Silnik nieszczelności i spalanie

27 Wrz 2017, 11:41

Ostatnio pisalem tu wątek o swoim PG 407 i problemem z braniem oleju mniejsza mocą i co z tym zrobić.
Ostatnio mam wiecej kasy więc umowilem sie z warsztatem na remont silnika. Myślę ze warto bo auto na te 2 lata posłuży. Mechaniknwydaje sie dobry bo tez mówił o probach olejowych i w zasadzie ma na dobrymechanik.pl same dobre opinie.
Mam tylko pytanie:
Czy nieszczelnośc po stronie tlokow lub głowicy moze skutkować też większym spalaniem ?
Bo to tez problem bo deklarowane spalanie w trwsir wynosi 6,4 a u mnie nie schodzi ponizej 8,5 przy jednostajnej jezdzie 100 km/h. Srednie spalanie mam (mimo ze wiecej jezdze w trasie) ok 10,5 l benzyny zas gazu ok 12-13 l
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

01 Paź 2017, 00:01

Silnik łapie prawidłową temperaturę pracy podczas tej jednostajnej jazdy?

Myślę że w tym przypadku trzeba by się skupić na usterkach układu zasilania i wtryskowego. Może być też niesprawny przepływomierz, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (map sensor), problemy z sondą lambda, uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy itd. przyczyn może być sporo :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Paź 2017, 11:31

Czyli myślisz że warto przy okazji prob olejowych i oceny głowicy itp sprawdzic tez uklad dolotowy i wydechowy ?
Czy to jest duzo robocizny przy tym ?
Czy diagnostyka komputerowa bedzie przy tym pomocna ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

02 Paź 2017, 12:11

Kordyt napisał(a):Czyli myślisz że warto przy okazji prob olejowych i oceny głowicy itp sprawdzic tez uklad dolotowy i wydechowy ?
Układ dolotowy począwszy od filtra powietrza przez przepustnicę i kolektor dolotowy. Tu warto sprawdzić czy nie ma nagaru i oczywiście od razu wyczyścić to co będzie tam zalegało. Nie podałeś jaki masz silnik więc nie wiem czy masz też EGR ale jeżeli tak to kolektor ssący może być nieźle zasyfiony w środku. Sam EGR też należy wyczyścić.

Czy dużo roboty z tym jest? No trochę jest ale nie jest to jakieś skomplikowane :)

Wydech na razie zostaw w spokoju.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Paź 2017, 15:57

Ok oddałem do mechanika. Wyborem mechanika kierowalem sie przez to ze na dobrymechanik.pl gość miał same dobre opinie. Ma jutro zrobić próby olejowe i jak je zrobi to zadzwoni do mnie.
Jakie jest prawidlowe ciśnienie kompresji na tqkim silniku (2.0 16V 140 KM)? Te 12 atm czy większe ?
Podobno w normie jest gdy odchylka jest nie wieksza niż 30%. Czyli te 9 atm to jest jeszcze norma?
Ale mechanik gadal też że silnik za dobrze nie chodzi - niezbyt równo. Tak ocenił po głosie na otwartej masce.
No i dajmy na to zeproba olejowa pokaze ze problem jest w pierscieniach tak więc nie mozna wtedy wykluczyc ze z glowica tez jest problem ? Nie lepiej w takim wypadku wymienic i jednego i drugiego ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

06 Paź 2017, 11:56

Po ponownym pomiarze kompresji.
Cisnienia wyszly dobre. Na ostatnim cylibdrze nieco niższe bo miedzy 10,5 a 11 bar.
Kompresha wiec jest ok.
Próba olejowa spowodowala nieznaczny skok cisnienia.
Diagnostyka komputerowa niczego niepokojacego nie wykazała. Jedyne co zauwazyl mechanik że cewka moze byc wyeksploatowana i ona powoduje czasem krótkochwilowa nierowna prace silnika. Mechanik uznal jednak że póki co nie ma potrzeby jej wymieniać. Generalnie auto ocenił na zadbane w dobrym stanie.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Czy polskie autostrady są warte swojej ceny?
    Jakość autostrad w Polsce to temat, który budzi w kierowcach wiele emocji. Polityka inwestycyjna w infrastrukturę drogową, w tym autostrady, jest jednym z kluczowych wyzwań dla polskiego rządu. Wysokie koszty przejazdu, ...

06 Paź 2017, 13:24

Kordyt napisał(a):Diagnostyka komputerowa niczego niepokojacego nie wykazała. Jedyne co zauwazyl mechanik że cewka moze byc wyeksploatowana i ona powoduje czasem krótkochwilowa nierowna prace silnika.
A sondy pracują prawidłowo sprawdzał to mechanik podczas diagnozy?

Generalnie nie widać problemu przez co większe spalanie o dwa litry przy normalnej jeździe.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Paź 2017, 13:27

Mechanik powiedział ze sonda dziala dobrze. Z resztą gazownicy przy zakladaniu LPG gadali to samo.
Mechanik twierdzi że z takim spalaniem jakie mam trzeba się liczyć.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

06 Paź 2017, 13:32

Sprawdź jeszcze lekkość toczenia się samochodu. Czasem niewielkie opory potrafią znacznie podnieść spalanie.

Nawet same opony potrafią zmienić spalanie nawet o około 0,7 litra. To wiem z własnego doświadczenia. Więc tu czynników może być sporo.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999