Anonymous napisał(a):Najpierw proponuje zmierzyć ciśnienie na cylinndrach jeżeli będzie oki to pozostają tylko uszczelniacze na głowicy,==bur=>co to sa :"uszczelniacze na glowicy"..??
----------------------------------------------------------------------------------
ale brałbym pod uwage to drugie. Widziałem astrę stojącą pół roku która miała wode w silniku z olejem i bez problemu wszystko było.
=====bur==> nic nie mzoe byc OK- jesli w cylindrach byla woda. Pordzewieje wszystko od cylindrow poczynajac!( woda i tak jest jesli silnik stoi nie zapuszczany kilka tygodni- gdyz dostaje sie do cylindrow pzrez rure wydechowa! a z drugiej strony przez otwarte zawory ssace systemu napelniania powietrzem.Zwlaszcza w silnikach z gaznikiem
Woda do 90% znajduje sie przeciez w powietrzu!
===================bur=========>
Prawdopodobnie to co u Was sie zwie "almera" w USA zowie sie "Sentra"..? bo czytam,iz tez ma 1,6 l silnik ( lub 1,8l) a te jako jedyne sposrod nissana sa porownywalnie dobre jak civic!
jesli wystepuje zuzycie oleju- znaczy,iz olej nie byl wymnieniany na czas ( co okolo 5 tys km) lub bardzo zlej jakosci powodujacy nagar i napewno sa zapieczone pierscienie oraz inne zniszczenia. natomiast jesli silnik ma 10 lat i wiecej- to napewno sa stwardniale usczelki trzpieni zaworow,ktoredy idzie przedmuch do klawiatury a takze stamtad olej do cylindrow- Objawem jest dym z rury w chwili dodania gazu!
trakze mozliwe jest po prostu zniszczenie gladzi cylindrow co zwlaszcza w nissanie jest nieprawdiopodobne- bo maja wybitnie trwale cylindry poczawszy od slawnej Z 260 -280 6 cyl po najmniejszy Diesel- jest wrecz wykluczone!
Ale to wina uzytkownika nie dbajacego o czesta wymiane oleju i filtra oraz niewlasciwa expoloatacje!.
Inna sprawa,gdy jest to pojazd w kooprodukcji nissana z renault- i choc silniki Renault sa niezle ( lepsze i trwalsze niz VW- a tym bardziej maja dobre Diesle)to wiadomo,ze wplyw tandety komunistycznych - panstwowych zakladow jest destrukcyjny- stad nie mozna sie by bylo dziwowac niczemu czego dotknie sie komuch- socjuch libruch ect!
To stara bumelancka robota wszelkich komun- w tym i reanault, i Cytryny i Fiata itd!
==============================================
Nalanie nafty do oleju - i pozostawienie tego na kilka tygodni.+nalanie nafty do cylindrow przez otwory swiec- czasem pomaga jesli nie jest silnik zupelnie zapuszczony i nie sa zniszczone gladzie cylindrow!Ale pierscienie nie puszcza. Moze Pan zanuzyc je w specjalnym chlorku na m-c wraz z tlokami. Tloki beda bialutkie zastygly stwardnialy nagar - nigdy nie pusci!
Zobaczy Pan ile trzeba zmudnej brudnej pracy by wyskrobac szczeliny pierscieni- w tlokach/po wyjeciu pierscieni.
tak czy inaczej ( jesli cylindy sa OK) pierscienie musi miec nowe. Silnik idealnie oczyszczony i na Przyszlosc dbac o czesta wymiane oleju- zwlaszcza gdy sam. jest exploatowany w miastach!= takie sa koszta i praca gdy sie zaniedba swoj sam. Olej w komunie UE jest drogi ale i tak wielokroc taniej wychodzi wymieniac go gdy sciemnieje - niz rozbierac silnik co 100 tys km!