Siła dokręcania czujnika spalania stukowego Opel Astra h 1.6 XEP

19 Lut 2023, 10:18

Witam czy ktoś wie jaka jest siła dokręcania tego czujnika bo na necie nic nie znalazłem.
grzesio147
Nowicjusz
 
Posty: 37
  • 19 Lut 2023, 10:44

    Na oko,nie jest to część narażona na naprężenia/wibracje więc bez przesady.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16699
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    19 Lut 2023, 11:04

    dziękuję za szybką odp bo tak czytam że jak nie dokręci się z odpowiednią siłą to nie będzie działał poprawnie.
    grzesio147
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    19 Lut 2023, 12:02

    Wydaje mi się czy to farmazony ale niech ktoś jeszcze potwierdzi, ja zawsze dokrecalem z łapy i nigdy nic się wydarzyło aczkolwiek nie znaczy że to dobrze
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16699
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    19 Lut 2023, 12:51

    a proszę powiedzieć czy jak zamontuje ten czujnik błąd sam zniknie czy trzeba kąpa podłączyć?bo nie świeci mi się czek tylko pokazuje błąd jak wcisnę 2 pedały gazu i hamulca i pokazuje go na desce.
    grzesio147
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    19 Lut 2023, 13:29

    grzesio147 napisał(a):pokazuje go na desce
    jeden ? Drugi od czujnika klap ? Podasz numery błędów to co wiesz ? Tam z licznika można się pomylić co do interpretacji wyświetlanych wartości .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4928
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak jeździć bezpiecznie samochodem w nocy?
      Jazda samochodem w nocy jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Oprócz ograniczonego pola widzenia, kierowca musi poradzić sobie ze zmęczeniem, sennością oraz oślepiającymi światłami innych samochodów ...
      Biały osad pod korkiem oleju
      Zauważyłem, że pod korkiem wlewu oleju mam sporo białego osadu i na bagnecie nie widać poziomu oleju wogóle. Czytałem trochę na ten temat ale mi np. płynu chłodniczego nie ubywa, nie robię tylko krótkich odcinków ...

    19 Lut 2023, 13:53

    auto szarpie na wolnych obrotach jak by gubił zapłon wymieniłem cewkę świece i to samo znalazłem ten sposób z pedałami wywalało od klap wirowych i błąd 1602 wymieniłem kolektor z klapami wirowymi bo bój rozwalony całkiem znikną błąd klap został ten 1602 i szarpie wraz
    grzesio147
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    19 Lut 2023, 13:56

    auto szarpie na wolnych obrotach jak by gubił zapłon wymieniłem cewkę świece i to samo znalazłem ten sposób z pedałami wywalało od klap wirowych i błąd 1602 wymieniłem kolektor z klapami wirowymi bo bój rozwalony całkiem znikną błąd klap został ten 1602 i szarpie wra
    Czytaj więcej: sila-dokrecania-czujnika-spalania-stukowego-opel-astra-h-1-6-xep-vt131069.htm#p847701
    grzesio147
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    19 Lut 2023, 14:27

    grzesio147 napisał(a):błąd 1602
    jak odczytany z licznika to jest niepełny . Podaj wszystkie sześć liczb dokładnie jak są wyświetlane.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4928
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Lut 2023, 14:33

    ecn 16024 ostatnia wygląda jak nałe d
    grzesio147
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    19 Lut 2023, 15:20

    grzesio147 napisał(a):ecn 16024
    No ok . Dwie ostatnie odrzucamy , zostaje 1602 . Taki odczyt nie mówi czy to błąd typu P czy U . Już raz się spociłem. Po wymianie rozrządu, po jeżdzie próbnej . Wypedałowałem błąd błędnego ustawienia rozrządu czy jakoś tam . Numeru nie pamiętam. Z tym że po podłączeniu komputera z programem czytającym opla ( nie jakieś tam proste skanery , proste programy OBD2 ) wyszło że to błąd braku komunikacji między sterownikami i na dodatek że to błąd sporadyczny .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4928
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Lut 2023, 15:37

    jakby to był P1602 to by był ten czujnik stukowy i może temu podszarpuje mi na gazie i benzynie wczaraj sprawdziłem rozrząd i jest ok
    grzesio147
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    19 Lut 2023, 16:21

    Cały czas chce Ci powiedzieć że tym czym dysponujesz do diagnostyki plus odczyt z licznika może wprowadzić do błędnych decyzji .
    Teraz pytałeś o kasowanie błędów . Z poziomu licznika nie skasujesz . Tym prostym skanerem ze zdjęć prawdopodobnie tak mimo że on nie widzi błędów. Ot taki psikus . Zresztą jeśli diagnoza była trafna błąd powinien zniknąć sam.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4928
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Lut 2023, 18:19

    ale ja nie pisze na priv. Tak wiem bo mam skaner do audi i golfa ten skaner widzi podstawowe błędy w oplu typu przepływka świece i bogatą mieszankę .ale nie widział błędu klap wirowych i tego 1602
    grzesio147
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    20 Lut 2023, 10:28

    Błąd P1602 ...... Poszperałem tu i tam i okazuje się że dla opla ma różne opisy.

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    Nie jest jednoznaczne że dotyczy tylko i wyłącznie czujnika spalania stukowego . Idąc dalej . Patrząc na instrukcje serwisowe gdzie jest lista możliwych błędów danego silnika / sterownika- dla Z16XEP taki błąd nie występuje . Nie ma go . Jest ale dla silnika Z17DT. Konkretnie odczytany z licznika - 16024d oznacza prędkość maksymalna niezaprogramowana. Teoretycznie nie powinno go być u Ciebie.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4928
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna