Skoda Octavia 1.6 SR bierze olej po remocie

17 Sty 2012, 15:18

Witam. Jeżdze Octavia 1,6 , 101 km z 98 roku , przed założeniem inst. lpg nie było jako takich problemów, jednak w maju założyłem sekwencje i sie zaczeło. Co jakiś czas na jednej ze świec zbierał sie czarny nagar i auto chodziło na 3 cylindry wiec musiałem czyśćić świece , czasem nawet na trsie po zrobieniu 50 km... a działo sie tak jak samochód postał powiedzmy z 5 min na biegu jałowym na wolnych obrotach , dodatkowo z dnia na dzień brał coraz wiecej oleju pod koniec było juz ok 1 l na 1000 km , czyli gdzies co około 1,5 tg musiałem wlewać. jezdziałem na mineralu lotosa 15w40. W pażdzierniku wstawiłem auto do remontu , koleś powiedzieł ze uszczelka raczej i piersćienie. Wymienił mi wszystkie uszczelniacze , głowica była planowana , wimienione zostały pierścienie i prowadnice głowicy. No i zalał mi silnik pół syntetykiem z mobila 10w40. Koles mówił zebym z 2 tys zrobił tylko na benzynie i nie przekraczając 3 ts obrotów. Mówił taż ze na poczatku może brać troche oleju gdyż musie sie dotrzeć. Jak mówił tak zrobiłem. Przejechałem juz jakies 6,5 tys po remoncie i przez ten czas dolałem ponad 2 litry oleju bo ubywało. świecy juz mi nie zarzuca ale gdzie sie podziewa ten olej? A i pod korkiem od wlewu mam mojonez jednak w zbiorniczku od chłodniczego nie widac oleju. Poradzi ktoś cos??
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

17 Sty 2012, 15:43

Nie zrobiels remontu kapitalnego silnika, i zawsze taki juz ponad 10 letni silnik bedzie bral, to nie jest nowy silnik.

Co do majonezu, to pytanie czy ubywa ci plyn chlodzacy, czy nie?

Jezdzac duzo po miescie na krotkich odcinkach, czy tylko przy wysokich predkosciach autostrada, zawsze autko bedzie bralo troche wiecej oleju.

Co do majonezu, to jaki ci plyn chlodzacy nie znika, to jezdzac wlasnie po miescie na krotkich odcinkach, bedzie ci sie w okresie zimowym robil majonez, najlepiej wymienic na wiosne olej.

I nie lej do tego silnika mineralu 15W40, to jest glupota do kwadratu.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

17 Sty 2012, 20:39

Nie zrobiels remontu kapitalnego silnika, i zawsze taki juz ponad 10 letni silnik bedzie bral, to nie jest nowy silnik.

ano właśnie to nie był remont silnika :(
jak auto z 1998 z gazem , a piszesz że od pazdziern, zrobiłeś 6,5 tys to rozumiem że silnik ma koło 300tys. km tak ? :wink:
przy takim przebiegu trzeba dobrze pomierzyć "owal" cylindrów bo jest duże prawdopodobieństwo - że sama wymiana pierscieni nie poprawi kompresji
poza tym stare pierścienie mogły mieć lepiej dopasowany "owal" do owalnego cylindra ,
jak niedługo pierscienie się nie ułożą , nie poprawi się kompresja i nie zmniejszą przedmuchy
to potwierdzi żę trzeba było szlifowac cylindry na nadwymiar i montować nowe tłoki z nowymi pierscieniami czyli darmo taka robota :mrgreen:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sty 2012, 10:38

No Skoda ma nakulane prawie 250 tys , z tego na gazie zrobiłem juz prawie 20. Czyli może byc to że jeszcze pierścienie sie nie do końca ułozyły i trzeba czekac?? Bo ciśnienie na cylindrach było sprawdzane wielo krotnie i było ok.
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

18 Sty 2012, 12:58

luki1304 napisał(a): Bo ciśnienie na cylindrach było sprawdzane wielo krotnie i było ok.

To znaczy ile? I czy jest jakaś różnica przed i po? Pierścienie muszą cię ułożyć ale nie trwa to tyś.km Ciekawe czy pierścienie były prawidłowo spasowane do tłoków i cylindrów.Przy dużym owalu nie było sensu robić remont.Ale chyba robił to ktoś kto ma pojęcie co robi.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

18 Sty 2012, 14:51

lubie takie określenia ;
Bo ciśnienie na cylindrach było sprawdzane wielo krotnie i było ok.

1). ok to 3 bary czy ok to 14 barów ???

2). jak było ciśnienie ok - to dlaczego
z dnia na dzień brał coraz wiecej oleju pod koniec było juz ok 1 l na 1000 km

3). jak ok - to ....po jasna cholerę robili ? wymianę pierscieni ??? uszczelnień

Kolego Luki nie musisz mi odpowiadać -to nie mój problem, ale
jakbym ja miał płacić dalej za taką papraninę - to kazałbym rozbierać ponownie silnik w niezaleznym warsztacie pod okiem biegłego rzeczoznawcy :evil:
niech sprawdzi co rzeczywiśćie było zrobione , a co trzeba zrobić
my klikaniem Ci tego nie zrobimy :?
mnie sie wydaje że tym autem zajmuje sie ktoś nie ok :shock:
chyba, że ok to około
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...

18 Sty 2012, 15:53

Jak zrobiles juz 6,5tys km, to jak sie jeszcze nie uzlozyly, to juz sie nie uloza, uzupelnij ubytek oleju o ile masz i sprawdz ile ci zniknie po przejechaniu 500-1000 km.

Swoja droga, jestes pewny ze nie masz nigdzie wycieku? Ogladany byl silnik od spodu? Olej na postoju moze nie kapac, tylko podczas jazdy gdy jest wyzsze cisnienie oleju.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

23 Sty 2012, 12:41

W wolnej chwili podjede do kumpla na kanał i postaram sie dokładnie obejrzeć czy nigdzie nie cieknie na pracującym silniku , a odnosząc sie do posta "sympatka" to remont mi robił koles który auta naprawia u siebie , nie ma oficjalnie założonego warsztatu, polecony był przez kolege wiec rzeczoznawca raczej odpada... Dokładnie pooglądam silnik i dam znać co i jak.
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

23 Sty 2012, 15:52

Jeśli wymienił pierścienie ,a cylindry pozostały stare ,to takie manipulacje o kant d...rozbić! Nagar zbierał się na świecy,gdyż cylinder puszczał olej silnikowy,sprawdź teraz czy świece są czyste.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Sty 2012, 11:45

Świece są czyste , auto równo chodzi , ładnie trzyma obroty , kompletnie nic sie nie dzieje poza tym olejem...
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła