tyś zł
Rocznik: mniej niż 2004 włącznie
Woj.: małopolska, Kraków
Bryła: sedan, w ostateczności hatchback.
Przebieg: max 250.000, im niższy tym lepiej
Spalanie: max 14-15 l/100km
Eksploatacja: 20-25 km w sumie dziennie do/z pracy, kilka razy w roku 250-300 km dłuższa trasa. Głównie miasto, Kraków, czasami korki, ale to nie problem.

1. Lexus IS250 II, 2.5 benz., automat,
2. Lexus GS300 III, 3.0 benz. automat,
3. Audi A6 C6, 4.2 LPG lub 2.4-3.2 benz.,
4. Mercedes CLS 350, 3.5 benz. automat,
5. BMW 525-530 E60, 2.5-3.0, manual
6. Alfa Romeo Giulietta QV, 1.75 Tbi,
7. VW Passat CC, 2.0T

Brałem pod uwagę i Subaru Imprezę, Nissana 350Z, Audi TT 2.0T, lecz Subaru są zbyt toporne w środku, 350Z ma kiepskie tworzywo wnętrza i tylko 2 miejsca, zaś TT / Scirocco jest nieco.... ciasne :roll:

Na razie tak luźno pytam o opinię, biorąc pod uwagę ofertę rodzimego rynku używanych aut, ich stan techniczny i prawdopodobne koszty pozakupowe.. orientuję się mniej więcej, co napisano w innych tematach, ale i tak dyskusja może wnieść coś nowego.

Z góry dzięki za pomoc, uwagi, krytykę :D

D.
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLS C219
Silnik: 5.0 V8 306 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

13 Sty 2019, 00:50

Za takie pieniądze to premium będą tylko koszty zapewne bardzo licznych napraw.
aGradory
 

13 Sty 2019, 10:20

Siemanko, na IS II z Polskiego salonu i serwisami może być za mało, bardziej realne będą sprowadzone samochody, jednak tam musisz uważać na historie, eksploatacje i przebiegi - warto dobrze poszukać.
Kwestia GS III ma się podobnie, wersje przedliftowe warte uwagi zaczynają się od 45 tyś, do polifta dodałbym następne 10.
Największym problemem jest fakt że tych samochodów jest mało, a jeżeli pojawi się dobry egzemplarz to schodzi w moment.

CLS - nie ten budżet, nie warto ryzykować.

E60 - jest szansa że znajdziesz coś przyzwoitego, jednak weź pod uwagę to ,że 15 latek będzie miał już spory przebieg oraz to, że ten model nigdy nie słynął z bezawaryjności :ok:
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

13 Sty 2019, 13:31

Nie przesadzałbym, nie napisałem tutaj nagle pod wpływem impulsu, śledzę ogłoszenia w PL, DE od kilku miesięcy już.
Ofert w Polsce na każdy z tych modeli jest sporo, i nie wszystkie są minami, więc bym nie panikował, że "warte uwagi zaczynają się dopiero od..." :) Tyle, że zwykle to drugi koniec Polski..
Widzę sporo IS250 z polskich salonów w zakresie cenowym, także GS300, i w zasadzie pozostałych modeli, które wymieniłem też.
A jak nie, to mam znajomych w DE, więc mogę zawsze tam poszukać na miejscu czegoś.

Myślę, że same konkretne oferty nie są jakimś wielkim problemem, tym bardziej że dałem sobie czas na zmianę około 6 mies.
Interesuje mnie, biorąc pod uwagę specyfikacje modeli, ich historię i jakość, to co oferują w swojej cenie, co wg was jest najlepszym kierunkiem?
Przemawia do mnie IS bo w mieście łatwiej parkować niż GS, ale za to GS ma więcej przestrzeni wewnątrz. I wiadomo, silniki Lexusa to marka sama w sobie.
Giulietta jechałem, ma kopa, ale też nie jest jakoś bardzo ładna ta bryła, poza Rosso nie są jakieś mega piękne..
A6 4.2 pięknie brzmi, podobają mi się Audi, ale strasznie tego dużo u nas, wszędzie widzę tylko A6 I E60. Poza tym, nie mam z kolei zaufania do jakosci Audi/BMW, znam ludzi którzy mieli z nimi straszne przejścia.
CLS350 nie jest też jakimś wielkim wydatkiem, widziałem oferty gdzie raczej stan auta budził wątpliwości, ale i oferty które wyglądały dobrze. Plus, germańce zawsze mogę ściągnąć sam z DE, z pominięciem dealera.
No i Passat CC to chyba jedyny VW jaki mi się podoba.. ale gdzieś z tyłu głowy ciągle słyszę to "passeratti"... :lol:
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLS C219
Silnik: 5.0 V8 306 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

13 Sty 2019, 13:53

Ty na serio wzorujesz się na polskich cenach? :shock:
- gdzie odchyły mogą dochodzić do 50% ceny danego egzemplarza licząc od najniższej.

