Skoda Fabia 2001 1.4 MPI 50kW - silnik "pije" kosmiczną ilość oleju

29 Wrz 2022, 17:31

Mój brat miał MAZDE 3,tęnajstarsza,silnik 1.4,olej 5W30,brała iL na 1000 km,jazdy na miejscu mniej,trasa szybciutko suchy bagnet,poleciłem mu 5w40,spadek poboru 0 50 %,to i tak dużo,nie puszczała dymka,zero,dziwne,bez wycieków,silnik suchutki.Kupił TECA do uwalniania pierścieni,wcześniej wykręciłem świece,dwie miały zaolejone gwinty,ale elektrody suche,to też dziwne,wlalismy olej 10W60 w końcu,silnik na nim tak cichutko zaczął pracować,iz to jest niewiarygodne,na miejscu przestała brać olej całkowicie,trasy już nie zdazył sprawdzić gdyż auto sprzedał.Teraz nie wiadomo czy pierścienie były zapieczone,czy olej wyeliminował problem,jedno pewne,silnik się nie zatarł na takiej lepkości,wlany był tuż przed zimą,brat od razu zauważył płynniejsze wkręcanie się na obroty.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Wrz 2022, 17:36

Płukanka i ceratec to niegłupi pomysł, koszt niewielki a może coś poprawi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Wrz 2022, 17:49

PhantomASA1 napisał(a):Teraz nie wiadomo czy pierścienie były zapieczone,czy olej wyeliminował problem,jedno pewne,silnik się nie zatarł na takiej lepkości,wlany był tuż przed zimą,brat od razu zauważył płynniejsze wkręcanie się na obroty.
Ja myślę że bardziej uwolnienie pierścieni pomogło, a dobry olej dodatkowo tu pomógł. Sam jakiś czas temu miałem auto w którym zastosowałem preparat Xado Antykoks (trzy razy w odstępach kilku dni) i branie oleju spadło z około 0,7l/1000km do 0,1-0,2/1000km bez wymiany oleju w silniku po tym zabiegu :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

29 Wrz 2022, 19:34

Rokiko,muszę się przyglądnać temu ich,,wynalazkowi,,jestem ciekaw składu,wiem tylko,że dwusiarczek molibdenu ogranicza zużycie oleju.Nic mi nie wiadomo by te silniki MPI miały ciągoty do brania oleju,natomiast te silniki Mazdy mają,podobno pierścienie tłokowe niezbyt trwałe,silniki MPI znajdują się na liscie najlepszych silników benz VW-gena,nie podejrzewam zjechanych pierścieni.XADO antykoks,oczywiście,to będzie preparat do uwalniania pierścieni,powinno się stosować takie preparaty i nie zwlekać czasowo,gdyż sprawny zapieczony pierścień potrafi się wycierać miejscowo i powoduje powstawania efektu elipsy gładzi cylindrycznych niewidocznego gołym okiem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Wrz 2022, 19:52

PhantomASA1 napisał(a):silniki MPI znajdują się na liscie najlepszych silników benz VW-gena,
Tutaj w temacie mamy motor nie VW a motor czeski pochodzący konstrukcyjnie jeszcze ze Skody Favorit .Wypisz wymaluj
Czy nawet z wcześniejszych modeli . Zmodyfikowany, przystosowany do nowych norm euro . Tzw. czeska lipa :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Wrz 2022, 20:13

Rzeczywiscie Bonifacy,racja,to czeska konstrukcja jeszcze,zasugerowałem się tym MPI ,nie przyjrzałem się o jaki model auta chodzi,to już inna ińszość.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

30 Wrz 2022, 20:23

PhantomASA1 napisał(a):nie przyjrzałem się o jaki model auta chodzi,to już inna ińszość.
W sumie i tak naprawdę ta czeska lipa nie jest taka zła. Gdyby nie ta częsta wymiana UPG to by było super . W zasadzie pobieżny remont takiego motoru można zrobić bez wymontowania silnika z ramy . Mokre tuleje więc odpada szlifierz . Po prostu kupujemy zestaw nominalnych tuleji z tłokami i tyle . Podkładkami regulujemy wystawanie tuleji ponad płaszczyznę bloku . Proste . Tak jak pisałem motor ma swoją historię . Ma swój początek w skodzie 105 - 120 bodajże . Tam zużycie oleju było spore według zasady ten typ tak ma . Natomiast następca - Favorit to już poprawienie konstrukcji , zastosowanie innych pierścieni na tłokach . Radykalne zmniejszenie zużycie oleju .Wtedy obiegowo porównywało się taką favoritę do golfa drugiego . Potem była Felicja . Tutaj gażnik został zastąpiony na początku przez wtrysk paliwa jednopunktowy a potem z czasem wielopunktowy . Do tej pory były to silniki 1,3. z manualną regulacją luzów zaworowych . Pojawiła się Fabia . 1,4 . Średnica tłoka pozostała a zmienił jego skok stąd większa pojemność. Pojawiła się też hydrauliczna regulacja zaworów . Dodano czujnik położenia wałka rozrządu . Na początku produkcji można było spotkać wersję w zależności na który kraj była produkcja z normą euro 2 lub euro 4 . Czyli z jedną sondą lambda lub dwoma .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2022, 20:26

