Skoda Fabia, problem z zapłonem i elektryką

29 Lis 2014, 13:06

Witajcie, zacznę od tego że jestem laikiem samochodowym. Ostatnio otrzymałem w darowiźnie samochód Skoda Fabia z 2003 roku.

Samochód stał około miesiąca bez ruchu, w wyniku stłuczki i braku funduszy na naprawę parę elementów. Nie chciał odpalić, podładowałem wiec akumulator prostownikiem. Po podłączeniu wszystko było w porządku, działało oświetlenie kontroli na desce rozdzielczej itp. Jednak po próbie przekręcenia kluczyka w stacyjce samochód zaczął wariować. Silnik nie odpalił, deska rozdzielcza nie wyświetlała niczego, a lampy w samochodzie zaczeły samoistnie mrugać, nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki.

Szanowni Państwo co robić? Nie wiem nawet jak dotransportować samochód do najbliższego warsztatu? Co może powodować takie zachowanie ? Jakie będą ewentualne koszty naprawy ?
PWedKR
Nowicjusz

Auto: Skoda

30 Lis 2014, 12:56

JAkie było napięcie na aku po jego naładowaniu? JAk naładujesz aku, to należy go odłaczyć od prostownika i odczekać pół godziny, a następnie zmierzyć napięcie.
Kolejna rzecz, to jak auto było po stłuczce, to warto posprawdzać wszystkie przewody, czy któryś nie robi zwarcia. Ewentualnie powyjmować bezpieczniki z obwodów, które mogły zostać uszkodzone. Warto też zainteresować się miejscem, gdzie przewód minusowy jest przykrtęcony do karoserii samochodu - często pojawia się tam rdza lub śniedz. No i same klemy jak i bolce na aku - warto oglądnąc i jak jest potrzeba to przetrzeć drobnoziarnistym papierem ściernym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2014, 14:02