Skoda Octavia 1 1.8T AUM stukanie pod odpaleniu zimnego

11 Sty 2025, 23:02

Witam, może ktoś pomoże w diagnostyce problemu. Skoda Octavia 1 1.8T 2005r. 150 km po chipie na 180km. Silnik wpada w drgania, niemożliwa jest jazda, auto nie ma wtedy mocy, obroty falują. Dzieję się to po odpaleniu zimnego silnika i trwa tylko przez moment, najczęściej po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu znika. Rozrząd wymieniany pół roku temu. W ostatnim czasie sprawdzony był również łańcuch rozrządu, wymieniona odma, usadzona rura od turbo i rurki odpowietrzania zostały wymienione. Po tym serwisie problem zniknął na tydzień. Teraz znowu to samo, dodam że nie dzieje się to przy każdym odpaleniu.
michalek201
Nowicjusz
 
Posty: 4

12 Sty 2025, 10:28

A patrzyłeś z ciekawości czy nie masz jakiś błędów w sterowniku.

Tu dobrze by było podłączyć się z jakimś komputerem i spojrzeć na parametry pracy w momencie występowania problemu, to powinno pomóc w ewentualnym zlokalizowaniu przyczyny takiej pracy silnika.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10112
Zdjęcia: 35

12 Sty 2025, 12:00

Nie mam sprzętu do takiego sprawdzenia. A gdy przykładowo zajadę do mechanika to już się nie powtórzy bo już temperaturę ma. Zostaje zostawienie ewentualnie. Jeżeli chodzi o błędy to nie pokazuje nic. Ewentualnie jeszcze zastanawiam się nad tą rurą od turbo bo mechanik mi jej nie wymienił a jedynie usadził i spiął, pytanie czy mogą być takie objawy ze strony turbo. Mam filmik pokazujący jak to wygląda i brzmi, ale nie moge tutaj dodać.
michalek201
Nowicjusz
 
Posty: 4

12 Sty 2025, 12:45

Sprawdź szczelność układu, tam zawsze sa dziury, więc to trzeba zniwelować, do tego zrób logi dynamiczne:
115 i 118

002 i 033

003 i 020

wtedy coś będzie można więcej powiedzieć.
Takie rzeczy jak świece/cewki w jakim stanie?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

12 Sty 2025, 13:20

Świece pół roku temu wymieniłem, kilka tys zrobione, do cewek nie lazlem ale widać że różne są.
michalek201
Nowicjusz
 
Posty: 4

12 Sty 2025, 19:20

Czyli pozostaje Ci sprawdzić dolot kompresorem i zrobić logi na razie dynamiczne, potem może statyczne jak się pojawia problem, żeby to wychwycić.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochodowe SPA czyli porządna kąpiel dla auta
    "Kierowcy, bądźcie dla nas dobrzy szczególnie na wiosnę" to byśmy usłyszeli gdyby samochody umiały mówić, z takim apelem zwróciłyby się do swoich właścicieli. I poprosiłyby ich o porządną kąpiel. Zimą ...
    Nowe modele Mitsubishi eK Wagon i eK Custom
    Firmy Mitsubishi Motors Corporation i Nissan Motor Co., Ltd. ogłosiły nazwy i zaprezentowały sylwetki nowych, wspólnie opracowanych samochodów segmentu mini przeznaczonych wyłącznie na rynek japoński. Sprzedaż ...

12 Sty 2025, 20:00

Co myślicie jeszcze o diagnozie że mogłby to być ezektor lub pompa sai? Bo ktoś mi tak podpowiada, ewentualnie jeszcze trójnik od odmy.
michalek201
Nowicjusz
 
Posty: 4

12 Sty 2025, 22:29

Ale w jaki sposób chcesz to zdiagnozowac? Bo ktoś tak powiedział? Zamiast bezsensu pisać, już dawno byś chociażby kompresorem sprawdził szczelność.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017