Skoda Fabia III czy Nowy Hyundai i20

14 Mar 2015, 10:58

Witam,

szukam rady w kwestii kupna nowego samochodu segmentu B.

Zastanawiam się nad 3 modelami: Fabia III, Nowy i20 oraz Clio.

Clio już odpadło w przedbiegach po jeździe próbnej (słabe wyposażenie + mało miejsca w środku).


Fabia III to 1.2 TSI 90 KM (wersja Style + pakiet Komfort), a Hyundai to 1.4 MPI 84 KM (wersja Comfort). Obydwa auta w metalik. Ceny takie same ponieważ Huyndai daje OC+AC 1 rok za 250 zł.

Przewaga Fabii:
- bardziej bogate wyposażenie (klimatyzacja auto, podgrzewane fotele, czujnik zmierzchu, automatyczne hamowanie - radar, 7 calowy ekran dotykowy, Audio 2 więcej głośników, felgi aluminiowe 15).
- 4 lata przeglądów za darmo do 60.000 KM
- Bardziej dynamiczna - lepsze przyśpieszenie - naprawdę dało się odczuć


Przewaga i20:
- elektrycznie otwierane szyby z tyłu
- ubezpieczenie OC+AC 1 rok za 250 zł
- 5 lat gwarancji (Skoda daje tylko 2)
- wydaje się, że odrobinę lepsze plastiki na desce rozdzielczej (bardziej miękkie).

Cena Skody po całkiem rozsądnej obniżce w salonie. Hyundai nie chce nic obniżyć :/

Pomożecie?
miwost
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Szukam

14 Mar 2015, 11:07

Hyundai nie obniży, bo to całkiem nowe auto. Muszą wyprzedać poprzednią generację.
Ja zdecydowanie jestem za i20, bo jego silnik lepiej rokuje na przyszłość, a silnik TSI może niemile zaskoczyć trwałością w połączeniu z krótką gwarancją. Za to lepiej jeździ więc jak nie patrzysz na trwałość to Skoda bardziej Ci się spodoba z jazdy.
Bajery w stylu automatyczne hamowanie czy czujnik zmierzchu są niepotrzebne i wolałbym mieć elektrykę szyb z tyłu w Skodzie za to. Jak nie ma nawigacji to też po co komu 7 cali dotykowe? Jedyny plus wyposażenia to automatyczna klima i seryjne alufelgi.
Ale aluski można dokupić za 800zł markowe i będziesz mieć stalowe na zimówki, a alufelgi na letnie ;)

Podsumowując: Skoda z automatyczna klimą i dynamicznym ale gorszym pod względem trwałości silnikiem czy sprawdzona technika napędowa w i20 z większym i lepiej wykończonym wnętrzem bez automatycznej klimy.

edit:
silnik w Hyundaiu to 1,2/84KM lub 1,4/100KM - nie ma 1,4/85KM
podgrzewane siedzenia i kierownicę (!) masz za 1000zł ;)
Pytanie czy w skodzie dorzucają wejście USB, bo na tym skąpią :o
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2015, 12:23

Tak. Obydwa samochody mają USB. Skoda dodatkowa ma wejście na kartę SD.

W kwestii wyświetlacza to bym skorzystał bo mam telefon kompatybilny z Mirrorlink i podoba mi się opcja nawigacji z telefonu - uniezależnienie od aktualizacji map producenta samochodu. Sprawdzałem to z moim telefonem i działa.

Najbardziej tak naprawdę obawiam się korozji (obecne doświadczenia). Nie chciałbym kupić nowego auta i po 5 latach lakierować co rok. Czy można w tej kwestii jakoś porównać Hyundai i Skodę?
miwost
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Szukam

14 Mar 2015, 12:28

Poprzednik i20 w wersji przed liftingiem miał wadliwie osadzone klamki, które wycierały lakier i pojawiała się rdza. Serwis naprawia to za darmo. Ale to poprzednik dlatego nic nie mówi o obecnym - np. w ix20 nie ma problemów z rdzą.

O korozji nie można nic powiedzieć, bo to bardzo świeże auta i czy są jakieś wady to dopiero się okaże za parę lat.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2015, 13:28

Witam, również szukam małego autka, ale za nic w życiu nie brałbym samochodu z turbodoładowanym silnikiem. Sprężarka wg mnie to gwarancja problemów niezależnie, czy to w silniku 3-4 cylindrowym o małej mocy, czy w potężnych silnikach ponad 400 czy 500KM...
Typhoon
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

14 Mar 2015, 13:37

fabia ma beznadziejny silnik. Blachy nie będziesz robił ale silnik w końcu padnie po uprzednich notorycznych dolewkach oleju, wysokim spalaniu przy innej jeździe niż ekonomiczna oraz traceniu mocy poprzez zbieranie się nagaru. Dźwiękiem też nie powala.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Mitsubishi Concept G4 to nowy kompaktowy sedan
    Podczas trzydziestego czwartego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Bangkoku (trwającego od 25 marca do 7 kwietnia) Firma Mitsubishi Motors (Thailand) Co., Ltd. (MMTh) zaprezentuje koncepcyjny model MITSUBISHI Concept ...

