Seicento 900 - problem z pracą słaba moc

20 Wrz 2015, 07:52

Witam

Mam problem ze swoim seicento 900 benzyna.

Objawy są takie:
- mała moc (z jedynki się róża tak jak z trójki)
- kopci na siwo
- czuć stukanie silnika aż kierownica się trzęsie
- spod maski czuć spaleniznę

Rozmawiałem z wujem który jest mechanikiem i przez telefon powiedział mi że to raczej na 100 % cewka zapłonowa i że koszt naprawy nie będzie duży.
Mówił ,że tylko 1 cylinder tylko pracuje i dlatego taka mała moc i stukanie.

Ale gdy czytałem inne tematy na forum o podobnych objawach to padały diagnozy typu: rozrząd, pierścienie i ogólnie zużyty już silnik.
Mój seicento to rocznik 98 ma 108 tys. km więc nie dużo.

jak myślicie czy to cewko , ktoś miał podobny problem ?
Abihabi87
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Fiat Saicento
Silnik: 900
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 1998

20 Wrz 2015, 20:59

Silnik masz na wtrysku czy na gaźniku?

Jakby padały pierścienie to by ci kopcił na niebiesko od oleju. Stan pierścieni i uszczelki pod głowicą to sprawdzisz w warsztacie za pomocą urządzenia do mierzenia kompresji.
Skoro strasznie się trzęsie to ma wujo rację, że nie chodzi na którymś z cylindrów.
Dlaczego śmierdzi spalenizną to ja nie wiem.
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2015, 17:41

witam ponownie

odebrałem samochód ode mechanika
faktura wygląda w skrócie tak:
1. Filtr powietrza (15 zł)
2. Przewody wysokiego nap. (41 zł)
3. Świece zapłonowe 4 szt. (48 zł)
4. Układ zapłonowy - lokalizacja uszkodzenia (31 zł)
5. Świeca zapłonowa wymiana - 4 szt. (39 zł)

Razem 175 zł (wartości po przecinku sobie darowałem xD)

Mechanik pokazał mi stare świece. Mówił ,że jest w nich olej i rzeczywiście był, czyli były zalane. Mam teraz obawy czy sytuacja nie powtórzy się niedługo i znowu zaleje mi świece , jednak zapomniałem go o to zapytać.

Jak myślicie drogo wyszło ?
Abihabi87
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Fiat Saicento
Silnik: 900
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 1998

23 Wrz 2015, 13:19

Drogo, nie drogo. Może być drogo dopiero później, bo zaolejone świece to nie jest normalny objaw i może wskazywać to na dosyć poważną usterkę...
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

25 Wrz 2015, 09:16

Uszkodzona świeca lub przewód WN mógł być powodem tego, że silnik nie miał mocy i pracował nierówno. Jeżeli teraz wszystko jest ok to nie pozostaje nic innego jak tylko jeździć. Ale co jakiś czas warto kontrolować stan oleju oraz stan świec.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...