Skoda Forman 135L 1.3 58km 1993 gaźnik- ponad 15l gazu/100

27 Sie 2009, 01:06

Witam. Kupiłem niedawno ...Skoda Forman 135L 1.3 58km 1993 [gaźnik]. Moim problemem jest to że ten samochód żre paliwo jak smok. Chciałem sprawdzić ile pali i tak: na BP w Lublinie za 20zł wlałem 10,25l SupraGazu czyli chyba najlepsze co moze być i zrobiłem na tym 86km. Zdziwiło mnie to bo jak taki samochód może tyle palić. Ale to dopiero był początek ździwienia. Ostatnio znów zatankowałem tylko ze teraz na Statoll za 30zł też SupraGaz i było tego jakieś 15l i tym gazem też zrobiłem jakieś 86-89km. O co tu może chodzić??? Jak byłem na regulacji to gazownik mi powiedział że wogóle nie może podłączyć komputera bo mu go wywala z powodu świec i kabli zapłonowych (wyregulował mi go na słuch póki co). Czy te zurzyte elementy mogą powodować właśnie takie spalanie?? Od gościa od którego kupiłem auto dowiedziałem się że te części byly wymieniane rok temu i zrobił na nich nie więcej jak 20tys. ok. swiece swiecami ale nawet gdy są złe (wymienię je) to nadal nie rozumiem co moze byc przyczyna takiego wysokiego spalania. Napiszcie mi o co moze chodzic. za 30zł robię niecałe 100km..!!!!!!!!!! to koszmar!! to nie jest do zaakceptowania przy takim aucie. Bardzo prosze o pomoc i nakierowanie mnie co i jak i gdzie mam naprawiac auto i co wymienic. Facet który mi go sprzedawał powiedział że pali w granicach 10l gazu. Ja pierdykam a na AutoCentrum gdy czytałem raporty spalania to tym samym modelem co ja koleś jadąc w trasie 100-150km\h paliła mu średnio 8. Dodam że jeźdzę głównie po mieście ale nadal nie rozumiem jak to może żreć ponad 15l gazu/100. Bardzo proszę o pomoc kolegów którzy bedą wiedzieć o co chodzi.
skoda
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Lublin

28 Sie 2009, 01:15

Uszkodzenie sondy lambdy ? Sprawdź to najpierw.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Miejscowość: Wielkopolska

28 Sie 2009, 15:54

To fajnie ze w silniku gaznikowym jest sonda lambda :???: . Gaz byl regulowany?
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

30 Sie 2009, 00:55

Skoda, rzeczywiście żre ci ten gaz jak diabli,na co ja bym zwrócił uwagę w pierwszej kolejności?Na zawory,po porządnym rozgrzaniu silnika dobrze wyregulowana instalacja gazowa,dobry układ zaworowy(bez erozji gniazd i odpowiednim luzie),dobre przewody zapłonowe i świece,wierz mi w moim aucie gażnikowym nie wyczujesz zapachu gazu w spalinach ,jeśli tylko wyczuwam zapach gazu to momentalnie zabieram się za szukanie przyczyny i zawsze znajduję ,jak dotąd tylko raz przeholowałem z terminem regulacji luzów zaworowych i zaczął mi palić na trasie przy nieobciązonym aucie nie 13 a 18 l(120 km/h) LPG.Potem weż się za regulację instalki i wymień filtr gazu ach ,reduktor na pewno masz w dobrej kondycji?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Wrz 2009, 23:57

To prawda, na początek wyregulowanie luzów zaworowych, wymiana świec i przewodów, sprawdzenie szczelności dolotu. Potem sprawdzenie ile pali i nie tą metodą którą robisz. Tankujesz do pełna, robisz 100 km i znowu tankujesz. to jedyna dobra metoda sprawdzenia ile samochód pali.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Najszybsza taksówka w Pradze - Skoda Fabia R5
    Zespół ŠKODA Motorsport uczcił najbardziej udany sezon w swojej historii w spektakularnym stylu. Tuż przed Świętami Bożego Narodzienia fabryczny kierowca ŠKODY Jan Kopecký, sprezentował przypadkowym ...