

Silnik ten oferuje większą przyjemność z jazdy dzięki doskonałemu przyspieszeniu przy starcie i na biegach pośrednich, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 6,1 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 140 g/km w cyklu mieszanym.
Ten 115-konny silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,2 l z wtryskiem bezpośrednim
i turbodoładowaniem, po downsizingu (jego pojemność została zredukowana o 25%
w porównaniu z silnikiem benzynowym 1,6 l 16V poprzedniej generacji). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 190 Nm i jest dostępny w zakresie od 2000 do 4000 obr./min – w tym 90% już od 1500 obr./min. Przy niskich prędkościach obrotowych, moment ten jest od 30 do 40% wyższy niż w poprzednim silniku, co zapewnia większą dynamikę jazdy i lepsze przyspieszenia. Jest to jeden z najlepszych stosunków osiągów do zużycia paliwa
w segmencie.
POLECAMY Renault Kangoo Z.E.
Zatem dodatkowy koszt (w porównaniu z silnikiem 1,6 l 16V) tego zaawansowanego technologicznie silnika, oferującego niespotykane dotąd zalety dynamiczne, zwraca się klientowi już po przejechaniu 21 000 km w jeździe miejskiej i 36 000 km w jeździe mieszanej głównie dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa. Silnik Energy TCe 115, w połączeniu z technologią Stop & Start, z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu i hamowaniu (Energy Smart Management), zużywa o 22% paliwa mniej niż silnik benzynowy poprzedniej generacji.

Niskie koszty eksploatacyjne Nowe Kangoo zawdzięcza m.in. zastosowaniu bezobsługowego łańcucha rozrządu zamiast dotychczasowego paska oraz częstotliwości wymiany oleju co 2 lata lub co 30 000 km.
Dane techniczne Silnika Energy TCe 115
Pierwszy benzynowy silnik Renault z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim
- 4 cylindry, 16 zaworów, pojemność 1.2 l (1197cm3)
- System Stop & Start
- Odzyskiwanie energii przy hamowaniu/zwalnianiu (ESM – Energy Smart Management)
- Pompa oleju o zmiennej pojemności skokowej
- Blok silnika wykonany z aluminium
- Bezobsługowy łańcuch rozrządu
- Popychacze zaworów z powłoką DLC (Diamond Like Carbon)
źródło: Renault