Silnik 110 a 130 KM TDI VW

25 Sty 2008, 19:29

Witam

Mam pytanie do fachowców czym różnią sie silniki grupy VW 110 konny , 115 konny i 130 konny?? Chodzi mi o silniki Montowane w Passatach.

Która sprawia mniej problemów?

Czy sa znaczne róznice w budowie i konstrukcji??

Jaki silnik jest lepszy tzn... koszta utrzymania są mniejsze w razie jakiejs naprawy?

Pozdrawiam
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

25 Sty 2008, 19:54

Wszystkie trzy są na pompowtryskiwacze tzn. ze są głośne. Różnią sie tylko mocą.
Krzysiek_85
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Miejscowość: Szczecin

25 Sty 2008, 20:56

Krzysiek_85, nie do konca się zgadzam z Twoim postem...

A wiec tak : TDI Zaczyna się od 90 konnego silnika z pompą rotacyjną - byl oznaczany jako TDI szarymi literkami.
Wersja ze 110 konnym silnikiem, rowniez na pompie rotacyjnej, posiadala zmienną geometrię lopatek kierownicy turbosprezarki (VTG) I mialo Dodatkowo czerwone "I" a TD bylo na szaro (znaczek)
Wersja ze 115 konnym silnikiem, byla juz na pompowtryskiwaczach szara literka T, a DI na czerwono.
Wersja 130 konna to po prostu chip tuning silnika 115 konnego, wzmocnione korbowody i chyba wydajniejsza turbina, tez oznaczany szare T i czerwone DI. Ogólnie wszystkie silniki są godne polecenia. Ekonomiczne, mocne, tylko pompowtryskiwacze troche halasują, a ich serwis do tanich nie nalezy...
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie

25 Sty 2008, 21:27

Ile takich pompowtryskiwaczy wchodzi w skład jednostki napędowej?

Mam rozumieć że jednak wersja 110 KM jest o tyle lepsza że tańsza w eskploatacji bo nie ma tam drogich w razie naprawy części tak jak to jest z tymi pompowtryskiwaczami w 115 i 130 KM
A jak to jest z tymi pompowtryskiwaczami zakupuje sie nowe sztuki? czy można je naprawiać? i Jak często one padaja? tzn ile autko jak ma przejechane można się spodziewać ich naprawy/wymiany??

Czy są one w stanie przykładowo przejechać 300 tys np??

A jak ogólnie rzecz biorac jeśli chodzi o silniki grupy VW te 110 , 115 , 130 ile są w stanie przejechać bez jakiś kapitalnych remontów silników?? rzedu 300? 400? 500? tysiecy km.
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

25 Sty 2008, 21:55

Mysle ze 400 tys przejedzie bezproblemowo. Jednak wiekszosc modeli na rynku ma nakrecone okolo 250 tys. (nie wierz licznikowi).
Co do pompowtryskiwaczy to jest ich cztery. Mozna regenerowac, lecz nie warto wymienia sie komplet. Cena jednego to okolo 300 zł. JEdnak mysle ze z 300 tys. przejadą.
Niemeickie samochody maja trwale silniki, jednak zawieszenie wymaga serwisu co okolo 100 tys. km. Najczesciej elementy met-gum, z powazniejszych usterek to lozyska w kolach, wahacze, ale to normalne na naszych drogach.
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie

25 Sty 2008, 22:18

A jaki silnik jest godniejszy polecenia?? ten bez 110 czy ten z wtryskiwaczami 115/130??

Czy autko ktore ma podane ze zrobilo 150-200 tys km to juz duzo? tzn ze faktycznie moze miec 300 tys? czy na takiego TDI VW te 150-200 tys.km to nie jest makabrycznie duzo? i mozna nabywac taki samochod?

Tzn mam rozumieć że gdybym trafil na model z faktycznym przebiegiem ponizej 200 tys to do okolo 300 tys powinienem przejechac bez większych powazniejszych problemow zwiazanych z jednostka ?
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

25 Sty 2008, 23:13

Zdecydowanie na pompowtryskiwaczach. CO do przebiegu nie da sie tak na oko ocenic, jeden moze meic faktycznie 120 tys, a 2 moze byc krecony. Jedyne wyjscie to przed kupnem na jakąś stacje kontroli pojazdów, zeby przejrzal. Te 200 zł czasem moze zapobiec pakowaniu sie w wieksze koszta...
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie

26 Sty 2008, 16:48

A jak to jest ze spalaniem??

tych wersji 110, 115 i 130? szczegolnie w wersji kombi?

Duza jest roznica sapalania? szczegolnie tych 2 rodzaii silników ?


