Skoda Octavia 2,0-8V- spostrzeżenia po wymianie świec zapłonowych.

26 Mar 2019, 16:03

Chciałbym podzielić się uwagami na temat pracy konkretnych świec zapłonowych w mojej Skodzie.
Silnik który posiadam ,charakteryzuje się tym że jest prosty i trwały ale...wymiana w nim świec na 2 i 3 cylindrze ,to nieporozumienie i gimnastyka ,gdyż trzeba się do nich dobrać pod kolektorem który je zasłania... Z uwagi na te trudności ,postanowiłem zakupić "lepsze" świece ,żeby nie trzeba ich było wymieniać co 15 tys.km i tak często się męczyć. (wymiana zajęła mi ponad 1 godzinę!) .
Do tej pory jeździłem na zwykłych Bosch'ach za 13 zł (auto z lpg- przebieg 253 tys.km) przerwa na świecach była ustawiona na 0,7. Auto jeździło normalnie,silnik pracował dobrze a spalanie GAZU było 11,5l/9,5l/8,5l-eko trasa tak więc poprawiać w zasadzie nie miało niczego sensu. Na tych świecach przejechałem ok 18 tys.km.
Zacząłem się rozglądać po katalogach producenckich za świecami o dłuższych interwałach wymian. Pierwsze co mnie uderzyło ,że dla mojego kodu silnika AZJ ,to fabrycznie na świecach powinna być przerwa 1,1 !!! :shock:
Oczywiście do lpg przerwa powinna być zmniejszona o 0,2 w teorii. teraz miałem ją zmniejszoną o całe 0,4 !!

Po analizie rynku kupiłem świece NGK PZFR5D-11nr 34 (NGK-produkcja japońska) ,świeca PLATYNOWA i oczywiście 1 elektrodowa (bo pod lpg). Podobno świeca ta wytrzymuje przebieg 80-120 tys.km.
Temat nie jest tani ,bo w detalu (bez moich rabatów) koszt 1 szt to ok 75 zł.
Skoro udało mi się wykrecić stare "boszki' z przewą 0,7 ,a ma być fabrycznie bez lpg 1,1 a z gazem 0,9 ,to "krakowskim targiem" w tych nowych zmniejszyłem przerwę z 1,1 na 0,8 .

Efekt??
Pełne pozytywne zaskoczenie. Silnik chodzi lepiej ,przyspiesza płynniej, a jego praca (także przy przyspieszaniu) jest taka...bardziej aksamitna !! Generalnie widać różnice cholernie. Nie jest to spowodowane bynajmniej zużyciem starych świec Bosch'a ,bo kiedy tamte były nowe to silnik i one same działały tak samo jak w chwili ich wykręcania.
Nie wierzyłem do tej pory ,że "lepsze świece" (Platynowe) robią takie różnice. Musiałem sam się przekonać. Tak więc polecam kupowanie trochę lepszych elementów do układów zapłonowych ,gdyż praktyka pokazała różnice ,a pieniądze wydanie w ten sposób ,nie są wyrzuconymi w błoto.
pozdro.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2019, 16:42

Świece platynowe i irydowe są warte rozważenia podczas wymiany są oczywiście droższe ale i wytrzymują znacznie dłużej, poza tym proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej lepiej przechodzi i nawet można zauważyć mniejsze zużycie paliwa.

Jeżeli chodzi o przebiegi na takich świecach to na LPG powinny wytrzymać w granicach 35-50 tys. km.

U mnie irydowe na LPG sprawowały się dobrze po przebiegu 53 tyś. km kiedy to auto zmieniało właściciela :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Mar 2019, 21:14

Czyli tylko potwierdzasz moje wnioski. :) dzieki.
Zastanawiam sie czy nie zmienic na platyny ,także w drugim swoim aucie..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Kwi 2019, 08:33

Jeśli masz kaskę to jak najbardziej zmień. Platyny jednak są o wiele lepsze.
Emil222
Początkujący
 
Posty: 50

07 Maj 2019, 09:21

Lepsze, ale cena przerażająca. Myśle, że ja tyle bym za to nie dał.
Anton682
Nowicjusz
 
Posty: 20

07 Maj 2019, 09:51

No tak ale jak zamierzasz "trzymać" auto ,to przecież rzadziej wymieniasz ,a jakość zostaje. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak jeździć oszczędnie hybrydą?
    Jest stale rozwijana i zdaniem wielu stanowi złoty środek między bezemisyjną jazdą, a swobodą typową dla aut spalinowych. Technologia hybrydowa od lat jest czymś więcej niż tylko ciekawostką i pozwala oszczędzać kierowcom ...