1,6 ma tę niewątpliwą wadę że swoje pali ale...ma tez sporo zalet...łatwiej znaleźć młodsze, niezajeżdżone auto i to często nawet z polskiego salonu, po drugie serwis w 1,6 a 1,8 już nie mowie o 1,8T - to przepaść...te dwa ostatnie bardziej skomplikowane i droższe..
Poza tym na trasie okej..ale w mieście bez kręcenia do 5 tys obrotów i jadąc max 70 km/h różnica to będzie 5%..
Więc dla mnie zasada jest prosta...90% miasto a 10% trasa = 1,6 ew. 1,8/2.0
więcej trasy i jazdy po drogach szybkiego ruchu - 1,8/1,8T
Najlepiej pooglądaj kilka egzemplarzy bo czasami jak zaczniesz szukać i obejrzysz ze trzy zajeżdżone trupy 1,8/1,8T to lepiej wybrać 1,6
To jest Twój wybór, cudów bym się nie spodziewał bo wszystkie są wolnossące, dopiero 1,8T ma doładowanie, 1,9 tdi..ale są droższe w eksploatacji..
inna sprawa że ludzie którzy mają salonowe 1,6...szczególnie młode 2002-2003 dostają na głowę i czasem chcą nawet 14-15 tys za takie auta...
np
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]