Nowy samochód do 80 tysięcy

11 Mar 2011, 12:13

Witam
Niestety mój Ford Focus zaczął się sypać co oznacza, że czas rozejrzeć się za nowym wozidłem. Koniecznie musi to być benzyna, której spalanie w mieście nie przekraczałoby 10 litrów, Nadwozie najlepiej hatchback. Trochę przewertowałem otomoto i zainteresowały mnie Mazda 3 z silnikiem 2.0 150 KM oraz Alfa Romeo Giulietta z silnikiem turbodoładowanym 1.4 170KM. Na początku wydawało mi się, że oferta Alfy jest znacznie atrakcyjniejsza, ale jednak po doposażeniu jej w kilka drobiazgów różnica w cenie wynosi tylko 2 tysiące. Zdziwiło mnie też negatywnie spalanie Alfy, myslałem, że będzie dużo niższe Co będzie więc lepszym wyborem Alfa czy Mazda? Jak to możliwe, że Mazda 3 z silnikiem 150 KM jest wolniejsza w sprincie do 100 z Alfa wyposażona w silnik 120KM?? Jakie są wady turbiny?
Epox
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Orzesze

11 Mar 2011, 14:13

Do danych producenta o osiągach musisz podchodzić z dystansem - czasem podają albo za wolne, albo za szybkie. Taka Mazda na pewno będzie miała mniej niż 10s do setki, nawet jeśli producent podaje więcej (może mierzył czas autom prosto z fabryki, z niedotartymi silnikami? ;) )

Zaletą silnika z turbo jest to, że niezależnie ile masz obrotów, to żwawo wytnie do przodu - silnik Mazdy to zaś typowa japońska szlifiera - podejrzewam że konkretnie ciągnie dopiero od 4tys. obrotów, nie każdy to lubi.

Wady turbo to wyższe spalanie przy troszkę dynamiczniejszej jeździe (teoretycznie da radę uzyskać mniejsze jeśli naciska się bardzo lekko na pedał gazu i zmienia bieg w odpowiednim momencie, ale wtedy turbo mniej się kręci i samochód jest zamulasty) no i że przed zgaszeniem powinieneś troszkę odczekać po dynamiczniejszej jeździe.

80tys. zł to za Mazdę 3 trochę za dużo, a na Alfę w sam raz :)

Porozglądaj się też za Mitsubishi Lancerem, VW Sirocco, Renault Megance TCE, może nawet jakieś podstawowe Subaru Impreza

[ Dodano: 11 Marzec 2011, 13:16 ]
Poza tym sprint do setki jest mało obiektywny - sporo zależy od zestrojenia skrzyni biegów, może być tak że w jednym 100km/h robisz jeszcze na dwójce, a w innym przy 90km/h musisz wrzucić trójkę przez co sprint do 100 będzie wolniejszy, ale np przy 120 będziesz na przodzie...

[ Dodano: 11 Marzec 2011, 13:16 ]
Poza tym sprint do setki jest mało obiektywny - sporo zależy od zestrojenia skrzyni biegów, może być tak że w jednym 100km/h robisz jeszcze na dwójce, a w innym przy 90km/h musisz wrzucić trójkę przez co sprint do 100 będzie wolniejszy, ale np przy 120 będziesz na przodzie...
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

11 Mar 2011, 18:23

Ja bym był za Alfą. Fajny silnik, bardzo dobre prowadzenie, auto juz jest bardzo mało awaryjne a nie to co stare. Moim zdaniem zdecydowanie lepszy wybór.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa skrzynia biegów MMT w Toyotach?
    Skrzynia biegów MMT Toyoty jest dostępna w modelach Aygo, Yaris, Corolla, Corolla Verso, Auris i nie należy jej mylić z automatyczną skrzynią biegów, która jest oferowana na rynku północnoamerykańskim ...