Sedan z napędem 4x4

25 Gru 2010, 23:49

jiGsaw napisał(a):Ta marka nie robi terenówek, więc ciężko o błyszczenie w dziedzinie 4x4. :???: Co nie zmienia faktu, że xDrive jest b. dobrym patentem.

przed chwila twierdziles ze jest pod tym wzgledem najlepsza, wiec sie nie osmieszamy panie JiGsaw :wink: to chyba jasne ze nie mowimy o terenowkach, suvach tylko o napedzie, bo Subaru tez terenowek nie robi a moim zdaniem jest najlepsze pod tym wzgledem. Takie fakty: 50/50 daje moim zdaniem najlepsze rezultaty :wink:
zreszta o czym my mowimy, ja jezdzilem x3 i foresterem, legacy np. Ty nie, ale wiesz lepiej. Nie mam nic do dodania :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

26 Gru 2010, 00:04

Moim zdaniem napęd asymetryczny jest lepszy, bo pozwala sprawniej wykorzystać moc, w terenie może i 50/50 jest lepszy, ale xDrive właśnie ma tę przewagę, że dopasowuje moment na każdym kole do warunków trakcyjnych na danej nawierzchni. Ja przynajmniej nie widzę przewagi AWD Subaru, ale kłócić się nie zamierzam.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

26 Gru 2010, 00:52

Ja dorzucę Mercedesa klasy C 4 matic np: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł].
Koncepcja napędu najbliższa Subaru i to widać po efektach: "Jednak największe różnice dały się zauważyć w zakresie kierowalności na śniegu i na mokrej nawierzchni. W tych próbach Mercedes był lepszy nawet od Audi i BMW z napędzanymi czterema kołami! Jechał niezwykle harmonijnie, był łatwy w prowadzeniu, precyzyjnie trzymał się obranego toru jazdy, a ESP interweniowało delikatnie, ale skutecznie."
http://www.auto-swiat.pl/1-czy-na-pewno ... iesz-dalej
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2010, 11:37

BMW E46 z końca produkcji 330Xd 204km za ok 40tys dostaniesz bardzo ładne . Chyba że jakąs e60 lub e90 Xi z USA zmoże wyrwiesz za 60tys.
Kris
kris11kris12
Początkujący
 
Posty: 212
Miejscowość: Słupsk
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel Astra 2.0Di
Silnik: 2.0Di 82km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Gru 2010, 03:45

Ja ze swojej strony moge polecic volvo s60 awd. Jezdze nim po sniegu i nigdy nie ma problemu z przyczepnoscia, a po wylaczeniu kontroli trakcji jest mnóstwo zabawy w pokonywaniu zakretow bokami czy kreceniu sie na osniezonych parkingach. Ja mam wersje s60r awd gdzie osiagi sa wiecej niz zadowalajace ale spalanie tego auto to srednio 12L/100Km.
Jednak mozna kupic volvo ze slabszym motorem w AWD.
Polecam
maniek_srem
maniek_srem
Nowicjusz
 
Posty: 46

27 Gru 2010, 19:51

jiGsaw napisał(a):To, że w TT masz haldex, a producent wciska ciemnotę, że to napęd 4x4 stały to nie znaczy, że w A4 też tak jest. A ja bym właśnie postawił na xDrive.

A wiesz co to jest Xdrive? To jest w zasadzie napęd tylny z dołączonym lekko przodem. Całkiem niezle sie to prowadzi i jest przyjemnie bo jest wrazenie prowadzenia auta tylko napędowego, ale ani nie jest skuteczny ani nie moze konkurowac z tym który ma stały rozkład mocy 50;50.

jiGisaw, jest jeszcze cos takiego jak czas spięca napedów, niestety dołączane napedy nie są przewidywalne, w 50;50 masz zawsze tak samo, zobacz jaki napęd masz w rajdówkach i zastanów sie dlaczego akurat tam jest taki naped a nie 12:88.

[ Dodano: 27 Grudzień 2010, 18:57 ]
No np. xDrive wyjedzie z zaspy śniegu jak tylko 1 koło ma przyczepność, quattro tego nie zrobi. Nie wiem jak inne.

:lol: nie masz bladego pojecia co mówisz. Widac ze nigdy nie jezdziles samochodami z napedem 4x4.