14 Mar 2015, 13:43

z tej dwójki i20, bez dwóch zdań. Silniki TSI są chwalone do maksymalnie kilkudziesięciu tysięcy przejechanych - chociaż ja i tego nie rozumiem, bo palą znacznie więcej niż powinny po osiągach.
erde
Początkujący
 
Posty: 72
Prawo jazdy: 16 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus IS250
Silnik: 2.5 208KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2015, 16:00

Ooo tak ! 1.2 tsi , jechalem nim troche w rapidzie bo aso skody dalo mojemu ojcu to cos jako auto zastepcze ;D ... Ani to jakos fajnie jezdzi, ani malo nie pali... A brzmi jakos tak dziwnie... Kup auto z takim silnikiem a zostaniesz ofiara ekoterrorystow odpowiedzialnych za downsizing, niestety. Z tych aut to zdecydowanie lepiej i20 a nie vagenowski wynalazek - mikrosilnik z turbo ;/
TheS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 380
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 07 05 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Freemont / Scion tC / Trafic
Silnik: 2.0jtd / 2.4 vvti
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Mar 2015, 16:14

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Widzę, że główna wada w Fabii jaka się rysuje to silnik 1.2 z Turbo.

Z czego wynika taka krytyka małych silników z Turbo? Co się w nich psuje tak szybko? Przepraszam jeżeli wykazuję się ignorancją, ale nie interesowałem się tym tak bardzo.

Gdzieś czytałem, że 1.2 w nowej Fabii to nowa wersja tego silnika, poprawiona względem tego co w Rapid zamontowali i tego co się psuło (albo względem poprzedniej Fabii?). Chyba coś z rozrządem robili.

Pozdrawiam.
miwost
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Szukam

14 Mar 2015, 17:16

Były problemy z łańcuchem (a dokładniej z napinaczem), który zastąpili paskiem ;)
W tym problem, że nie wyeliminowali problem nie trzymania mocy, osadzania się nagaru na zaworach i zużycia oleju. Tego się nie da ominąć w wyżyłowanym silniku z wtryskiem bezpośrednim. O dziwo sprężarka jest całkiem ok. Kto ma pecha trafia na silnik w którym wypalają się i pękają tłoki.
Ogólnie silnik przekonuje elastycznością w szerokim zakresie obrotów ale spalanie jest takie samo jak w normalnym silniku gdy korzystamy z turbiny. Dane katalogowe są mierzone w zakresie obrotów kiedy się ona nie zdąży załączyć.
Tak więc musisz sobie odpowiedzieć czy wolisz naprawdę solidnie zrobionego Hyundaia ze sprawdzonym silnikiem, czy zwykłą Skodę z dynamicznym silnikiem, który ciągle poprawiają?
W dodatku Hyundai mniej straci na wartości z racji sprawdzonej techniki, możliwości montażu LPG i mniejszej ilości auto poflotowych, które obniżają wartość rynkową.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2015, 22:16

Witam ponownie.

Część postów z tego wątku została przeniesiona do "Śmietnik".

M.in. mój post o planowanym przebiegu.

O co kaman?
miwost
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Szukam

14 Mar 2015, 23:01

Robił się spam więc wywaliłem. Napisz jeszcze raz przebieg.. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Mar 2015, 23:53

TheS napisał(a):Ooo tak ! 1.2 tsi , jechalem nim troche w rapidzie bo aso skody dalo mojemu ojcu to cos jako auto zastepcze ;D ..

Rapid jest troszku cięższy więc w fabii lepiej powinien dawać sobie radę ale co nie zmienia faktu, że silnik nie należy do zbytnio udanych. :cry:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Mar 2015, 08:22

Miwost, turbosprężarka oznacza częstsze kontrole oleju, filtrów, a to oznacza potencjalne koszty,
Sama sprężarka prawidłowo eksploatowana nie powinna odwalać cyrków, ale wystarczy parę drobnych odchyleń i droga do kłopotów gotowa.
Przede wszystkim w pośpiechu wystarczy, że się zapomnisz i zaraz po odpaleniu wciskasz mocno gaz i... przy odrobinie "szczęścia" możesz odwozić auto do remontu. Tak samo po intensywnej jeździe, nie odczekasz około 30 sekund czy minuty i powodujesz gwałtowne zużywanie się sprężarki.
Niesprawna sprężarka powoduje wzrost zużycia paliwa, spadek mocy, nierównomierną pracę silnika. Dość rzadko, ale zdarza się, że potrafi uszkodzić niemal cały silnik.
Beznadziejny podzespół, którego wprowadzanie do małych aut to millenijny - NAJGŁUPSZY krok w dzisiejszej motoryzacji. Producenci jednak zrobili to z pełną świadomością, ten element jest bardzo kosztowny to raz, potrafi narobić jeszcze większych szkód to po drugie, co więcej wiele napraw będzie poza gwarancją (bo zwali się na błędy eksploatacji użytkowników). Świetna okazja do biznesu po prostu.
Downsizingowi mówię stanowcze nie.
Sorry, jeśli zrobiłem mały offtop.
Typhoon
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

15 Mar 2015, 10:18

Ok. Dzieki za opinie o turbo. Czy takie same problemy z turbinami wystepuja w baaaardzo rozpowrzechnionych silnikach 2.0 TDI? To tez turbo, tylko, ze diesel i wieksza pojemnosc. A widzi sie ze przebiegi te auta sprowadzane maja znaczne.

Do kolegi moderatora: nie widzialem w usunietych postach zadnego spamu. Rozumiem, ze mozna kogos zbanowac za to co wyczynia w innych watkach, ale zeby usuwac posty na temat? Jakies dziwne zasady tu panuja. Nie wspominajac o tym ze to byl jedyny kolega wypowiadajacy sie przychylnie o Fabii.
miwost
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Szukam