Witam. Od razu mowie ze temat zalozylem po prostu dla powiększenia swojej wiedzy. Sprawa konkretnie tyczy się silnika R6 3 sondy lambda, 1 na pierwsze 3 gary druga na kolejne 3 i jedna za ostatnim katalizatorem.
1)Gdy długoterminowa korekta czasu wtrysku jest na + oznacza to że Dawka paliwa jest za niska i jest w tym momencie zwiększana?
2)na rozgrzanym silniku na Pb obie korekty są na poziomie -1%, na LPG dane z 1 sondy wskazują ok+2% z drugiej ( od 4,5 i 6 cylindra) +8% . Czy oznacza to że na gazie któryś z ostatnich 3 wtrysków daje za mało gazu i dla tego jest taki wynik?
3)krótkoterminowa korekta czasu wtrysku rozumiem ze wskazuje na korekty w czasie rzeczywistym tak? A długoterminowa zbiera informacje i uśrednia ale z jakiego czasu?
A może jestem w błędzie i ktoś kto się zna
![Uśmiechnięty :)]()
wytłumaczy co to jest korekta krótko i długoterminowa i jakie są zależności między nimi?
4) jakie powinny być prawidłowe wskazania podciśnienia w kolektor ze ssącym ( map sensor)