REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Ja myślę że bardziej uwolnienie pierścieni pomogło, a dobry olej dodatkowo tu pomógł. Sam jakiś czas temu miałem auto w którym zastosowałem preparat Xado Antykoks (trzy razy w odstępach kilku dni) i branie oleju spadło z około 0,7l/1000km do 0,1-0,2/1000km bez wymiany oleju w silniku po tym zabieguPhantomASA1 napisał(a):Teraz nie wiadomo czy pierścienie były zapieczone,czy olej wyeliminował problem,jedno pewne,silnik się nie zatarł na takiej lepkości,wlany był tuż przed zimą,brat od razu zauważył płynniejsze wkręcanie się na obroty.
Tutaj w temacie mamy motor nie VW a motor czeski pochodzący konstrukcyjnie jeszcze ze Skody Favorit .Wypisz wymalujPhantomASA1 napisał(a):silniki MPI znajdują się na liscie najlepszych silników benz VW-gena,
W sumie i tak naprawdę ta czeska lipa nie jest taka zła. Gdyby nie ta częsta wymiana UPG to by było super . W zasadzie pobieżny remont takiego motoru można zrobić bez wymontowania silnika z ramy . Mokre tuleje więc odpada szlifierz . Po prostu kupujemy zestaw nominalnych tuleji z tłokami i tyle . Podkładkami regulujemy wystawanie tuleji ponad płaszczyznę bloku . Proste . Tak jak pisałem motor ma swoją historię . Ma swój początek w skodzie 105 - 120 bodajże . Tam zużycie oleju było spore według zasady ten typ tak ma . Natomiast następca - Favorit to już poprawienie konstrukcji , zastosowanie innych pierścieni na tłokach . Radykalne zmniejszenie zużycie oleju .Wtedy obiegowo porównywało się taką favoritę do golfa drugiego . Potem była Felicja . Tutaj gażnik został zastąpiony na początku przez wtrysk paliwa jednopunktowy a potem z czasem wielopunktowy . Do tej pory były to silniki 1,3. z manualną regulacją luzów zaworowych . Pojawiła się Fabia . 1,4 . Średnica tłoka pozostała a zmienił jego skok stąd większa pojemność. Pojawiła się też hydrauliczna regulacja zaworów . Dodano czujnik położenia wałka rozrządu . Na początku produkcji można było spotkać wersję w zależności na który kraj była produkcja z normą euro 2 lub euro 4 . Czyli z jedną sondą lambda lub dwoma .PhantomASA1 napisał(a):nie przyjrzałem się o jaki model auta chodzi,to już inna ińszość.
PhantomASA1 napisał(a):Jaki masz problem?