Silniki duże czyli 1.8 i 2.0 pochodzą z tej samej rodziny
Musisz tu zwrócić uwagę na najpopularniejszą serię jaka była produkowana o oznaczeniu EA888 która produkowana była od bodajże 2007 roku. Więcej o tej serii jest na forum w tym temacie
silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htmOczywiście są jednostki które nie mają takiego problemu ale trafić taką to jak szukanie igły w stogu siana. Dlaczego tak jest? W tych silnikach zastosowano wadliwe pierścienie olejowe tzw. zgarniające. Miały one nową konstrukcję niestety jednak okazała się ona zbyt delikatna przez co spada ich siła nacisku na cylinder a co za tym idzie przepuszczają większe ilości oleju. To z kolei powoduje szybsze nagromadzanie nagaru i zapiekanie się pierścieni w rowkach.
Najtańszym sposobem naprawy tego problemu to wymiana tych pierścieni ale wiąże się to z przetaczaniem rowka w którym on się mieści na trochę szerszy i wtedy można zastosować lepsze mocniejsze pierścienie. To najtańsze rozwiązanie które sprawdza się w tym przypadku.
Generalnie ten silnik potrafi być bardziej problematyczny niż diesel