Skoda Fabia I licznik nie działa.

14 Lip 2021, 17:00

Dobry, mam skodę fabie I 2002 1.4 MPI od wczoraj nie działa licznik, wskazówki leża, nic się nie pali, zero kontrole, jakby był odłączony, samochód normalnie odpala i jeździ jedynie nie działa wspomaganie kierownicy. Dzwoniłem po warsztatach jednak terminy zajęte, macie może jakiś pomysł co to może być słyszałem że problemem może być kostka stacyjki. Ogólnie zdarzyło mi się to wcześniej w zimie tego roku jak jechałem zgasł licznik jednak następnego dnia znowu ożył, teraz natomiast już przed odpaleniem leżał.
Ivory
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2
Auto: nie mam

14 Lip 2021, 17:09

Sprawdź też czy wszystkie bezpieczniki są sprawne
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1051
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Lip 2021, 19:09

Sprawdzałem bezpieczniki mulitimetrem, ogólnie ustawiony na 20V czarna sonda do masy czerwona do bezpiecznika o ten wystający metal w dwóch miejscach nic nie pokazuje.
Ivory
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2
Auto: nie mam

17 Lip 2021, 19:16

Skoda Fabia I licznik nie działa.
Ogólnie tak to wygląda, pali się tam kontrolka od świateł dziennych i przeciwmgłowych nic więcej.
Ivory
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2
Auto: nie mam

18 Lip 2021, 11:07

Być może to wina masy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2021, 08:48

Ivory napisał(a):Sprawdzałem bezpieczniki mulitimetrem, ogólnie ustawiony na 20V czarna sonda do masy czerwona do bezpiecznika o ten wystający metal w dwóch miejscach nic nie pokazuje.
Ciebie interesują dwa bezpieczniki . Bezpiecznik nr 1 ( 5 A ) stałe zasilanie i bezpiecznik nr 16 ( 5 A ) napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje zapłonu . Poza tym bardzo pomocne byłoby podłączenie komputera . Przejrzeć czy jest komunikacja z licznikiem , jak jest to jakie błędy są . Przejrzeć pod tym samym kątem moduł centralnej elektryki, can gateway , immobilizer .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4951
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    "Highway Hero" Mercedes-Benz Actros 2551 6x2
    Podczas 65. targów pojazdów użytkowych w Hanowerze uwagę zwiedzających przyciągnął niepowtarzalny Actros w kolorze jadowitej zieleni, zaparkowany przy wejściu do świata samochodów użytkowych Daimler Trucks. ...
    Najpopularniejsze crossovery w Polsce – styczeń 2017
    W pierwszym miesiącu 2017 roku rynek nowych samochodów odnotował kolejne wzrosty. Sprzedaż na poziomie przekraczającym 41 tys. sztuk oznacza, że był to najlepszy styczeń od 10 lat. Popyt generowany jest głównie ...

28 Lip 2021, 18:44

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, bezpieczniki odpadają sprawdziłem, aby lepiej sprawdzić problem potrzebowałbym już sprzętu, udało mi się umówić na piątek do elektryka zobaczymy co to i jak coś dam znać.
Ivory
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2
Auto: nie mam

30 Lip 2021, 19:06

Dobra samochód zanim trafił do specjalisty to zdechł, zero prądu w nim, sprawdzałem akumulator multimetrem około 9V pokazuje i + jest spuchnięty ze szwagrem brałem na kable ale nic się nie pali, ogólnie opłaca się w tym coś kombinować? Myślałem czy by nie podłączyć inny akumulator czy by coś dało, a może to rozrusznik? Jakby co to w następnym tygodniu na lawete i niech specjalista robi jeżeli się opłaca samochód wart maks 3k i to naprawiony.
Ivory
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2
Auto: nie mam

30 Lip 2021, 19:57

No bez akumulatora nic nie będzie działać..... Chyba logiczne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Lip 2021, 20:18

Kao napisał(a):No bez akumulatora nic nie będzie działać..... Chyba logiczne

No właśnie mam wątpliwości, czy dla autora tematu jest to logiczne...Po tym, co napisał, to już sam nie wiem co mu doradzić, żeby nie narobił czegoś nieszczęśliwego....
Ale dobra. Może się śmiać ze mnie, może mieć do mnie pretensje, że upierdliwy jestem, ale to będzie tylko potwierdzenie moich słów, ale poradzę mu co zrobić z tym fantem.
Ivory - z całym szacunkiem do ciebie, ale zawieź to auto do mechanika. Na lawecie. Nie na holu, tylko na lawecie. A jak auto będzie u mechanika, to poświęć wolny czas i przeczytaj instrukcję obsługi twojego auta. Tak - instrukcję obsługi. Nie żartuję - na serio jest coś takiego. I naprawdę na serio warto się z nią zapoznać. I naprawdę na serio nie jestem złośliwy ani nic w tym stylu. Na serio chcę ci pomóc.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000