Silnik ATZ Skoda Fabia 1.4 MPI 68KM kod bloku silnika do wymiany

28 Gru 2021, 07:58

Witam.
Posiadam silnik 1.4mpi 68km kod ATZ. Potrzebuje bloku i czy silnik o kodzie AME lub AQW bedzie ten sam. Chodzi o mocowania osprzętu itp. Patrzyłem jest jeszcze silnik o kodzie AZE i AZF o mocy 60km. One też będą pasowały?
ddeluks
Nowicjusz
 
Posty: 14

28 Gru 2021, 10:17

Pamiętam, że wersje 60KM i 68KM różniły się wałkiem rozrządu ale blok silnika pozostawał taki sam.

W przypadku zmiany całego silnika to tam były różnice nie tylko w osprzęcie ale i np. w samym mocowaniu silnika inaczej mocowane łapy do tego dochodzi inne oprogramowanie sterownika. Ogólnie najlepiej szukać takiego samego bo same przeróbki po kupnie silnika z innym oznaczeniem mogą wyjść drożej niż on sam.

ddeluks napisał(a):czy silnik o kodzie AME lub AQW bedzie ten sam
Między tymi silnikami jest spora różnica bo jeden ma osprzęt do klimatyzacji a drugi już nie do tego inne mocowanie poduszki silnika (nie pamiętam dokładnie ale chyba trzeba odkręcać dwie szpilki mocowania głowicy przy wymianie). Generalnie te silniki konstrukcyjnie są takie same więc w przypadku samej głowicy nie powinno być problemu i powinna ona raczej pasować.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

28 Gru 2021, 11:05

Dla mnie potrzebny jest blok dół silnika. Ciekawo czym te wałki różniły się. Akurat graty, wałki itp wsadzę od mojego auta oraz cały osprzęt. Mam na oku właśnie silnik z kodem aze za 700zl ale chyba bezpieczniej będzie dopłacić te 300 zl i wziąć z kodem atz.
Gdyby pęknięcie ujawniło się podczas rozkręcania to bym od razu wziął drugi silnik. A tak jak już mam nowe części ( panewki, uszczelniacze itp) założone (już nie zwrócę do sklepu) to zostaje mi kupić silnik i to co zostanie wystawić na sprzedaż.
ddeluks
Nowicjusz
 
Posty: 14

28 Gru 2021, 12:27

ddeluks napisał(a):Mam na oku właśnie silnik z kodem aze za 700zl ale chyba bezpieczniej będzie dopłacić te 300 zl i wziąć z kodem atz.
Tak chyba będzie najlepiej poza tym może jeszcze coś urwiesz z ceny :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

28 Gru 2021, 15:57

ddeluks napisał(a):Ciekawo czym te wałki różniły się
różnią się fazami rozrządu .
Rokiko napisał(a):W przypadku zmiany całego silnika to tam były różnice nie tylko w osprzęcie ale i np. w samym mocowaniu silnika inaczej mocowane łapy
No nie do końca . Łapą silnika w tych wszystkich wersjach tego silnika jest obudowa pompy wody . Wspólny nr bloku to 047 103 011 T . Czy jest klimatyzacja czy jej nie ma nie robi różnicy dla gołego słupka .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Polo R WRC - premiera w Monaco
    Od 2013 roku, począwszy od legendarnego Rajdu Monte Carlo (15 – 20 stycznia), Volkswagen będzie brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). W sobotę 8 grudnia, przed 250 zaproszonymi gośćmi i dziennikarzami ...
    Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych
    Amerykański ośrodek badawczy Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sprawdził poziom bezpieczeństwa nowego Lexusa UX. Konstrukcja crossovera i zainstalowane w nim systemy bezpieczeństwa okazały się tak skuteczne, że ...