Sedan za 25-30k. Pomocy... Jestem już zdezorientowany :(

23 Wrz 2013, 02:26

Witam.
Od razu na wstępie powiem, że przeglądałem kilka stron tematów i żadnego związanego z moim nie mogę odnaleźć. Większość osób chce inne modele/kombi inne paliwo itd. Stąd założenie nowego tematu :)

Chciałbym wydać na samochód ~25k. Maksymalnie do 30k, ewentualnie minimalnie więcej, ale 25-30k mają pierwszeństwo :) Rok produkcji 2004-2007, jak będzie nowszy też nie zaszkodzi, ale wątpię, że coś ciekawego w tej cenie dostanę.
Koniecznie diesel, chyba, że mnie ktoś przekona do benzyny :) Auto chcę sprowadzić LUB kupić już sprowadzone.
Chciałbym, żeby samochód miał dobre przyspieszenie, ale na wyścigi nim jeździć nie będę, więc bez przesady. Jeśli to będzie większa pojemność niestety pociągnie za sobą większe opłaty OC+AC i większe spalanie. Chciałbym auto w miarę ekonomiczne, ale takie, którym nie będę musiał 3 minuty tira wyprzedzać na trasie... Jeżdżę co kilka tygodni w długie trasy z wypchanym po brzegi bagażnikiem, więc pewną moc auto musi mieć.
Samochodu szukam już kilka tygodni, radziłem się wielu osób, ale nikt mnie do niczego konkretnego przekonać nie może. To co poleci jedna osoba, odradzi stanowczo ktoś inny "nie kupuj tego, ten model jest awaryjny" itd. Podam modele, które brałem pod uwagę i krótki opis:

1. VW Passat 2005-2007 sedan. Piękny samochód wg dla mnie. Niestety podobno akurat te roczniki są dość awaryjne i przez to drogie w eksploatacji. Nie wiem ile w tym prawdy, nie znam się na samochodach, potrafię je ocenić wizualnie jedynie :)
2. Audi A4 B7 lub A6 C6. Te auta polecił mi znajomy, który jak się później okazało próbował mnie naciągnąć i wcisnąć mi samochód o kilka tysięcy droższy niż był w rzeczywistości wart, więc nie wiem co o nich sądzić. Na forach często polecają zamiast nich:
3. BMW 530D. Nie wiem czy się zmieści w cenie, ale z pewnością to jeden z moich faworytów jeśli chodzi o wygląd. Obawiam się tylko, że ten silnik dużo może palić i drogie będą opłaty.

Podoba mi się jeszcze Mazda 6 (nie wiem jaki to rocznik, coś ładnego na parkingu pod blokiem stoi :P ), Honda Accord (tego akurat żona nie chce...).

Słyszałem, że niemieckie auta są najtańsze w eksploatacji, bo jest do nich mnóstwo części, natomiast japońskie mniej awaryjne. Nie wiem ile w tym prawdy.

Jak mówię - jestem laikiem w dziedzinie samochodów, coś tam wiem, ale sam wolę w ciemno nie inwestować takiej kwoty w model, który okaże się awaryjny, dużo będzie palił lub ogólnie będzie nie wart swojej ceny.

Jestem otwarty na wszelkie propozycje i sugestie, jeśli potrzebujecie więcej informacji to chętnie ich udzielę. Jeśli macie rady gdzie takie auto kupić (allegro? komis? giełda w Berlinie?) też chętnie poczytam :)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
ElChuppa
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam

23 Wrz 2013, 08:08

A Rozglądałeś się za BMW e90 z silnikiem diesla 2 litry?
Tylko polecam tą wersję około 160km.

Idzie w tej budzie naprawdę przyzwoicie.

