REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
No to tutaj mnie zaskoczyłeś . Te fabiany z tym czeskim motorem fabrycznie były zalewane oliwą 5W40 . Teraz mi podaj na tacy te zalecenia . Przypominam że w fabianie to zmodyfikowana jednostka napędowa pochodząca ze starszych konstrukcji. Mimo że zewnętrznie się za bardzo nie różni to jednak to nie samo . Dodano to i owo a przede wszystkim hydrauliczną regulacją luzów zaworowych.PhantomASA1 napisał(a):te silniki potrzebują patrząc na zalecenia SKODY wartość ok.18 w 100 st c,taką miewają oleje 15 W40
Favorit ? No weż przestań porównywać . Favorit rok produkcji 1988 - 1995 . Zamierzchłe czasy . Miałem chyba ze cztery po kolei . Wtedy lało się olej jaki się dostało . Pamięć mnie zawodzi ale czy wtedy był jakiś wybór ?? A może by porównać Felicję ? Bodajże od 1995 do 2001. Miałem dwie . Praktycznie nówki . Pamiętam były zapisy , ludziska koczowali pod serwisem a ja już miałem . To był hit . Każdy chciał mieć Felicję . Tutaj jaki olej nie pamiętam . Pamiętam że w serwisie litr kosztował stówkę .Mobil 5w30 magnatec ? Ja oleju nie wymieniałem bo zaraz po kupnie sprzedałem jak pierwszą tak i drugą .PhantomASA1 napisał(a):,do silników Fabii zalecano 5W30,do Favoritki 15W40
Jakoś nie widzę aby te silniki padały przez Twoim zdaniem nieodpowiedni olej . Ty masz swoje teorie . Hmmm... Rozmawiamy o 1.4 Mpi. Były też tam inne motory . Też 1.4 . Te czeskie jak wspomniałem wcześniej cierpią na padającą UPG. Weż teraz nie wyłap awarii i przejedż się spory kawałek na śmietanie a nie oleju . Nie dość że brak płynu chłodzącego to jeszcze nie olej a substancja wycierająca co się da . Ja przegapiłem niestety . Wytarło się łożyskowanie wałka rozrządu . Wymiana łańcucha nic nie da bo nowy zestaw już jest lużny . Krzywki się podtarły , niektóre hydropopychacze padły . Jak panewki nie wiem , nie zaglądałem . Ciśnienie oleju trzyma . Z tym że tutaj pomiar ciśnienia jest chory tak jak w wieśwagenach . Czujnik nie jest podłączony bezpośrednio pod kontrolkę . W normalnym układzie kontrolka oleju świeci cały czas po włączeniu zapłonu . Uruchomisz motor, nabije pompa ciśnienie , kontrolka zgaśnie. A tutaj nie . Włączysz zapłon , nie uruchomisz motoru a ta franca po krótkim czasie zgaśnie . Czary mary A co by nie patrzyć nasza fabiana rzęzi , stuka a na oliwie 10w40 bez dolewek między wymianą śmiga . Na autobanie te 150 pójdzie A ma zacne 310 tys przelotu .PhantomASA1 napisał(a):Ta Fabia ma silnik dosyć solidny,ja jestem pewien,że daje jej radę nieodpowiedni olej
Tłoki nadwymiar , tuleje toczone czy inaczej ? A co z panewkami głównymi na wale ? A głowica ?tłoki, honowanie