Seicento 900 nierówna praca , krzebicie na kablu

21 Sty 2015, 22:32

Witam mam problem z moim sejo 900 brak mocy , musze ciągnąc na 1-szym biegu do 5 tys obrotów bo na 2 go zmuli , zauważyłem telepanie budy , w dodatku bardzo kopci z rury i smierdzi paliwem , gdy spróbowałem złapać za kabel to mnie grzecznie mówiąc JE**O :). Co może stać za przyczyną ? OK.. Nie ważne czy wpieprza olej , nieszczelne pierścienie nie mają nic wspólnego ze spadkiem mocy , jak już coś to głowica . Z góry dzięki za pomoc
davespace
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 12 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seicento i Fabia
Silnik: 0,9 i 1,2 HTP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Sty 2015, 01:35

Sprawdź przewody wysokiego napięcia może jest gdzieś przebicie.
radek102
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 06 07 2006
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 1.8 CI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Sty 2015, 12:45

Jest przebicie na 100%,sprawnych przewodów zapłonowych można dotykać i nic nie ma prawa jeb...ąć! :D Mnie dwa razy prawie urwało rękę,to wiem jak to jest.Przewody masz do wymiany jak nic :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Sty 2015, 19:30

PhantomASA1 napisał(a):sprawnych przewodów zapłonowych można dotykać


A skąd wiesz czy są w danym aucie, w danym czasie sprawne? Żeby uniknąć nieprzyjemnej sytuacji porażenia prądem przewodów nigdy nie należy dotykać :idea:
Prostą metodą sprawdzenia jest włączenie silnika po zmroku i rozpylenie niewielkiej ilości wody zraszaczem nad przewodami. Jeśli wówczas będą widoczne przebłyski lub iskrzenie to przewody są do wymiany.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

22 Sty 2015, 19:48

Napisałem,że sprawne przewody nigdy nie krochmalną,nawet wtedy gdy polejesz je wodą, też nie krochmalną,poza tym idzie wytrzymać gdy rąbnie,jedynie gdy ktoś ma rozrusznik serca to jest niebezpieczne,to coś takiego jak rąbnięcie, gdy trzaśnie pastuch.Jeśli założę nowe przewody, to bez problemu mogę je dotykać,ale jeśli nie mam pewności z jakimi mam do czynienia,to wtedy stosuję inne metody,nigdy nie pryskam wodą,bo może moduł strzelić.Ja biorę długi śrubokręt i masuję przewody z blokiem silnika,ale czasami i taka metoda jest nieskuteczna jeśli przeskok iskry występuje w obrębie fajki przy świecy,a bardzo często tylko tam jest przeskok a tutaj przewody są dobre,wtedy możesz sobie pryskać po przewodach,nawet gdy ich dotkniesz to nie rąbnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Sty 2015, 19:54

czyli kable to będzie przyczyna nierównomiernej pracy silnika ? i czy możliwe ze przez to tak kopci ? :?:
davespace
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 12 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seicento i Fabia
Silnik: 0,9 i 1,2 HTP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Młodzi kierowcy z najwyższym wskaźnikiem wypadków
    Kierujący poniżej 25 roku życa charakteryzują się najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Choć niedawno zmieniły się przepisy związane z prawem jazdy, to wciąż nie zaostrzono zasad dla nowych kierowców, ...

22 Sty 2015, 20:02

Możliwe że kopci bo wówczas mieszanka nie jest całkowicie spalona i to powoduje widoczne dymienie. Mogą być problemy z uruchomieniem zimnego silnika, nierówna praca na biegu jałowym i dławienie podczas dodawania "gazu"

PhantomASA1 napisał(a):nie pryskam wodą,bo może moduł strzelić


Nie strumieniem wody tylko delikatną mgiełką rozpyloną z atomizera. Tak się w najprostszy sposób stwierdza czy przewody maja przebicie.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

22 Sty 2015, 20:17

Sam napisałeś ,że jeb...ło :D czyli na bank masz kable do wymiany,wymień je.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Sty 2015, 20:20

mam nadzieje ze to pomoże :) problemu z rozruchem nie ma , brak mocy , trzesaca sie buda na luzie i te spaliny mnie przerażają :D po weekendzie wymienie przewody i dam znać co i jak :)
davespace
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 12 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seicento i Fabia
Silnik: 0,9 i 1,2 HTP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sie 2015, 00:32

I jak pomogła wymiana przewodów?
Też mam problem z telepaniem budy na jałowym, szczególnie rano po odpaleniu i w sumie czasem ciężko odpala i jak odpali to początkowo nie równo chodzi silnik.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sie 2015, 07:06

Chcesz jeździć długo i bezproblemowo benzyniakiem?! To wymieniaj świece oraz kable w zalecanym interwale,poza tym należy dbać aparat zapłonowy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Sie 2015, 17:06

siema , pisze po czasie ale może sie przyda to innym , otóż wymieniłem silnik , kopcił bo jadł olej jak wariat , a dlaczego ? pewnie myślicie że upg , lub pierścienie a otóż nie , rozebrałem silnik i co się okazało ? właściciel przedemną najwidoczniej wymieniał świece :) ale chyba był nadpobudliwy (adhd czy coś :D ) ukręcił świece i idiota gwintował otwór bez ściągania głowicy , co za tym stoi upiułki metalu wpadły do cylindra , i wyrobiły rowy na cylindrze przez co pierścień nie zbierał oleju , co najlepsze że pierścień był w nienajgorszym stanie , głowica była w stanie opłakanym , szczególnie 2-gi cylinder kompresi tam było aż 2 bary :D , kupiłem silnik z allegro za 300 zł , zrobiłem w nim kapitalke , wymieniłem nawet łańcuch rozrządu , pierścienie , upg + planowanie , uszczelniacze zaworów , i silnik przejechał już ok 30 tys km . I ani kropli oleju nie dolałem . Pozdrawiam :)
davespace
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 12 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seicento i Fabia
Silnik: 0,9 i 1,2 HTP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna