18 Lis 2018, 15:36
Jak olej wycieka na zewnątrz to niekoniecznie tester to wykaże, trzeba by sprawdzić jak kanały olejowe idą i gdzie mogła pęknąć uszczelka.
I nie ma czegoś takiego jak pokrywa silnika, może być pokrywa zaworów. Nie wiem też od kiedy pokrywa zaworów ma wpływ na dymienie na biało, przechodzą przez nią kanały wodne? Dymienie na biało to albo kwestia pary wodnej (przy tych temperaturach to normalne, jeśli lekko dymi na biało) albo pęknięcia uszczelki głowicy (w skrajnych przypadkach pęknięcie kanału wodnego).
Mówisz że leci olej, ok, ale możesz lecieć z kilku miejsc, wymienisz uszczelkę pod głowicą a się okaże że źle mechanik założył uszczelkę pod pokrywą, albo to uszczelniacz wałka i co wtedy?
Jak silnik chodzi na 2 cylindrach to to słychać i czuć, będzie sieczkarnia. Sam spadek mocy nie musi oznaczać że 2 cylindry nie chodzą. Ogólnie to wygląda jakby ten mechanik nie wiedział co robi, albo to tak opisujesz tylko.