Skaczące obroty w Mithubishi Carisma 1.8 GDI(125KW)1997r

27 Mar 2013, 19:38

Tak więc wracam:)Po przeczyszczeniu przepustnicy obroty skaczą ale mało co.Natomiast auto nie przyspiesza tak jak powinno.Dusi go i sługo sie zbiera.Czasem jest ok.Ma przyśpieszenie ale mało kiedy. Tak jakby czasem nie dochodziło do niego paliwo i przez to ma dławienie.Czy ktoś coś może mi pomóc?
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

27 Mar 2013, 19:40

I znowu co jakiś czas zapal się lampka check engine to wtedy zaczyna go szarpać jakby całkiem tracił moc.Daje gaz i nic. Dopiero po chwili załapie i rusza :oops:
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

27 Mar 2013, 19:46

A więc wróciłam:)Po przeczyszczeniu przepustnicy może jest lekka poprawa ale nie tak jak powinno. Z tymi obrotami to już pal licho.Auto prawie nie ma przyśpieszenia bo go dusi. I nie wiem co może być przyczyną. Ma te swoje 125kw ale wcale tego nie czuć.Boje się wyprzedzać bo słabnie kiedy dodaje gaz tak jakby się dusił albo nie dostawał wystarczająco paliwa.Znowu co jakiś czas pojawia mi się lampka check engine i wtedy auto traci moc.Zaczyna szarpać i dusić go dokładnie jakby nie dostawał paliwa po czym załapie i jedzie.Myślicie że to ta pompa wysokiego ciśnienia?Szukałam do mojego mitsubishi i ciężko mi ją znaleźć.Tutaj na złomie tez nie mają.Czy ktoś może mi pomóc w związku z objawami?
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

28 Mar 2013, 01:17

Sprawdź szczelność dolotu czy nie dochodzi lewe powietrze.

Wlej sobie ze 2 opakowania do czyszczenia wtrysków... Przede wszystkim świece, przewody i cewki do sprawdzenia. WYMIEŃ FILTRY. Sprawdź czy akumulator jest sprawny, czy pasek alternatora dobrze naciągnięty (może słabe ładowanie). Później sprawdź dopiero czy masz dobrze ustawiony zapłon. Potem czujnik położenia wałka rozrządu. Następnie czujnik położenia wału korbowego. A na koniec sprawdzenie czy pompa nie podaje za dużej dawki i innych parametrów + podpięcie pod kompa.

Ps. Może być też uszkodzony czujnik przepustnicy. Czyszczenie wtedy oczywiście nie pomaga. Do sprawdzenia jako ostatni bo czyszczenie nie pomogło, a sam czujnik rzadko leci. Katalizator mógł się ostatecznie zapchać, pęknięty kolektor może być, ostatecznie na końcu sonda...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Mar 2013, 19:17

Napiszcie mi prosze jaki dokladnie akumulator powinien byc do mojego mithubishi. Dzisiaj zaswiecila mi sie lampka od akumulatora wiec raczej kupie nowy tylko wole sie upewnic jaki na 100% bedzie dobry do tego modelu auta
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

28 Mar 2013, 21:08

Świecąca kontrolka akumulatora może oznaczać problem z jego ładowaniem,nie koniecznie wiąże się to z jego wymianą. Sprawdź jakie ma ładowanie
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Lakiernia powłok zewnętrznych
    Audi uruchomiło w swojej fabryce w Ingolstadt nową lakiernię powłok zewnętrznych. Prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji, razem z dyrektorem fabryki Albertem Mayerem i przewodniczącym Rady Zakładowej ...

29 Mar 2013, 10:17

A ten akumulator jak już chcesz kupić to zależy ile masz elektroniki w aucie jak dużo to potrzebny będzie 77Ah 780A a jak mało to może być 70Ah 640A
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Mar 2013, 10:59

Więc właśnie byłam w aucie spisać jaki mam akumulator Anwb 12V62Ah 510A(en) i chciałam zapytać czy mam dobry akumulator?Nie mam bardzo dużo elektryki w aucie. Ps i teraz się pali lampka oleju wiec dzisiaj wymienię olej bo był trochę temu wymieniany.Akumulator nie wygląda na stary.Był wymieniany ale nie mam pojęcia kiedy.Auto jest z 97r
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

29 Mar 2013, 11:02

Niech ktoś Ci sprawdzi jakie jest ładowanie,jak nie masz problemu z odpalaniem w mrozy to aku jest dobry
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Mar 2013, 11:30

Będę wymienialna olej wiec powiem żeby mi sprawdził napięcie akumulatora. Z odpalaniem nie miałam problemu i nie mam.Jak się pala te lampki to po odpaleniu gasną.I oleju i akumulatora.
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

29 Mar 2013, 11:43

pepi282 napisał(a):Jak się pala te lampki to po odpaleniu gasną.I oleju i akumulatora.


to wszystko w porządku jak gasną :)
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Mar 2013, 11:48

Ty sie nie smiej ze mnie ;)Ja sie nie znam az tak jak ty na samochodach :naughty: Chodzi o to że wczesniej jak przekrecałam kluczyk i paliły sie wszystkie lamki.Poczekałam az zgasna i odpalałam. A od 2 dni własnie lampka oleju i akumulatora nie gasnie,po odpaleniu gasna ale przedwczoraj jak jechałam isie zatrzymałam,chciałam ruszyc to mi zgasł i zaswiecila sie na czerwona kontrolka akumulatora. Ale odpalil i pojechalam dalej :D Mialam stresa że gdzies mi zgasnie i nie ruszy ale ryzyk fizyk:)Nie zgasł :P Wydaje mi sie ze troszke mi obroty spadly.Moge je podkrecic
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

29 Mar 2013, 11:52

Ja się nie śmieje :wink: Podziwiam że masz taką wiedzę :wink:

Na jakim zakresie są te obroty? na zimnym i na ciepłym silniku?
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Mar 2013, 11:56

Bardzo dziekuje :P Nie wiem czy dobrze zrozumiałam o co pytasz :oops:
Na zimnym jak odpale to obroty sa na 1 albo spadaja ale wlacza sie atak jakby ssanie i nimi faluje. A jak sie rozgrzeje to jest tak samo mozna powiedziec tylko czasami jak stoje w miejscu obroty skocza na 3,pochodzi tak chwile i zaraz znowu wraca do poprzedniego stanu czyli na 1 i faluja spadajac ale nie gasnie.
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

29 Mar 2013, 12:09

Obroty można regulować śrubką na przepustnicy koło linki

Jakie tankujesz paliwo bo czytałem gdzieś że niby można 95 ale potem są problemy ze spadkiem mocy,powinna jeździć na 98
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003