Nie sugeruj sie zadnymy testami, ja jak jest miasto zasniezone to sobie wyjezdzam na drogi i sobie sprawdzam kto daje rade a kto nie. Najczesciej jest tak, że jedynymi samochodami której daja rade ruszyc tak samo szybko jak Subaru jest Audi Quattro ale te troche starsze modele, "xDrajwów" przerobilem sporo nie wspominając o napędach w Kugach itp...
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

27 Gru 2010, 20:11

xDrive to stały napęd 60/40 tył/przód (jak jest dobra trakcja na każdym kole), zmienia się to w zależności od sytuacji na drodze, steruje tym elektronika. Wiadomo, że szybciej się ruszy na śniegu jak jest mechanicznie, sztywno zestrojony 50:50, ale ten układ ma z kolei wady, których nie ma xDrive.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Gru 2010, 21:07

Jakie ma wady? Opowiedz mi o nich:)

Ja nie mówie, że xDrive jest zły, w tych nowszych Bemkach jest co calkiem spoko napęd ale dla przeciętnego kowalskiego.

Ja np lubie jechac na leśne drogi na kilka aut, z CB systemem, blokujemy sobie cala droge i lecisz sobie przez las bokami 160-170km/h, gwarantuje Ci ze z xDrivem wypchanym elektroniką takie cos bedzie nie wykonalne i mniej bezpieczne niz S-AWD ktore nie ma kompletnie elektroniki. Elektronika wspomagająca jest dla mięczaków:)
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

27 Gru 2010, 21:39

Już pisałem o tym. Na rajdach itp. to masz racje, ale w sytuacji jak się zakopiesz w śniegu itp. to jednak xDrive daję radę lepiej.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Gru 2010, 21:46

jiGsaw napisał(a):Już pisałem o tym. Na rajdach itp. to masz racje, ale w sytuacji jak się zakopiesz w śniegu itp. to jednak xDrive daję radę lepiej.

W takich sytuacjach to xDrive wogole nie daje rady bo elektronika głupieje. Nie bede Ci tlumaczyl bo jestes oporny na to, nie jezdziles zadnych z tych aut a sie wypowiadac, w xDrive napędem w duzej czesci steruje wlasnie kontrola trakcji. Jak sie zakopiesz w sniegu to poprostu liczy sie tzw " pizda" a nie elektronika ktora odcina moc, przy napedzie na 4 buty jak depniesz dobrze to wyjedziesz, xDrive Cie ograniczy.

[ Dodano: 27 Grudzień 2010, 20:56 ]
http://www.sme.sk/vp/18751/

zobacz ten test 4x4 subaru, audi, merc i bmw.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

27 Gru 2010, 22:33

Każdy wie, że w takiej sytuacji się wyłącza kontrolę trakcji... wklejałem już tutaj filmiki porównawcze 2x na forum, poszukaj w moich postach, obejrzysz to będziesz wiedział o czym mowa.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Gru 2010, 00:10

widzialem, ale filmiki takie nie mają prawa bytu bo sa nie obiektywne, ten wyzej co podalem jest robiony na wylaczonej kontroli trakcji. Pozatym to nie tylko chodzi o kontrole trakcji ale o sterowanie napędem ktore w kryzysowych sytuacjach wariuje, wiem bo jezdzilem roznymi samochodami z 4x4 i tak na prawde poza S-AWD i Quattro cięzko o cos konkurencyjnego, chociaz Quattro jest kilka typów, a tylko kilka jest godnych uwagi.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

28 Gru 2010, 00:14

No objerzałem ten test, wygrało BMW xDrive. :grin:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Gru 2010, 00:44

Dzięki za wypowiedzi. Ale wybór lekki nie jest. Pewnie dopiero jazdy próbne wskażą faworyta. Z jednej strony Subaru daje fajny silnik Boxer Diesel, który pomimo nie wielkiej mocy całkiem fajnie sobie radzi i do tego symetryczny napęd. Z drugiej BMW z tym że za tą kasę to tylko E46 wchodzi w grę bo to obecnie produkowane nawet jak by mi się udało jakimś cudem kupić to by była taka okazja że po kilku miesiącach użytkowania pewnie bym włożyć kilka pensji w doprowadzenie go do stanu używalności:p Wiem że nie ma co cieszyć się że dostałem nowy model w niskiej cenie. Jak by udało mi się kupić jakiś model E46 z końca produkcji w ciemnym kolorze i do tego jasnej skórze i silnikiem 3.0D to myślę że powinien mi sporo posłużyć i nie będzie problemów przy ewentualnej odsprzedaży. Co wyjdzie zobaczymy:D
A jaka jest różnica pomiędzy napędem xD a xDrive bo to chyba nie to samo, a E46 nie wychodziło z xDrive tylko z xD właśnie??
alfaman3
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: RZ

28 Gru 2010, 00:50

jiGsaw napisał(a):No objerzałem ten test, wygrało BMW xDrive. :grin:

Do "czasowki" był remis. Subaru diesel ma 150 km, 320d ma 177 wiec nic dziwnego ze było szybsze :roll: i zdobyło tym samym decydujący punkt. Najbardziej drażni mnie to ze żadnego z tych aut nawet nie dotykales nie mówiąc o jeździe, ale z góry mamy przypuszczać ze wiesz lepiej:)
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