Serce, czy rozum?

11 Mar 2011, 11:40

Klasyczny dylemat
Rozglądam się za autkiem: w miare sprawnym(<10s do setki), w miare oszczędnym (do 8 ON, lub do 15 LPG), w miare bezawaryjnym, w miare pakownym (bagażnik > 450l, lub zgrabne kombi), w manualu. Chciałbym 4x4 - nie w teren, ale ostatnie 2 zimy trochę dały mi w kość(nie musi być stały). Budżet ok 25kzł.
Oczywiście ideałów nie ma, więc rozważam modyfikacje powyższych założeń.
Rozważam coś z VAG(pasek B5fl,A4,A6),forester, legacy, crv II, grand cheroke, ale ostatnio wpadł mi w oko Jaguar X-type i się kurde zakochałem.
Rozum podpowiada passat b5 4-motion 1.9, a4 quattro 1.9, a6 quattro 2.4 lub 2.8 LPG, Ale ten wygląd jaga...

Poszukuje informacji o eksploatacji takiego cuda 2.5 z LPG. Wiem, że silnik, plyta i zawieszenie to mondeo, więc zamienniki stosunkowo tanie. Bardziej interesuje mnie 4x4 - jak się spisuje, awaryjność oraz dostępność części unikalnych. Ewentualnie inne propozycje.
kemot_81
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: łódzkie

11 Mar 2011, 13:29

Isuzu Troopr 3,5V6 z gazem :wink:
przy normalnej jeździe i dobrze dobranej instalacji spalanie w granicach 14-16
zajebisty napęd ToD,bagażnik bez konkurencji :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Mar 2011, 14:16

miałem szczęście (?) nie kupić takiego auta i moja wiedza jest tylko od użytkowników tej marki z którymi rozmawiałem spotykając ich gdzieś na parkingu ,dla mnie wyszło że lepiej nie kupować dosyć grymaśne auto i kosztowne mimo wszystko w naprawach ,może trafiłem tylko na takich użytkowników co mieli złe zdanie o tym aucie tego nie wiem
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Mar 2011, 17:02

jedyne co w tym aucie jest nie dobre to silnik 3.0 w dieslu :mrgreen:
bo reszta jest na prawde miodzio, mam starszą wersje (3,2V6) w benzynie + LPG, i powiem Ci że jak na autko z 93 roku nie ma z nim wiele problemów, w 5 miesięcy walnęło 35 tysi i jedyna rzecz (oprócz normalnych rzeczy eksploatacyjnych) to rzecz która wyszła wczoraj, prawdopodobnie uwalony czujnik temperatury silnika :wink:
znajomi mają 3,5 (rozwinięcie 3,2 ze zmiennymi fazami rozrządu i kilkoma innymi usprawnieniami) i powiem szczerze te dodatkowe 60 kucy robi robote :mrgreen: do tego jeden z fajniejszych napędów na rynku ( możliwość jazdy 4x2, 4x4 ze zmiennym momentem pędzenia osi, 4x4 z blokadą międzyosiówki, no i klasyczny reduktor) sprawiają że autko prowadzi się na prawde świetne ;) gdyby była szansa na zakup nowszego troopera z ToDem i starym silnikiem diesla (3,1TDi) to bym się nawet nie zastanawiał bo nie było by lepszefo wycieczkowozu :wink: no ale nie ma rzeczy idealnych ;)
dlatego powoli szukam wybuchniętego 3,0 w automacie żeby pożenić do nigo silniczek 3,1 :mrgreen:

jeśli to auto jest za bardzo terenowe to pozostaje jeszcze Vehicross, SUVowa propozycja Isuzu, te same silniki, to samo przeniesienie napędu (czasem brak możliwości wyłączenia stałego napędu na 4) za to gabaryty i masa ciut mniejsza :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Mar 2011, 18:36

Ja polecam Grand Cherokee. Auto ma bardzo dobre wyposażenie, jak na Suva jeśli byłby z napędem Quadra Drive to będzie jeden z lepszych napędów. Z silnikiem 4.0 spali poniżej 20 litrów LPG. Auto, bardzo fajne i wygodne.
Ewentualnie może Subaru. Stały napęd, bardzo mała awaryjność i super prowadzenie.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dopasowane rozwiązania napędu quattro - technika
    Niezależnie od oferowanych w sprzedaży modeli, Audi pracuje nad wieloma nowatorskimi samochodami koncepcyjnymi. Każda koncepcja pociąga za sobą odpowiednio dopasowane rozwiązanie napędu quattro. W modelach kompaktowych A3, ...