Nie,ja nie napisałem,ze ten silnik to badziew,znajduje się na liście polecanych w tym modelu,chociaż to czeska konstrukcja.Zalecany jest olej 15W40,podejrzewam dlaczego,jaki ten Motul jest wlany,dokładnie? Przyglądniemy się mu,jest jeden parametr,który świadczy o hypliwości oleju w przedostawaniu się przez pierścienie,oleje 15W40 są dosyć odporne na to,jeśli oczywiście silniki nie są katowane,przegrzewane,nie bez powodu nazywane są olejami,,gęstymi,,Ten silnik nie potrzebuje oleju zbyt renomowanego,ba,taki olej może mu szkodzić.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Paź 2022, 14:41

Jeśli samochód bierze sporo oleju to na hamowni wyjdzie mu, że ma mniejszą moc niż fabrycznie czy jedno z drugim nie ma związku? Czy takie preparaty na uwolnienie pierścieni można stosować w nowszych autach jak Audi A4 B8 z 2013r.?
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 73
Zdjęcia: 0

04 Paź 2022, 06:55

Może mieć związek,a może nie mieć,czasami już dosyć wyeksploatowane silniki ze sprawnym osprzętem,czy układem paliwowym potrafią mieć nawet wyższą moc niż fabryczne,(większe luzy,mniejsze opory) Zresztą sam mam doswiadczenie z F126 p,silnik juz brał olej,miał moc,przebieg ponad 130 tyś km a smigał bez porównania lepiej niż póżniejszy nowiutki z salonu.Takie preparaty można stosować w każdym silniku,poza tym nie zapominaj o dolocie.Jaki masz problem?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Paź 2022, 09:42

PhantomASA1 napisał(a):Jaki masz problem?

Bierze 0.5 l oleju na 1000km. Zauważyłem też, że z tej rurki metalowej od EGR z tej harmonijki pośrodku kapie trochę oleju a nie powinno go tam chyba być? Tak to wszystko chodzi super- jest moc - 208 km po mapowaniu silnika, płynność, żadnych objawów. Teraz ma 194. tyś. Do 180 tys. jakiś Szwed serwisował go w trybie LL i boję się, że to będzie pobór przez tłoki, pierścienie ,itp. no chyba, że turbina lub odma czyli mniejsze zło. Umówiłem się już do warsztatu, ale dopiero po następnym tygodniu. Nie wiem jaki to w dzisiejszym czasie koszt remontu silnika?
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 73
Zdjęcia: 0

04 Paź 2022, 16:50

Jaki tam silnik masz,podaj też konkretnie olej ,pełną nazwę od A-Z,samo np Motul 5W40 to zbyt mało,jest różnych typów więcej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Paź 2022, 17:08

Silnik 2.0 CGLC 177KM zwiększone mapowaniem do 208KM. Poprzednik lał Castrola Edge LL co 30 tyś.km ja zalewam Motul 8100 X-Clean+ 5W30 co 4 tyś. km.
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 73
Zdjęcia: 0

04 Paź 2022, 19:53

Berserker1982 napisał(a):Poprzednik lał Castrola Edge LL co 30 tyś.km


Matko bosko :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2022, 21:52

Ciekawe,do TFSI VW zaleca 5W30,ale do 2.0 TDI CR i PD 5W40.Ten MOTUL w temp 100 st .c posiada wartość 11.7 a np Specol Premium C3 14.5,teraz zobacz ile kosztuje Motul a ile SPECOL,wszystkie parametry poza tym SPECOL ma lepsze,wskażnik lepkości wyższy o ponad 10,MOTUL 156 a Specol 168,teraz już wiesz dlaczego silnik może brać olej?! Do tego dotargałeś mu więcej mocy,ja myślę,że na tym oleju ,który wlałeś zbyt daleko silnik nie pokula,zwłaszcza,że potrzebuje wysokiego HTHS,Motul ma 3.5 a przydałoby się ok 4 nawet ponad.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)