Silnik R6 korekty wtrysków informacje

10 Lut 2016, 23:08

Witam. Od razu mowie ze temat zalozylem po prostu dla powiększenia swojej wiedzy. Sprawa konkretnie tyczy się silnika R6 3 sondy lambda, 1 na pierwsze 3 gary druga na kolejne 3 i jedna za ostatnim katalizatorem.

1)Gdy długoterminowa korekta czasu wtrysku jest na + oznacza to że Dawka paliwa jest za niska i jest w tym momencie zwiększana?

2)na rozgrzanym silniku na Pb obie korekty są na poziomie -1%, na LPG dane z 1 sondy wskazują ok+2% z drugiej ( od 4,5 i 6 cylindra) +8% . Czy oznacza to że na gazie któryś z ostatnich 3 wtrysków daje za mało gazu i dla tego jest taki wynik?

3)krótkoterminowa korekta czasu wtrysku rozumiem ze wskazuje na korekty w czasie rzeczywistym tak? A długoterminowa zbiera informacje i uśrednia ale z jakiego czasu?
A może jestem w błędzie i ktoś kto się zna :) wytłumaczy co to jest korekta krótko i długoterminowa i jakie są zależności między nimi?

4) jakie powinny być prawidłowe wskazania podciśnienia w kolektor ze ssącym ( map sensor)
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak bezpiecznie korzystać z pobocza?
    Pobocze zajmuje trzecią pozycję wśród miejsc, gdzie najczęściej dochodzi do wypadków drogowych(1). Choć przepisy jasno określają, kto i w jakiej sytuacji może poruszać się po poboczu oraz kiedy można zatrzymać ...