Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
W przypadku mojej po wciśnięciu start czyli zapłonu masz około 5 sekund zanim wystartuje silnik spalinowy. Można w tym czasie włączyć tryb EV przyciskiem i jak masz wystarczająco dużo prądu w baterii to do 30km/h jesteś w stanie przejechać jakiś dystans. Tyle że będzie zimno bo ogrzewanie jest zależne od silnika spalinowego.MotoAlbercik napisał(a):jak jest na zewnątrz np. -5 stopni, to startuje na silniku spalinowym, a jak się nagrzeje do 40 -50 stopni, to startuje silnik elektryczny
To jest w dużym stopniu zależne też od temperatury baterii trakcyjnej jak ona będzie bardzo niska poniżej 0*C to z tego co wiem nie przełączy się w tryb elektryczny z automatu dopóki bateria nie będzie miała temperatury dodatniej. Dlatego ostatnio jak jechałem z zimnego startu to pierwsze przełączenie było po około 6km bo wtedy bateria miała już temperaturę dodatnią. Tyle wydedukowałem z wszystkich opisów które do tej pory znalazłem i w sumie to by się potwierdzało. Najlepiej jednak by było przetestować czy to faktycznie tak jest przy dużo niższych temperaturach rzędu -20*C.MotoAlbercik napisał(a):Więc rozumiem, że szybciej "przełączy" się na prąd niż na LPG. Dobrze rozumuję jak na chwilę obecną?
Główne różnice między zwykłą hybrydą, a hybrydą plug-in to takie że pierwsza nie ma możliwości ładowania z gniazdka i ma mniejszej pojemności baterię trakcyjną. Tą drga możesz ładować z gniazdka i jechać nią w trybie elektrycznym nawet do 70km, a jak skończy ci się zapas prądu w baterii trakcyjnej to zacznie się ona zachowywać jak klasyczna hybryda. Dodatkowym plusem jest tu nagrzewnica elektryczna która przyda się w zimieMotoAlbercik napisał(a):Doczytałem też, że jest jeszcze hybryda plug in. Wyczytałem w necie, bo na naszym forum nie ma takowej informacji, co to jest ta hybryda plug in. Różnica jest taka, że w zwykłej hybrydzie, baterie są ładowane z silnika spalinowego oraz jest odzyskiwana energia kinetyczna, czyli rozumiem, że ta podczas hamowania. Natomiast Plug in, to dodatkowo można baterie ładować z gniazdka.
Mnie też to nurtuje i być może w nowych hybrydach już takie grzałki są bo na pewno pomogły by szybciej rozgrzać wnętrze kabiny jak i silnik. Przypuszczam, że wcześniej nie były montowane bo zużywają na pewno sporo prądu tylko mając na uwadze jej pracę wraz z pracą silnika spalinowego i działającej prądnicy doładowującej cały czas baterię moim zdaniem taka grzałka zdałaby egzamin bardzo dobrze.MotoAlbercik napisał(a):I teraz wracając do tego startu jak jest zimno. Zwykła hybryda musi się nagrzać. Natomiast ta plug in, może jechać na silniku elektrycznym od razu, nawet przy tych -5 stopniach ( tak zrozumiałem z tego co poczytałem w necie ). Różnica jaka się pojawiła, to grzałka elektryczna To wyczytałem na naszym forum ) . Zwykła hybryda jej nie ma, natomiast plug in ma i dlatego można startować na silniku elektrycznym nawet jak jest zimno. Pytanie zatem które mnie męczy - dlaczego w zwykłej hybrydzie nie ma grzałki elektrycznej, skoro to ona czyni tak wielką różnicę podczas jazdy na bardzo krótkich odcinkach?
Nie do końca tak jak napisałeś. Silnik benzynowy ma sprzęgło przez które jest połączony ze skrzynią, a to skrzynia (jej sterownik) już decyduje skąd w danym momencie pobiera napęd czy to będzie z silnika elektrycznego czy ze spalinowego czy też z obu łącznie.MotoAlbercik napisał(a):No i kolejne od razu pytanie które mnie męczy - co z silnikiem spalinowym w plug in jak jest zimno? Ruszam od razu na silniku elektrycznym, a spalinowy jest wówczas całkowicie odłączony? Czyli koła nie napędzają w jakikolwiek sposób wału korbowego, a co za tym idzie silnik spalinowy wogóle nie pracuje, czyli nie pracuje wał korbowy, tłoki itd? Jest jakieś sprzęgło, które odłącza silnik spalinowy całkowicie, czyli tak jakby benzyniak stał sobie pod blokiem?
ArteK napisał(a):Główne różnice między zwykłą hybrydą, a hybrydą plug-in to takie że pierwsza nie ma możliwości ładowania z gniazdka i ma mniejszej pojemności baterię trakcyjną. Tą drga możesz ładować z gniazdka i jechać nią w trybie elektrycznym nawet do 70km, a jak skończy ci się zapas prądu w baterii trakcyjnej to zacznie się ona zachowywać jak klasyczna hybryda.
ArteK napisał(a):Nie do końca tak jak napisałeś. Silnik benzynowy ma sprzęgło przez które jest połączony ze skrzynią, a to skrzynia (jej sterownik) już decyduje skąd w danym momencie pobiera napęd czy to będzie z silnika elektrycznego czy ze spalinowego czy też z obu łącznie.
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne TOYOTA