Silnik elektryczny E7A nowej generacji opracowany wspólnie przez Renault i Valeo

04 Sty 2024, 12:58

Grupa Renault, znana z bogatego doświadczenia w projektowaniu silników elektrycznych z uzwojonym wirnikiem, która jako pierwsza wprowadziła tę technologię na rynek motoryzacyjny w 2012 roku, intensyfikuje prace nad stworzeniem zupełnie nowego, niezrównanego silnika. Ten innowacyjny silnik trzeciej generacji ma być bardziej wydajny energetycznie, o większej mocy i pozbawiony rzadkich metali. Wspólnie z firmą Valeo, specjalistą w konstrukcji stojanów, Renault rozwija projekt oznaczony jako E7A, obecnie w fazie prototypowania, a planuje wprowadzenie go na rynek w 2027 roku.

  1. Silnik elektryczny, który nie zawiera rzadkich metali i jest bardziej ekologiczny
  2. Większa moc i efektywność energetyczna
Silnik elektryczny E7A nowej generacji opracowany wspólnie przez Renault i Valeo To nowatorskie, silniejsze, bardziej zwrotne i przyjazne dla środowiska źródło napędu Made-in-France. Renault Group i Valeo zjednoczyły swoje kompetencje, aby wspólnie stworzyć silnik elektryczny nowej generacji. Współpraca ta, rozpoczęta w 2021 roku jako partnerstwo, szybko przekształciła się w projekt rozwojowy, gdzie obie strony wniosły kluczowe elementy (Renault Group – wirnik, Valeo – stojan) oraz wiedzę na temat nowych technologii i procesów produkcyjnych. Prace nad zaawansowanym technologicznie silnikiem oznaczonym jako E7A są obecnie w toku.

Silnik elektryczny, który nie zawiera rzadkich metali i jest bardziej ekologiczny

Renault, będąc pionierem i liderem w dziedzinie synchronicznych silników elektrycznych z uzwojonym wirnikiem (technologia EESM, Electrically Excited Synchronous Motor), wprowadził je do masowej produkcji wraz z modelem ZOE już w 2012 roku. Know-how marki zostało wykorzystane do zaprojektowania nowego silnika E7A, który charakteryzuje się konstrukcją "wszystko w jednym", będąc 30% bardziej zwrotnym przy porównywalnej mocy do silników zainstalowanych obecnie w Megane E-Tech Electric i New Scenic E-Tech Electric. Dodatkowo, dzięki technologii produkcji wirnika nie wymagającej rzadkich metali, emisje dwutlenku węgla zostały zredukowane o 30%. Wybór technologii uzwojonych wirników zamiast magnesów stałych pozwolił Renault zwiększyć efektywność energetyczną nowego silnika, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo dostaw i niezależność od krajów dostarczających magnesy i rzadkie metale.

Większa moc i efektywność energetyczna

Ten silnik elektryczny trzeciej generacji przyczyni się również do skrócenia czasu ładowania baterii trakcyjnych poprzez zwiększenie napięcia w nowym systemie do 800 V, w porównaniu do obecnego standardu 400 V. Dostarczany przez Valeo stojan zwiększy zarówno moc, jak i efektywność energetyczną nowego silnika E7A. Moc tego silnika wzrośnie do 200 kW, co oznacza większą moc bez większego zużycia energii elektrycznej. Ponadto, technologia Hairpin do montażu przewodów miedzianych, specjalność Valeo od 2010 roku, zostanie zastosowana w tym silniku.

Obecnie silnik ten przechodzi fazę opracowywania, a przed nim jeszcze kilka etapów do pokonania przed rozpoczęciem seryjnej produkcji. Planowane uruchomienie produkcji masowej tego silnika nowej generacji przewidziane jest na koniec 2027 roku w zakładzie Grupy Renault w Cléon.

źródło: Renault Group | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3806
Zdjęcia: 13111
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

04 Sty 2024, 13:10

Redakcja napisał(a):Planowane uruchomienie produkcji masowej tego silnika nowej generacji przewidziane jest na koniec 2027 roku
No to trochę długo bo to dopiero za 4 lata, a w tym czasie może się sporo zmienić patrząc na obecne tempo rozwoju tych technologii. Może się okazać że w 2027 roku już nie będzie to innowacyjna nowa generacja tak jak dzisiaj jest przedstawiony ten silnik E7A.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10069
Zdjęcia: 35