Silnik szarpie obrotami ibiza II 1.4 benz. sam dodaje obrotów

01 Mar 2022, 21:26

Witam
Mam problem w silniku seat ibiza II 1.4 benzyna.
Wyświetla się błąd ECU i check engine.
Zaczęło się od tego ze silnik tracił kompletnie moc (odpalał i odpala na strzała) na luzie było ok ale gasł po osiągnięciu 2 tys obrotów. Został wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu i było ok, niestety na krótko.
Obecnie silnik ma na biegu jałowym falujące obroty, obniża aż przygasa na niektóre cylindry ale raczej nie gaśnie. Po dodaniu i puszczeniu gazu jak obroty spadają zaczynają same z siebie rosnąć i spadać (1500-2000) i takie falowanie kilkukrotnie. Mocy brak (nie da się ruszyć).
Jakie mogą być przyczyny?
therion
Obserwowany
 
Posty: 1

02 Mar 2022, 07:17

A w tej chwili jakie są błędy? Rozumiem ze czujnik został założony najtańszy z zamiennika?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Mar 2022, 09:19

Skoro po wymianie czujnika problem zniknął, a teraz się pojawił ponownie to tak jak Kao pisze - tani zamiennik.

Wymień na oryginał albo coś z wyższej półki i wtedy sprawdzisz. Chytry traci dwa razy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Mar 2022, 15:13

Pozorna oszczędność prowadzi do dużo większych wydatków. Niech zgadnę Maxgear czy może jeszcze bardziej poszedłeś po bandzie i założyłeś jakiegoś noname'a:P
mrzielnik
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co zrobić gdy zderzenie jest nieuniknione?
    Wśród wielu kierowców można spotkać się z opinią, że w przypadku sytuacji awaryjnej – uderzenia w potencjalną przeszkodę (drzewo czy inny samochód), należy uderzyć bokiem auta. Nic bardziej mylnego! ...
    Kody tablic rejestracyjnych w krajach członkowskich UE
    Obecnie tablice rejestracyjne w całej Unii Europejskiej są zunifikowane. Dzięki rozporządzeniu Rady (WE) nr 2411/98 z dnia 3 listopada 1998 powstało pojęcie euroband (lewy niebieski pasek na tablicy rejestracyjnej - europasek). ...