
Silnik 1.8 TSI Gen 1 (2007-2011)
Wato zaznaczyć że tu nie była to jednostka z serii EA888, tylko starsza 2.0 FSI/TFSI o kodzie EA113.
Silnik 1.8 TSI Gen 2 (2011-2014)
- wyciągające się ogniwa łańcucha rozrządu (możliwe zerwanie lub przeskoczenie),
- wadliwe napinacze łańcuch rozrządu,
- pierścienie tłokowe kiepskiej jakości, cienki i szybko wycierające się (skutkiem był powiększający się pobór oleju),
- tłoki źle zaprojektowane wraz z rowkami i pierścieniami,
- odkładający się nagar na tłokach (czasem powodowało to zapiekanie się pierścieni),

- wyeliminowany całkowicie problem z ogromnym poborem oleju,
- 8 wtryskiwaczy paliwa (4 - pośrednio i 4 bezpośrednio podające paliwo do komory spalania),
- nowy napinacz rozrządu (wyeliminował problemy z rozciągającym się łańcuchem),
- przekonstruowana została także głowica oraz tłoki i pierścienie,
- nowa 16-zaworowa głowica wykonana z aluminium,
- głowica zintegrowana z kolektorem wydechowym,
- zmienne fazy rozrządu na dwóch wałkach (po tym rozpoznasz bez problemu tą generację silnika silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm)