Pozdrawiam
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

26 Sty 2008, 17:33

Mój Passat ma 110KM spala srednio 7l/100km i wcale nie jest to oszczedna jazda,dodam ze jest to kombi i czesto ma pełny bagażnik.
90 konny jest za słby do tego samochodu no chyba ze ktos lubi oszczedna jazde,a 115KM jest bardziej awaryjny poniewaz jego turbina ma łopatki o zmiennej geometrii.Nie wiem jak to jest w 130KM bo ten silnik był montowany w passatach po FL
110 KM w zupełnosci wystarcza bezproblemowo mozna wyprzedzac ponieważ ma duzy moment obrotowy
passek b5
Początkujący
 
Posty: 136

26 Sty 2008, 17:46

110 km kombi i manualna skrzynia ?? i spala 7?

Ale jesli chodzi o konkurencje to i tak te silniki sa najoszczedniejsze??

a jak to jest z tym 130 km?? silnikiem ?
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

26 Sty 2008, 22:23

Powiem tak:
Wcześniej miałem passacika B5 1.9 TDI 90 KM. Silniczek sprawował się świetnie. Jest to silnik który dobrze daje sobie radę ze swoją masą ( miałem wersję kombi) można już śmiało wyprzedzać. Dla osób które jeżdzą ze średnią prędkością 110km\h ten silnik jest wystarczający. Prędkość maksymalna jaką nim osiągnołem to 185 km\h. Spalanie w trasie przy prędkości 90km\h wynosi 5,8l , w cyklu mieszanym 7.5 litra.

Obecnie posiadam passacika B5 z silniczkiem 1.9 TDI 130KM.
Ten silnik naprawę super rozpędza auto, i ma niezłe osiągi.
Niemiałem z nim narazie żadnych problemów, jest troszeczkę głośniejszy od silnika 1.9 TDI 90KM. Spalanie jest nieco większe. Niewiem ile pali w trasie do 90 km\h bo niesprawdzałem, średnie spalanie wynosi 8-9l, miasto 10-11 litrów, przynajmniej umnie ( mam bardzo ciężką nogę, żadko ruszam spod świateł jako drugi.

Powiem tak jeśli nie potrzebujesz wyścigówki, niezamieżasz szybko jeżdzić, to silnik 1.9 TDI 90KM będzie dla Ciebie wystarczający, jest to silnik ekonomiczny i bezawaryjny.

Jeśli masz zamiar jeździć szybko, potrzebujesz auta zrywnego to bież silnik 1.9 TDI 130KM.

Pozdrawiam!
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie

26 Sty 2008, 22:35

Rozumiem że masz 130 Km w kombii??

A jakie różnice prócz jednostki napędowej są w samochodzie z silnikiem 110 i 130? bo to ten z 130 km jest po liftingu jak rozumiem. I jakie są różnice?

Co jest awaryjne w tym autku?
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

26 Sty 2008, 23:56

Inne zegary. Sterowanie od klimatronika mam na panelu środkowym na dole, w 90KM miałem na górze, pozatym jest tak samo jak w zwykłym b5. Jeszcze skrzynię mam teraz 6 ale nie we wszystkich 130 KM są 6.
Posiadam wersję kombi.

Ja jak narazie jeżdzę bezawaryjnie, przez niecałe 2 lata zrobiłem 50 tyś. kilometrów, 4 razy byłem we włoszech, zaraz po kupnie wynieniłem paski itp. wymieniłem też łączniki stabilizatora bo jeden miał delikatny luz i jak narazie jest super, silniczek suchutki, nie kopci, zawieszenie pierwsza klasa, muszę powiedzieć że pod względem przyczepności passata b5 powinno się zakfalifikować do aut sportowych a nie rodzinnych, świetnie trzyma się drogi, a dodatkowo bajecznie wybiera nierówności ( wkońcu zawieszenie wielowachaczowe). Pozdrawiam!
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie

27 Sty 2008, 14:39

A jak to jest z ta turbina? Mozna ja jakos sprawdzic przed kupnem?
I jakie sa koszta jej naprawy czy wymiany ?


Pozdrawiam
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

27 Sty 2008, 18:47

Turbina ze zmienną geometrią lopatek, to takie urządzenie, przy ktorym lepiej miec za ciezką noge niz za lekką :) Czyli jezeli jezdzisz po emerycku i zadawalasz sie predkoscią 110 - 120 km/h w trasie to jak najbardziej 110 KM. Jezeli lubisz krecenie do wyzszych obrotów to 130 KM.

Przy muleniu wozu zbiera sie syf na lopatkach turbiny z czego pozniej mozna ja czyscic lecz to tylko polsrodek... Regeneracja turbiny z gwarancją an rok to okolo 1000 zł. A nowa turbina to okolo 2000 - 3000 zł
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie