Skoda Octavia DSG błędy na komputerze

14 Lut 2018, 17:50

Witam,
Mam problem z DSG w swojej skodzie octavii 2010 r. 1.4 TSI CAXA 122KM. Parę dni temu po odpaleniu silnika i po wrzuceniu Drive, Sport czy TipTronic nie chciał ruszyć. Na wyświetlaczu obok litery D czy S nie było numeru przyporządkowanemu biegowi. Wsteczny działał. Zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie. Skrzynia już normalnie, prawidłowo chodziła. Olałem to stwierdziłem, że coś się sterownik zawiesił.
Dzisiaj odpalam silnik, wrzucam Drive. Skrzynia wrzuciła 1, ale na wyświetlaczu D1 mrugało, skrzynia dziwnie chodziła, jakoś biegi przeciągała, nie było mocy. Zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie. Skrzynia już normalnie działa. Podłączyłem pod swój skaner diagnostyczny. Pokazał dwa błędy. Wysyłam załącznik.
Wiadomo co się dzieje?
Pozdrawiam
MicMaj
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 30 06 2015
Auto: Volkswagen Golf VII
Silnik: 1.6 TDI 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

16 Lut 2018, 19:48

Błędy które odczytałeś sugerują problemy z zapięciem biegów 2 i 5 poprzez zaworki elektromagnetyczne. Może to oznaczać problem z hydrauliką bloku mechatronika który w DSG steruje poszczególnymi biegami za pomocą ciśnienia i tych zaworków.

Kiedy miałeś wymieniany olej w skrzyni i filtr?
Warto sprawdzić poziom oleju czy jest odpowiedni.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2018, 21:13

Olej i filtr był wymieniany jakoś 18 tys km temu wraz ze wymianą sprzęgieł. Niestety nie umiem sprawdzić poziomu oleju w DSG.
MicMaj
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 30 06 2015
Auto: Volkswagen Golf VII
Silnik: 1.6 TDI 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

16 Lut 2018, 21:37

MicMaj napisał(a):Olej i filtr był wymieniany jakoś 18 tys km temu wraz ze wymianą sprzęgieł
No to tu masz wszystko raczej ok. Jeżeli olej był odpowiedni to nie powinno nic się raczej dziać.
MicMaj napisał(a):Niestety nie umiem sprawdzić poziomu oleju w DSG.
Olej sprawdza się ciężko w tej skrzyni, musi mieć odpowiednią temperaturę i robi się to prze korek wlewowy oleju przy skrzyni. Tu nie masz żadnego bagnetu. W sumie jak nie ma widocznych żadnych wycieków to olej powinien być na odpowiednim poziomie na takim jak został wymieniony.

Wykasuj błędy i zobacz za jakiś czas czy ponownie pojawią się te same. Nawet jak nie zauważysz żeby coś się złego działo ze skrzynią to ją przeskanuj i będziesz wiedział czy wróciły.
Dla mnie będzie to raczej to co pisałem wcześniej problem z mechatroniką w DSG.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak polskie miasta wspierają elektromobilność?
    Cisza i dobra jakość powietrza – tego brakuje mieszkańcom wielu polskich miast. W odpowiedzi na ten problem coraz więcej samorządów promuje elektromobilność, ponieważ pojazdy elektryczne zapewniają transport ...