Skoda Favorit - Problem z migaczem.

30 Kwi 2008, 12:25

Witam.
Cały problem zaczął się od tego, że w pewnym momencie jedna z żarówek przestała świecić. Sprawdziłem, była to lewa z przodu, więc wyjąłem ją i blaszka od spodu nie dotykała żarówki, więc ją podgiąłem do góry. Wszystko było ok, ale do czasu. Teraz gdy się włączy światła lewy migacz miga wolniej niż normalnie. Prawy działa jak należy. Gdy się wyjmie żarówkę (tą z przodu) to działa jak by były wszystkie włożone, zamiast szybko jak to zawsze przy jednej żarówce nie działającej. Sprawdzałem z inną żarówką i jest to samo. Jeszcze dodam, że przy włączeniu prawego migacza lewy po jakiś 5 sek zaczyna się lekko żarzyć. Na dodatek lewe światło stopu słabiej świeci (nie wiem czy jest jakieś powiązanie, ale wolałem napisać). No to było by na tyle ;)
Wiara potrafi czynić cuda. Trzeba tylko mocno wierzyć.
free
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • 01 Maj 2008, 11:31

    Co do kierunkowskazu - sprawdz,jak zachowuje się tylny lewy kierunkowskaz - jeżeli tak samo,sugerowałoby to albo przerywacz kierunków,włącznik kierunków przy kierownicy lub włącznik świateł awaryjnych.Jeżeli jest to tylko problem tego jednego kierunkowskazu,to trzeba dokładnie sprawdzić połączenia elektryczne tego obwodu od włacznika kierunków począwszy.Należy też sprawdzić połączenia tego kierunkowskazu z masą.
    Co do światła stopu - trzeba sprawdzić,jak świecą pozostałe światła w lampie zespolonej.Jeżeli świecą normalnie,to trzeba najpierw sprawdzić żarówkę czy jest prawidłowo włożona(jest tam jak się nie mylę żarówka dwuwłóknowa 21/5W i wielu kierowców nie zwraca uwagi na to,jak ją wkłada - w rezultacie w światłach stopu świeci włókno 5 watowe,a w pozycyjnych 21W).Natomiast jeeli poyostae đwiata te maj jakiekolwiek problemz,to wskayzwaobz to na sab lub brak masz w tej lampie.Warto też sprawdzić styki tej żarówki czy nie są pordzewiałe - dla pewności wyczyść je drobnym papierem ściernym.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Maj 2008, 12:17

    Styki są w porządku. Cała lewa strona działa tak wolno. Wczoraj jeszcze sie pobawiłem i zmieniłem kable przy żarówce od postojówek z przodu po lewej bo były źle na odwrót podpięte. Nie wiem czy to coś zmienia w każdym bądź razie migacz zaczął troszkę szybciej migać, ale jeszcze zauważyłem, że światła przygasają. Nie wiem czy to wina akumulatora bo już ma swoje lata i jest dość słaby, lub może jest gdzieś jakieś zwarcie. W końcu jakim cudem lewy migacz może się żarzyć jak jest włączony prawy.
    Wiara potrafi czynić cuda. Trzeba tylko mocno wierzyć.
    free
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    02 Maj 2008, 08:28

    O lewej przedniej postojówce nic nie pisałeś - ale jak były kable na odwrót wpięte?Przecież tam są tylko dwa przewody do żarówki i nie ma różnicy jak są wpięte - to przecież nie dioda LED.
    A skąd wiesz,że styki włącznika kierunkowskazów przy kierownicy i styki włącznika świateł awaryjnych są dobre?
    Żeby wykluczyć problemy z masą,poprowadz osobne przewody z akumulatora z klemy minusowej do lewego kierunkowskazu i do prawego i sprawdz jak miga ten lewy i czy nadal żarzy się ten prawy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Maj 2008, 15:35

    Co do kierownicy to raczej jutro albo w niedziele bede rozbierał, a co do awaryjnych to raczej mało prawdopodobne, żeby w tym samym momencie zaśniedziały styki w jednym i w drugim. Poza tym gdyby były złe to chyba raczej wogóle by nie działał, a częstotliwość migania jest stała, tylko tak jak mówie powolna, no i te światła. Co może mieć styk wspólnego z przygasaniem świateł?? O postojówce nic nie pisałem bo wczoraj jak sprawdzałem czy wszystko jest tak samo zauważyłem, że przewody są na odwrót. Może rzecz banalna, ale czasami właśnie banały są najważniejsze ;) W każdym razie miga szybciej, ale to jeszcze nie to. Co do żarzenia się to przekręciłeś :P
    Jeśli powiedziałem coś nie tak i te moje "teorie" są raczej mylne to sorki, ale staram się jakoś to wyjaśnić, a z natury już tak główkuje i nie zawsze mi wychodzi ;) W końcu każdy jest tylko człowiekiem i ma prawo do pomyłki ;)
    Wiara potrafi czynić cuda. Trzeba tylko mocno wierzyć.
    free
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    04 Maj 2008, 10:33

    Co do zaśniedziałych lub wypalonych styków,to sorki,ale nie mam czasu na wyjaśnianie.Powiem tylko,że to bardzo ważne,a tym bardziej dla kierunkowskazów.Bardzo ważne są styki włącznika świateł awaryjnych,ponieważ przez ten włącznik przechodzi napięcie do kierunkowsazów.Bardzo ważne są też styki w samych kierunkowskazach - chodzi o prawidłowe obciążenie włściwym prądem przerywacza.
    A skoro jest problem na tej samej stronie,to można podejrzewać albo styki włącznika przy kierownicy,albo sam przerywacz.Jeżeli masz możliwośc,to podmień sam przerywacz.A żeby sprawdzić włącznik kierunków,to jeżeli się coś znasz na elektryce samochodowej,to najlepszym sposobem jest rozpięcie złącza pod kierownicą i włączanie kierunków za pomoca mostkowania na złączu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      Skoda Octavia - zmodernizowana trzecia generacja modelu
      Premiera gruntownie zmodernizowanej trzeciej generacji modelu OCTAVIA miała miejsce 10 stycznia w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu. Podczas trwającej dwadzieścia minut prezentacji Prezes Zarządu ŠKODY Berhnard Maier ...

    17 Maj 2008, 20:19

    A czy jest możliwe, że takie jaja sie dzieją przez kontrolkę od migacza :?: Na przykład przypaliła sie trochę albo coś w tym stylu :?: Dziś mi się właśnie spaliła i lewy kierunek działa ok. Masa jest w porządku bo sprawdzałem. Co do styków to narazie nie mam czasu sie bawić przy kierownicy. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Jak temperatura płynu przekroczy poziom włączenia sie dmuchawy migacz przestawał działać (pisze w czasie przeszłym bo teraz działa normalnie), więc może to też wina akumulatora. Jak już wcześniej wspomniałem już ledwo dycha.
    Wiara potrafi czynić cuda. Trzeba tylko mocno wierzyć.
    free
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    18 Maj 2008, 11:52

    Hmm... Stała się rzecz dość dziwna. Otóż jak wczoraj sobie jechałem w nocy to migacz zaczął normalnie działać. Kontrolka , wszystkie migacze i światła świecą normalnie.
    Wiara potrafi czynić cuda. Trzeba tylko mocno wierzyć.
    free
    Nowicjusz
     
    Posty: 11