
Wśród krajów, w których osiągnięto największe postępy w zakresie zatrudniania i promocji kobiet na stanowiska kierownicze, znajdują się Rosja i Brazylia. W Rosji, będącej drugim z kolei największym rynkiem zbytu Renault, kobiety reprezentują 19% ogółu pracowników oraz 25% menedżerów. W 2013 r. 40% osób przyjętych do pracy przez Renault w Rosji stanowiły kobiety, o 5% więcej niż w roku poprzednim.
POLECAMY Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault
Na rynku rosyjskim kobiety stanowią 17% ogółu pracowników oraz 27,7% menedżerów Nissana, co stanowi jeden z najwyższych wyników w ramach całego przedsiębiorstwa.
Innym kluczowym rynkiem wzrostu jest Brazylia, gdzie szybkie zatrudnianie pomogło zwiększyć liczbę kobiet na stanowiskach kierowniczych firmy. Nissan niemal potroił liczbę kobiet na szczeblu kierowniczym w tym kraju w przeciągu zaledwie jednego roku. Obecnie kobiety stanowią tam niemal 20% wszystkich menedżerów. Częściowo dzięki sukcesowi odniesionemu w Brazylii liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych wzrosła o 70% w ciągu ostatnich pięciu lat działalności Nissana na terenie obu Ameryk.
"Z uwagi na szybkie tempo wzrostu i zapotrzebowanie na nowe talenty, rynki wschodzące stanowią wyjątkową okazję do globalnego wyrównania szans pomiędzy kobietami i mężczyznami" powiedział prezes i dyrektor generalny Renault-Nissan, Carlos Ghosn. "Nie zapominajmy jednak, że osiągnięcie równości pomiędzy płciami jest naszym celem na całym świecie, w tym na naszych rynkach rodzimych".

Renault pozostaje światowym liderem, jeśli chodzi o liczbę kobiet wśród przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej. Wśród dziesięciu członków Komitetu Wykonawczego Grupy są dwie kobiety. Podobny jest udział kobiet na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa. Stanowią one 17,4% wszystkich pracowników Renault, 17% kadry zarządzającej oraz zajmują 16% ze 150 kluczowych stanowisk kierowniczych.
We Francji Renault może pochwalić się jednym z najwyższych wskaźników zatrudnienia kobiet na kluczowych stanowiskach wśród spółek indeksu CAC40.
W Japonii kobiety stanowią 6,8% zatrudnionych na szczeblu kierowniczym w Nissanie, ponad dwa razy więcej niż krajowa średnia japońskich producentów. Celem Nissana jest osiągnięcie obecności 10% kobiet na stanowiskach menedżerskich w Japonii do 2017 r.
POLECAMY Srebrny Klucz Jakości dla Renault
Co roku Renault i Nissan informują o swoich postępach w ramach wyrównywania szans płci przed Women's Forum for the Economy and Society (forum kobiet na rzecz gospodarki i społeczeństwa), międzynarodowym sympozjum zachęcającym kobiety do pokonywania historycznych barier i korzystania z możliwości, jakie oferuje gospodarka. W tym roku konferencja ta odbywa się w dniach 16–18 października w Deauville, we Francji.
źródło: Renault