Segment a,b na dojazdy do lpg ok 25 k pln

30 Maj 2020, 09:57

Cześć,

Planujemy zakup samochodu wyłącznie na dojazdy do pracy. W domu jest drugi samochód rodzinny. Dojazdy 100 km dziennie, droga krajowa.
- Budżet ok 25 k pln (plus oddzielna kasa ba lpg i pierwszy przegląd).
- niezawodność.
- będzie założone lpg wiec silnik musi sie nadawać (nie wchodzmy dyskusje ze male spalanie benzyny, ze diesel też dobry itp)

Podsumowując ma jeździć, w miare wyglądać i być tani w eksploatacji.
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

30 Maj 2020, 15:37

Szczerze mówiąc na 100km lepiej poszukać C. Bravo 1.4/1.4T, może focus 3 1.6/125
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Maj 2020, 17:07

Renault Clio IV
Fiesta mk7
Ibiza IV
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Maj 2020, 18:32

Corsa D 1.4 np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ford Fiesta Mk7 1.4, np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Maj 2020, 20:56

Klasa C odpada. To juz są wieksze opony, droższe części eksploatacyjne. Chcę civic viii zamienić miedzy innymi z tych powodów.

Fiesta mnie zaskoczyla. Myslalem ze w fordzie nie znajde juz nic pod Lpg. A co myslicie o toyotach lub kii?
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

30 Maj 2020, 21:11

Serio rozważasz zmianę naprawdę udanego, trwałego auta segmentu c na cokolwiek z segmentu b kierując się kosztami eksploatacji? 100 złotych droższym kompletem opon co 5 lat? Klockami hamulcowymi droższymi o 20 złotych?
A ile zapłacisz pcc od nowego auta? Ile wyniesie pakiet startowy? Podpowiem, wydasz na starcie "oszczędności" z kilku najbliższych lat. Oczywiście zostaje też potencjalna możliwość zakupu jakiejś miny.

Jeśli masz civic'a 8 i nie sypie się za bardzo to się go trzymaj, niższe koszty eksploatacji to znajdziesz chyba w lanosie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Maj 2020, 21:49

Tak. W moim przypadku Civic viii to zdecydowanie przeciwieństwo mitu niezawodności. 2-3 razy w roku przegląd za min 1 500 bo cały czas coś wyskakuje. Raz na rok coś poważnego w zawieszeniu (z pękniętą belką na czele). Samochód z fajnym i trwałym silnikiem, ale zawieszenie to jedna wielka tragedia. Nawet jak jest świeżo zrobione to stuka jak w starym polonezie i dobija non stop na nierownościach. Samochod jest z polskiego salonu 170 k km wiec nie jest to popowodziowa padaka z Niemiec. Dlatego chcę go zmienić. Nie potrzebuję kół 16 czy 17, super przyspieszenia itp wiec nie widze powodu płacenia za te rzeczy. Komplet opon, jak nietrudno policzyć wymiebiam co 2 lata a nie co 5. Zwracam uwage na przebiegi samochodu na poziomie 25-30 k km rocznie. tu eksploatacja naprawde ma znaczenie. Samochod ma być tani w eksploatacji i codziennie o 7 ma zapalać i wozic mnie do pracy. Te kilka stow o ktorych piszesz, zaoszczedzonych na klockach, oponach i innej eksploatacji wydam na ciekawsze rzeczy np. przy drugim samochodzie.

To co napiszę to pewnie niektorzy odbiorą jako herezję, Renault Modus 1.4 był zdecydowanie tańszy w eksploatacji od Hondy. Podobne przebiegi, podobny przebieg łączny, też polski salon. Myslalem ze kupie civic to bede tanio jeździł. Błąd.
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

01 Cze 2020, 00:11

W zasadzie to możesz wziąć Toyotę Auris I 1.6, łańcuch rozrządu, pancerny silnik, więc czeka Cię tylko eksploatacja. Opony seryjnie 205/55 R16, więc dość tani rozmiar.

Tak z ciekawości, po kiepskich drogach jeździsz? Jakie koła miałeś założone w Civicu?

Ceny części w autach segmentu B będą niższe, ale trwałość też w wielu przypadkach będzie niższa.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Cze 2020, 09:31

Civic jeździ w zasadzie głównie całkiem dobrą DK 16 z Olsztyna + jako samochód rodzinny Olsztyn, ekspresówka itp. Drogi raczej nienajgorsze choć doły się zdarzają. To co go chyba dobija to około 100m gruntowej drogi dojazdowej do domu. Jadę raczej wolno i ostrożnie z uwagi na doły, ale to chyba za dużo dla niego. Szczerze powiedziawszy jestem naprawdę zawiedziony Civicem. Silnik super, gaz założony u renomowanego gaziarza super. Regulacja luzów zaworowych niedroga i starcza na dłużej niż się spodziewałem tylko te pierdzielone zawieszenie i ogólnie kultura tłumienia nierówności. 2 osoby dorosłe + 2 dzieci w fotelikach i często zdarza się zawieszeniu dobijać na nierównościach. Przed Civicem nawet nie wiedziałem, że w tych miejscach były większe nierówności.
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

01 Cze 2020, 10:26

Ja zmieniłbym opony na najbardziej komfortowy rozmiar (205/55 R16), zawieszenie robił tylko na markowych częściach (i może zmienił też mechanika, bo obecny może czegoś nie ogarnia?).

Ale brak komfortu w Civicu VIII to nie jest zaskoczenie - tak skonstruowane jest to auto. Jeśli chcesz coś bardziej komfortowego to szedłbym w kierunku Aurisa. Możesz być tylko trochę stratny - dużo zainwestowałeś w Civica i nie odzyskasz tego przy sprzedaży.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Cze 2020, 12:36

Są już 205/55R16. Zawieszenie ostatnio na KYB robione, podobno dobre. Mechanik na razie raz zmieniony. Zwykle na częściach nie oszczędzałem, samochód na być sprawny więc oszczędność wyszłaby niedługo w formie braku sprawnego auta. Może jeszcze jednego wezmę i poszukam. Chyba mnie zmotywowałeś do spróbowania jeszcze raz. :piwo:
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41