Szarpanie silnikiem - błędy z VCDS

11 Sty 2016, 22:38

Witam,

ostatnio mrozy dały o sobie znać i pojawił się problem. Podczas jazdy silnik dostawał czkawki w postaci szarpania, a nawet raz się zdarzyło, że zgasł. Po 2/3 próbach odpalenia w końcu się udało i jakiś czas było ok. Obstawiałem filtr paliwa, gdyż tej jedynej rzeczy nie zrobiłem po starym właścicielu...

Dzisiaj na wolnych obrotach na postoju pojawiła się mało lubiana kontrolka silnika check.

podpiąłem pod vaga i oto co widać:
Sunday,10,January,2016,19:22:20:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110305



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKE.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 FE HW: 028 101 212 7
Component and/or Version: R4 1,9L EDC 0000SG 9820
Software Coding: 0000071
Work Shop Code:
VCID:
4 Faults Found:

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque : 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Temperature: 133.2įC
Temperature: 28.8įC
Temperature: 18.0įC

18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
P1592 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.24 V
Bin. Bits: 11000100
Absolute Pres.: 958.8 mbar
Absolute Pres.: 2182.8 mbar

16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
P0238 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Bin. Bits: 11000100
Absolute Pres.: 183.6 mbar
Absolute Pres.: 2182.8 mbar

16787 - EGR Valve (N18): Malfunction
P0403 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 46.4 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Mass Air / Rev.: 430.0 mg/str
Duty Cycle: 0.0 %
Bin. Bits: 00000000



od czego zacząć ?
judin
Nowicjusz
 
Posty: 26

12 Sty 2016, 15:24

Witamy. Przede wszystkim należy sprawdzić wskazania czujnika ciśnienia/temp. w kolektorze ssącym i id niego zacząć poszukiwanie usterki.
Korelacja ciśnienia także może mieć związek z wartością mierzoną przez ten czujnik.
W następnej kolejności trzeba zweryfikować sprawność EGR.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

13 Sty 2016, 18:57

Witam,
Po skasowaniu błędów czujników, błędy już nie wróciły.
Następnego dnia samochód odpalił, przejechał 10m i zgasł :)

Wrócił błąd EGR.
Rozebrałem, wyczyściłem i już 1 dzień jest ok. Tylko zastanawia mnie praca EGR którą zobrazowałem na filmiku. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy jego praca jest w normie?

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

judin
Nowicjusz
 
Posty: 26

16 Sty 2016, 12:03

u mnie coraz więcej dziwnych komunikató w Toyocie się pojawia dlatego na powążnie rozglądam się za sensownym warsztatem w Warszawie/ Macie jakiś godny polecenia?
AlekAle
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 05 1983
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ewolucja Suzuki LJ-80
    Pytanie „czym różni się SJ od Samurai” jest jednym z częściej wracających na forum dyskusyjnym. Jednak niniejszy artykuł nie powstał w celu zestawienia parametrów technicznych, wymiarów czy ...