Silnik astra 1.6

18 Lis 2018, 12:41

Witam bardzo proszę o pomoc kupiłem 3 tygodnie temu astre 1.6 benzyna 2005r na początku miałem problem z białym gęstym białym dymem pojechałem z tym do mechanika stwierdził ze jest to pokrywa silnika (rocker cover) wymieniłem dym znikną na drugi dzień pojechałem do pracy włączył się na desce błąd silnika straciłem odrazu moc mogłem jechać max 40 km/h czasami 60km/h pojechałem z tym do mechanika wymieniłem świece dwie były aż czarne ale problem nie znikną już nie mam pomysł co to może być kontrolka ciagle jest czasami przy jedzie miga dodam ze mechanik podłączył pod komputer wykazało ze działa na 2 cylindry nic po za tym zastanawiam się czy może wyczyścić zawór egr może by pomoglo z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie
evill91
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Lis 2018, 12:44

evill91 napisał(a):wykazało ze działa na 2 cylindry nic po za tym
nie ma takiego błędu. Niech mechanik zdiagnozuje problem, co my możemy na odległość jak problemów może być wiele a na diagnoza na odległość nie jest miarodajna
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16706
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Lis 2018, 13:32

Tak wiec po za tym nie ma błędów mówił tylko cos o cylindrach jestem zielony w tym :/
evill91
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Lis 2018, 13:40

aby coś zdiagnozować są potrzebne konkretne błędy bo tak to zgadywanie na pałe, my Ci coś podpowiemy Ty wymienisz, utopisz trochę kasy a później będziesz zły że Ci na forum znaFcy podpowiadali.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16706
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Lis 2018, 14:13

Masz racje ale cos mi się wydaje ze to uszczelka pod głowica bo jest tam wyciek oleju po lewej stronie silnika
evill91
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Lis 2018, 14:15

kup tester na obecność CO2 w płynie chłodniczym i będziesz miał obraz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16706
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Samochody koncepcyjne BMW Design
    Samochody koncepcyjne to doskonałe pole do popisu dla projektantów. Od elektrycznych układów napędowych, przez drzwi otwierane do góry, po nowatorskie materiały nadwozia – koncepty zawsze wybiegają ...

18 Lis 2018, 15:36

Jak olej wycieka na zewnątrz to niekoniecznie tester to wykaże, trzeba by sprawdzić jak kanały olejowe idą i gdzie mogła pęknąć uszczelka.

I nie ma czegoś takiego jak pokrywa silnika, może być pokrywa zaworów. Nie wiem też od kiedy pokrywa zaworów ma wpływ na dymienie na biało, przechodzą przez nią kanały wodne? Dymienie na biało to albo kwestia pary wodnej (przy tych temperaturach to normalne, jeśli lekko dymi na biało) albo pęknięcia uszczelki głowicy (w skrajnych przypadkach pęknięcie kanału wodnego).

Mówisz że leci olej, ok, ale możesz lecieć z kilku miejsc, wymienisz uszczelkę pod głowicą a się okaże że źle mechanik założył uszczelkę pod pokrywą, albo to uszczelniacz wałka i co wtedy?

Jak silnik chodzi na 2 cylindrach to to słychać i czuć, będzie sieczkarnia. Sam spadek mocy nie musi oznaczać że 2 cylindry nie chodzą. Ogólnie to wygląda jakby ten mechanik nie wiedział co robi, albo to tak opisujesz tylko.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Lis 2018, 17:12

Tak masz racje pokrywa zaworów wraz z uszczelka po tej wymianie przestało dymić dziwne jest to ze wcześniej mi tylko dymiło a moc była Okey dopiero po wymianie spadła moc i wyskoczyła kontrolka silnika nie odrazu ale tak po godzinie jazdy dużo czytałem na temat egr żeby odkręcić i wyczyścić bo jest tam ciśnienie które musi przechodzić ale może nie przechodzi i dlatego traci moc ogólnie jak odpalam to silnik skacze i przy odpalaniu jest taki specyficzny dźwięk jak by miał problem z odpaleniem
evill91
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Lis 2018, 17:15

Nie wiem, dla mnie jest dziwne że po "naprawie" pokrywy przestał dymić i nagle stracił moc. Zamiast szukać EGRów to ja bym temu mechanikowi się przyjrzał.

EGR owszem, może być przyczyną, ale dla mnie to zbyt drastyczne i nagłe by było jego winą. I ten problem z odpalaniem, jakby rozrząd czy coś, piszesz też o hałasie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007