Tutaj masz CLS z DE, od osób prywatnych, które są najtańszym źródłem pewnych aut (pomijamy handlarzy tureckich, polskich, rosyjskich):
[link do mobile.de wygasł]
i wychodzi, że trzeba zapłacić ok. 8000 EUR za rocznik ok. 2005 (ta z 2008 nie ma TUV i jest parę rzeczy do zrobienia, dlatego taka tania) z przebiegiem ok. 190 000 km.
8000 EUR = +- 34500zł.
Akcyza 18,6% = 6400zł.
Do tego koszty sprowadzenia, przegląd, WK, tłumaczenia = +- 2000zł
= ok. 43000zł.

No tak, ale w PL zaczynają się od 30k z przebiegiem 150 000 km?

Auta z silnikami powyżej 2.0 są szczególnie niebezpieczne, bo czy ktoś wyobraża sobie polskiego handlarza, który zapłaci legalnie i uczciwie ok. 5000zł akcyzy? :D
tomekdk
 

13 Sty 2019, 14:08

tomekdk napisał(a):No tak, ale w PL zaczynają się od 30k z przebiegiem 150 000 km?

Auta z silnikami powyżej 2.0 są szczególnie niebezpieczne, bo czy ktoś wyobraża sobie polskiego handlarza, który zapłaci legalnie i uczciwie ok. 5000zł akcyzy?


No właśnie, dlatego chcę poniekąd uświadomić koledze że perły z niemiec czy szwajcarii nie istnieją, bo jest to nieopłacalne dla handlarzy - sam miałem okazję się przekonać.
Inna sprawa jeżeli pojedziesz osobiście szukać za granicę - jednak jestem pewny że żaden Niemiec nie odda sprawnego samochodu w cenie sprowadzonego szrotu.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

13 Sty 2019, 14:53

Jeśli z Niemiec, to nie mam zamiaru korzystać z usług handlarza, tylko sam sprowadzić.
Ja nie pytałem o to, abyś się rozpisywał nt. tego, że w PL wszystko to wraki a z Niemiec to hoho drogie.. bo nie mam zamiaru kupować pierwszego z brzegu, tylko szukać do skutku, aż znajdę odpowiedni egzemplarz.
Prosiłem o porównanie modeli, pod kątem jakości, tego co oferują w podobnych cenach.

Gdyby każdy wychodził z takiego założenia, jak Ty, to połowy perełek by na drogach nie było.
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLS C219
Silnik: 5.0 V8 306 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

13 Sty 2019, 15:53

dandan86 napisał(a):Jeśli z Niemiec, to nie mam zamiaru korzystać z usług handlarza, tylko sam sprowadzić.
Ja nie pytałem o to, abyś się rozpisywał nt. tego, że w PL wszystko to wraki a z Niemiec to hoho drogie.. bo nie mam zamiaru kupować pierwszego z brzegu, tylko szukać do skutku, aż znajdę odpowiedni egzemplarz.


Bardzo pozytywne podejście dodam tylko że też te nasze forumowe wyliczanki akcyzy potraktuj z przymrużeniem oka :D
Najlepiej pogadaj z jakimś zaprzyjaźnionym celnikiem tym bardziej że myślisz o aucie z de.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Sty 2019, 16:52

Cześć!
Wyliczanki jak wyliczanki, samemu można policzyć. Jak już się uprę, żeby jednak z Niemiec brać, to będę wolał sam zrobić tyle ile będę w stanie, ale na razie chcę szukać w Polsce - bo bliżej. Z oszczędności czasu :)
Tak jak pisałem, wiem że wiele sztuk w ofertach miała przygody, albo ma ukryte wady, ale nie wszystkie - co jakiś czas pojawiają się wiarygodne oferty, tyle że wcześniej nie myślałem jeszcze na poważnie o zmianie i kilka uciekło niestety..

Mogę czekać cierpliwie, oglądać kilkanaście sztuk, aż trafię na coś godnego uwagi, po prostu. Tylko mam ten kłopot, że kompletnie nie mogę się zdecydować między wymienionymi, naczytałem się tutaj mnóstwo tematów, i na innych stronach, kilkoma się przejechałem, i nadal - nie mogę wybrać. To nie tak, że chcę, żeby ktoś obcy wybrał za mnie, ale uwagi i opinie innych, nawet a zwłaszcza te krytyczne, mogą pomóc :yes:

Pozdrawiam
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Mercedes CLS C219
Silnik: 5.0 V8 306 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

13 Sty 2019, 17:48

CLSa odpuść. Zamiast tego popatrz na C klasę W204 z 1.8K. Znajdziesz auto z polskiego salonu w okolicach 40 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Sty 2019, 18:24

Na pewno nikt Ci tutaj nie chce robić na złość tylko podzielić się swoimi doświadczeniami i poglądami, czego ewentualnie byśmy chcieli uniknąć będąc na Twoim miejscu. Z czasem szukanie auta staje się męczące jeśli przejedziesz połowę Polski, stracisz czas oraz pieniądze na paliwo, a nie raz będziesz chciał dać w mordę jakiemuś handlarzynie który zapewniał że jest prywatną osobą a auto jest miód :mrgreen:

Kupno "sedana premium" nie będzie tak proste jak kupno Skody Fabii - ze względu na rozbudowaną mechanikę/elektronikę.
I bardzo popieram podejście że chcesz szukać i oglądać bez napalania - tak trzymać, powodzenia.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

13 Sty 2019, 21:27

Ossy napisał(a):CLSa odpuść. Zamiast tego popatrz na C klasę W204 z 1.8K.
jakieś konkrety? sam jestem ciekawy :naughty:

Każde z tych auta ma swoje mocne strony jak i ciemne scenariusze i jak przyjdzie coś naprawić to czy to lex czy bmw i inny merc to trzymaj się za kieszeń
-IS fajny, ładnie wykonany i super trzyma się drogi ale mnie np drażni w nim malutki bagażnik i słaba widoczność w środku.

-Gs nie mam większego zdania bo nie miałem okazji dłużej potestować, mogę jedynie napisać trochę tandentne wnętrze jak na auto z półki premium to niedopuszczalne za bardzo aby coś tak trzeszczało, przestonność też jak na tej segment do dupy, znajomy to miał i wydał grubą kasę na zawieszenie bo niestety trwałe podobno nie jest. Już pomijam kontrowersyjny wygląd

- A6 bardzo dobry układ jezdny jak na tak duże auto, dobrze wyciszone ale ceny napraw też chore np rozrząd w 4,2.... zresztą jak trafisz na 2.4 z rozrządem do wymiany to też zaboli ale 2.4 to jednak za mało do tego auta.

CLS super silniki i duży ich wybór, można też dorwać wersję z pneumatyką co daje super komfort, w zasadzie cls nie ma typowych usterek ktore by go trapiły, wszystko raczej zależy od wieku i przebiegu, wygląd dla mnie bajeczka :ok

e60 też bardzo ładne auto, najbardziej bym polecił 4.4 bo nawet 3.0 jedzie bo jedzie ale fajerwerków nie ma no i na dodatek słynne m54 i kosmiczne pobory oleju chodz ja na swojej tego nie doświadczyłem ale niestety to częste przypadki, e60 naszpikowana technicznymi nowinkami elektronicznymi potrafi strzelać fochy no i trzeba mieć kogoś ogarniętego od bmw bo zwykły mietek będzie naprawiał naprawiał i dalej naprawiał bez efektu jak nie będzie wiedział za co się zabrać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16535
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sty 2019, 21:55

Kao luknij jeszcze raz na te super silniki z clsa oraz na pneu zawias co ile kosztuje i jak często się psuje. :ok:

Co do is/gs zgodzę się z jednym małym ale w gs było kilka rodzajów zawieszenia. W opcji tej droższej była możliwość utwardzania amorów a w najdroższej utwardzanie + aktywne zawieszenie. Słaby punkt dotyczył tylnych amorów które były dostępne tylko w aso. Problem polegał na ich trwałości do której właściciele gs mk2 nie byli przyzwyczajeni czyli przy przebiegu 150-200k.km. wysiadały. Koszt wymiany na tą chwile nie jest mi znany ale strzelam że będzie to coś koło 1,2k.szt.

Do tego trzeba dodać możliwy nagar przy dużych przebiegach i możliwe branie oleju. Tu niestety bardzo duży wpływ miał wtrysk bezp. I sposób użytkowania auta.
W wersjach fl wyeliminowano problem olejowy. Do tego potrafiły stukać bębny vvti co w autach fl wyeliminowano.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Sty 2019, 22:14

A co niedobrego jest w Vkach od Merca? znam troszkę te auta i nie notuje typowych powtarzających się usterek co do zawiasu to pneumatuk nigdy nie był tani ale z tą wytrzymałością bym nie przesadzał i nie jest to rzecz która psuje się co miesiąc czy co 2, nie zapominajmy ile te auta mają lat i ile przebiegu więc ma prawo coś się psuć to przecież oczywiste no a o kosztach nie ma co gadać przy tych autach chodz czasami są kosmiczne tak jak rozrząd w 4.2 jako część eksplotacyjna nie powinna być tak droga jak i zawias do lexa. Co innego części naprawcze to można zrozumieć no ale jak coś jest solidne to trzeba na esploatacyjnych nabijać kasę no przecież :/
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16535
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sty 2019, 22:45

Kao napisał(a):co do zawiasu to pneumatuk nigdy nie był tani ale z tą wytrzymałością bym nie przesadzał
to ciekawe, że tak dobrze wypowiadasz się o legendarnym Airmaticu (chyba że jest inny niż w W220, to ok, zwracam honor), a przy bezproblemowym Hydractive III+ wieszasz psy, że olaboga jakie to zło i awaryjne (no fakt, czasami zaworek cieknie)...
Zły znaczek? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004