Serwis klimatyzacji - ile trwa nabijanie czynnika?

05 Mar 2021, 14:03

Za krótko, raz że układ nie zostanie osuszony prawidłowo, a dwa to to że szczelność przy tak krótkim czasie też nie zostanie prawidłowo sprawdzona. Błąd w sztuce lub zamierzone działanie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10029
Zdjęcia: 35

05 Mar 2021, 14:08

Dlatego uważam, że to wał. Zdaje sobie sprawę że auto z 2004r i może być nieszczelność, ale cała wizyta tam była naprawdę podejrzana. Tak jak wspominałem po zagłębieniu się w komentarze inni też mieli takie sytuacje i wrażenia. Teraz gdziekolwiek bym nie był rządam wydruku z maszyny. W poniedziałek jadę oznajmić, że rezygnuje ze sprawdzania UV i żeby napełnili mi mój czynnik, który został czyli powinno być 360g. Ciekawy jestem reakcji jak poproszę o wydruk.
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Mar 2021, 14:56

PiotrekEs napisał(a):Zdaje sobie sprawę że auto z 2004r i może być nieszczelność
Układ klimatyzacji mógł być kiedyś naprawiany więc nie ma tu znaczenia że auto jest z tego roku. Jeżeli działa, chłodzi i nie słychać jakiś niepokojących dźwięków z nawiewów czy też od strony sprężarki to raczej jest wszystko ok.

PiotrekEs napisał(a):W poniedziałek jadę oznajmić, że rezygnuje ze sprawdzania UV i żeby napełnili mi mój czynnik, który został czyli powinno być 360g
Ten czynnik powinieneś mieć w układzie bo on nie może być pusty podczas używania klimatyzacji. Barwnik UV dodaje się dodatkowo do układu klimatyzacji przez złącze niskiego ciśnienia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10029
Zdjęcia: 35

05 Mar 2021, 15:01

Rokiko napisał(a):Ten czynnik powinieneś mieć w układzie bo on nie może być pusty podczas używania klimatyzacji. Barwnik UV dodaje się dodatkowo do układu klimatyzacji przez złącze niskiego ciśnienia.


Wiem wiem, chodziło mi o czynnik chłodzący a rezygnuje ze sprawdzania szczelności. Dam sobie głowę ściąć, że gdybym im zostawił to napewno by coś znaleźli i pewnie koszta 2k za coś co nie istnieje.
Mój już bardzo wielki brak zaufania do nieznanych mi serwisów i mechaników osiągnął już szczyt.
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Mar 2021, 15:02

Rokiko napisał(a):Jeżeli działa, chłodzi i nie słychać jakiś niepokojących dźwięków z nawiewów czy też od strony sprężarki to raczej jest wszystko ok.


Otóż to, bo tak właśnie było, wszystko śmigało bez zarzutu, a po 4 latach czynnik mógł zejść bo przecież jest tolerancja roczna na ubytki samoistne
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Mar 2021, 15:30

PiotrekEs napisał(a):chodziło mi o czynnik chłodzący a rezygnuje ze sprawdzania szczelności
W ramach wyjaśnienia czynnik chłodzący masz w układzie do niego dodaje się UV.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10029
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpiękniejsze samochodowe trasy Europy
    Nie trzeba być fanem przygód agenta 007, by pamiętać, jak w jednym z filmów brawurowo pędził on na trasie nicejskiej swoim samochodem. James Bond wsławił się wieloma rzeczami – począwszy od niewątpliwego ...

05 Mar 2021, 15:34

Rokiko napisał(a):W ramach wyjaśnienia czynnik chłodzący masz w układzie do niego dodaje się UV.


Tak, mamy to samo na myśli, niejasno napisałem :ok:
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

07 Mar 2021, 13:23

Kao napisał(a):no nie do końca, przecież wydajesz jej polecenia jakie ma wykonać, maszyna nie ma tylko jednej funkcji. Możesz sobie pobrać, nabić, ustawić daną ilość etc nie musisz przeprowadzać całego procesu.