Dobry egzemplarz bez wielkiego wypasu znajdziesz za trochę ponad 30k.
matiit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 05 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW e39
Silnik: m52b28
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

23 Wrz 2013, 11:09

Passat i Audi mają bardzo awaryjne silniki (2.0 TDI) Często się psują i są drogie w naprawie. Jedynie możesz szukać 1.9 tdi ale znowu jest slaby bo ma tylko 105km. Mazda i Honda też mają awaryjne diesle ale benzyny znakomite. Ja polecam Mondeo Mk4 oraz Fiata Crome. Dobre silniki diesla.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Wrz 2013, 14:37

Zgodze sie z przedmówca, ale nie do końca. Honda ma bardzo udanego diesla 2.2 i-cdti. Uznawany za jeden z najlepszych silników i bardziej trwałych.
Diesel Mazdy 2.0 omijać. 2.0 TDI również.
Fiat Croma bardzo wygodny i duzy. Słuszny silnik 1.9 JTD w wersji 150KM.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Wrz 2013, 15:12

Dziękuję za odpowiedzi.
BMW e90 niestety zaczyna się od 32tys., a nie chciałbym też samochodu nowszego o kilka lat kosztem wyposażenia, a jak ktoś pisał w wersji "bez wielkiego wypasu znajdziesz za trochę ponad 30k", czyli rozumiem, że skromne wyposażenie.
Dzięki za opinie nt. diesli 2.0, przyda się z pewnością. Co do Mondeo, nie przekonuje mnie, mimo wszystko wolałbym coś niemieckiego, natomiast crome jest kombi, co go dyskwalifikuje :)

Proszę o kolejne propozycje :) Nie musi to być 2008+ rok, bo takie polecacie, podobają mi się modele 2004+ jak pisałem, przy tym miałbym bogatsze wyposażenie pewnie w tej samej cenie.
ElChuppa
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam

23 Wrz 2013, 15:15

W takim razie może Vectra C po lifcie? Silnik 1.9 CDTI 120 lub 150km to bardzo dobra konstrukcja Fiata.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Wrz 2013, 00:46

Bardzo mnie tą Vectrą zainteresowałeś :) Na razie to mój faworyt, chyba, że ktoś ma do niego jakieś "ale"? Proszę o potwierdzenie/zaprzeczenie propozycji Vectry :)
Po liftingu to który rocznik szukać? W cenie do 30k widzę, że 2008-2009 mogę się rozglądać. Na coś szczególnego zwracać uwagę oglądając to auto? Do jakiego przebiegu bezpiecznie mogę kupić taki samochód? Ogłoszenia jak zwykle zakres 50-300tys. km przebiegu... A ceny podobne.
ElChuppa
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam

24 Wrz 2013, 13:53

Primo,diesle Hondy są bardzo dobre,
Vectra to niezbyt dobry wybór ( elektryka, zawieszenie i coś tam jeszcze), ale te fiatowskie diesle są dobre,
Audi czy BMW nowszych modeli do 30 plz bym sobie odpuścił, aby potem uniknąć rozczarowania
I najlepiej to, można pokusić się znalezc Mondeo mk4.
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

24 Wrz 2013, 15:16

Wcale nic się z Vectra strasznego nie dzieje. Sprawdz tylko czy koło dwumasowe nie jest na wykończeniu oraz czy filtr cząstek stałych nie jest zapchany.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Wrz 2013, 19:09

Filtr cząsteczek stałych "podobno" oczyszcza się jeżdżąc na trasie, a awaryjny jest np używając samochodu jako taxi, czyli krótkie trasy po mieście i częste odpalanie/gaszenie auta. Jeśli jeżdżę najrzadziej co 1-2 miesiące w długie trasy (400km) to powinienem się tak bardzo przejmować tym filtrem? Co do koła dwumasowego to ponoć 180-200 tys. km wytrzymuje i koszt naprawy/wymiany to około 1500zł, więc nie jest tak źle.
Znalazłem ciekawą vectrę myślę, o małym przebiegu, udokumentowanym, co o tym sądzicie? : [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
ElChuppa
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam

24 Wrz 2013, 20:32

Trwałość dwumasy zależy od użytkowania. Co do filtra to może być już tak zapchany ze go nie wyczyścisz wiec trzeba go będzie wymienić a to już kosztuje
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

25 Wrz 2013, 10:09

A po czym poznać czy filtr jest zapchany? Poczytałem troszkę o tym filtrze i ponoć nawet na stacji diagnostycznej ciężko stwierdzić czy nie został w ogóle zdemontowany, więc tym bardziej jak stwierdzić, że nie jest zapchany? Czytałem ogólnie, tak jak o kole dwumasowym, że wszystko zależy od użytkowania.
Poza tym podobno da się go usunąć - koszt około 1-2k, więc to rozwiązanie pozostaje na wypadek gdyby się okazał do wymiany, prawda?
ElChuppa
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam