Do danych producenta o osiągach musisz podchodzić z dystansem - czasem podają albo za wolne, albo za szybkie. Taka Mazda na pewno będzie miała mniej niż 10s do setki, nawet jeśli producent podaje więcej (może mierzył czas autom prosto z fabryki, z niedotartymi silnikami?
)
Zaletą silnika z turbo jest to, że niezależnie ile masz obrotów, to żwawo wytnie do przodu - silnik Mazdy to zaś typowa japońska szlifiera - podejrzewam że konkretnie ciągnie dopiero od 4tys. obrotów, nie każdy to lubi.
Wady turbo to wyższe spalanie przy troszkę dynamiczniejszej jeździe (teoretycznie da radę uzyskać mniejsze jeśli naciska się bardzo lekko na pedał gazu i zmienia bieg w odpowiednim momencie, ale wtedy turbo mniej się kręci i samochód jest zamulasty) no i że przed zgaszeniem powinieneś troszkę odczekać po dynamiczniejszej jeździe.
80tys. zł to za Mazdę 3 trochę za dużo, a na Alfę w sam raz
Porozglądaj się też za Mitsubishi Lancerem, VW Sirocco, Renault Megance TCE, może nawet jakieś podstawowe Subaru Impreza
[ Dodano: 11 Marzec 2011, 13:16 ]Poza tym sprint do setki jest mało obiektywny - sporo zależy od zestrojenia skrzyni biegów, może być tak że w jednym 100km/h robisz jeszcze na dwójce, a w innym przy 90km/h musisz wrzucić trójkę przez co sprint do 100 będzie wolniejszy, ale np przy 120 będziesz na przodzie...
[ Dodano: 11 Marzec 2011, 13:16 ]Poza tym sprint do setki jest mało obiektywny - sporo zależy od zestrojenia skrzyni biegów, może być tak że w jednym 100km/h robisz jeszcze na dwójce, a w innym przy 90km/h musisz wrzucić trójkę przez co sprint do 100 będzie wolniejszy, ale np przy 120 będziesz na przodzie...