Tak naprawdę zależy to od maszyny, a dokładniej to od jej ceny, a co za tym idzie funkcji. Zależy to też od tego, jak dany pracownik jest zapoznany z maszyną. Zazwyczaj, takie maszyny pracują w trybie automatycznym. Ręcznie wbija się tylko markę i model samochodu, żeby maszyna poszukała sobie ile ma być oleju i czynnika. Maszyna w trybie auto, sama wszystko robi. I z tej opcji najczęściej korzystają pracownicy.
Co do serwisu - pojedź po prostu gdzieś indziej i tyle. Niech odessają ci czynnik z olejem i zobaczysz ile jest czynnika i ile oleju. Dla pewności, zanim dobiją ci układ na nowo czynnikiem i olejem, niech nabiją ci ten układ azotem. Pojeździsz tydzień czasu, wrócisz, sprawdzą ile azotu ubyło i będzie wszystko jasne. Musisz tylko pamiętać, żeby przez ten czas co układ będzie nabity azotem, nie włączać sprężarki, czyli klimę musisz całkowicie wyłączyć
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2021, 14:44

MotoAlbercik napisał(a):Tak naprawdę zależy to od maszyny, a dokładniej to od jej ceny, a co za tym idzie funkcji.
wielkiego doświadczenia w temacie nie mam ale powiem Ci szczerze że nie widziałem takiej maszyy co by tylko w auto pracowała co więcej nie widzę sensu posiadać takiej maszyny bo co zrobisz jak musisz tylko odebrać czynnik w celu wymiany jakiejś części? lub tylko nabić bo była zmieniana chłodnica? tak samo jak wykonać tylko sam test szczelności układu. To wszystko musi dziać się manualnie, to samo z nabijaniem, wybierasz ilość do nabicia a nie marka i model rok silnik.... bez sensu tak
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2021, 15:46

Kao napisał(a): jak musisz tylko odebrać czynnik w celu wymiany jakiejś części

Menu - praca/sterowanie manualne - odzyskiwanie czynnika - start
Wtedy maszyna tylko odzyskuje czynnik i po jego całkowitym odzyskaniu wyłącza się. Nie przechodzi już do wytwarzania próżni. Na ekranie lub wydruku masz ilość czynnika i oleju.
Oczywiście nie każda maszyna ma takie funkcje, bo są maszyny typu pełny automat, półautomat i ręczne. Ale tego chyba mało kto kupuje i nie wiem nawet czy jeszcze można kupić. Ja podałem ci z pełnego automatu. W innej maszynie może się to troszkę różnić.
Kao napisał(a):lub tylko nabić bo była zmieniana chłodnica

Jak była wymieniana jakaś część układu klimatyzacji to przy pełnym automacie wybierasz kolejno Menu - praca automatyczna - podaj VIN. W tańszych maszynach wpisujesz ręcznie dane samochodu. Potem wyskakuje ci ilość oleju i czynnika przeznaczone do konkretnej marki i modelu auta, potwierdzasz klikając OK i maszyna zaczyna pracę. Najpierw, mimo, że układ jest pusty maszyna zaczyna i tak od odsysania czynnika i oleju. Oczywiście stwierdza, że układ jest pusty, potem robi próżnię itd itd.
Kao napisał(a): tak samo jak wykonać tylko sam test szczelności układu.

Tutaj nie jest już tak pewnie na 100% przy żadnej maszynie. Maszyna po opróżnieniu układu robi próżnię. Próżnię robi się w dwóch celach - osuszenie układu oraz właśnie sprawdzenia szczelności. Próżnia w układzie jest podtrzymywana jakiś czas i nie może tam przez ten czas pojawić się powietrze. I tu nie ma znaczenia rodzaj maszyny. I w automacie i w półautomacie zawsze zaczyna się od odessania czynnika ( nie ważne czy układ jest pełny czy pusty - maszyna musi to sama stwierdzić). A potem jest właśnie próżnia. W żadnej maszynie nie wybierzesz opcji samej próżni.
Ale jeżeli chodzi właśnie o test szczelności, to raczej nie polega się na maszynie, tylko do układu wpuszcza się azot, klimę się wyłącza żeby sprężarka się nie włączyła i się z tym jeździ kilka dni. I potem w zależności od ubytku gazu albo się szuka gdzie jest nieszczelność, albo próbuje się wpompować specyfik do uszczelniania. Ale działa to tylko na malutkie nieszczelności.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000