Fiat Bravo stukot wydobywający się ze skrzyni

12 Lut 2018, 22:19

Witam żeby nie owijać w bawełnę konkrety:

Auto:
Fiat Bravo II
Silnik:
1.9 Mjet 8v 120KM
Skrzynia:
C530.5
Sprzęgło kompletne wraz dwumasa przejechało dopiero 42 tys.

Dolegliwość:
Na biegu jałowym wydobywa się dziwny systematyczny dźwięk „stukot” dość głuchy ale w momencie wciskania pedału sprzęgła dźwięk się nasila i jest wyraźnie słyszalny stojąc przy drzwiach od kierowcy. W momencie wciśnięcia sprzęgła do spodu dźwięk znika.

Co to może być waszym zdaniem?
andczy1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 08 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 Mjet 8V 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Lut 2018, 22:54

Podejrzewam ze lozysko oporowe nie bylo wymienione i to one halasuje
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lut 2018, 23:21

Wg faktury było przynajmniej teoretycznie i dodam ze do wymiany doszło w ASO. Ale nie ma co wykluczać łożyska bo mam zwyczaj stać w korku czy na światłach ze wciśniętym sprzęgłem a wyczytałem ze wtedy łożysko dostaje po d.... Zapomniałem dodać ze w momencie wciskania sprzęgła pojawia się jeszcze szum, który tez znika gdy zostaje wciśnięte w podłogę.
andczy1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 08 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 Mjet 8V 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Lut 2018, 23:44

wszystko wskazuje na lozysko
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lut 2018, 10:22

Kao napisał(a):wszystko wskazuje na lozysko
Ja również tak uważam.

andczy1 napisał(a):Sprzęgło kompletne wraz dwumasa przejechało dopiero 42 tys.
Poruszasz się głównie w ruchu miejskim jak sam wspomniałeś więc w tym momencie sprzęgło jest kilka razy bardziej eksploatowane niż przy jeździe poza miastem. Stanie w korku, częste ruszanie wystarczy wyobrazić sobie ile razy wciskamy takie sprzęgło w czasie jednego przejazdu przez miasto. Może się okazać że poza łożyskiem oporowym reszta jest w dobrym stanie. Minusem jest to że trzeba wszystko przygotować tak jak do wymiany całego kompletnego sprzęgła.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2018, 12:14

Całe życie człowiek się uczy... :? Oddam auto do mechanika i od razu mu powiem żeby obejrzał sprzęgło i dwumase jak już ściągnie skrzynie. Dam Wam znać jak odbiorę auto, mam nadzieje ze nie urodzi się nic więcej.
andczy1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 08 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.9 Mjet 8V 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zmęczony kierowca - mikrosen i zaśnięcie za kierownicą
    Pomimo tego, że zmęczenie lub zaśnięcie za kierownicą zajmuje w statystykach policyjnych w Polsce i na świecie dalekie miejsca w klasyfikacji przyczyn wypadków, to szacuje się, że w rzeczywistości stanowi istotną przyczynę ...
    SSSuper Drift Cup 2011 - Bagicz / relacja
    Lotnisko Bagicz znajduje się ok. 7 km od centrum Kołobrzegu i ok. 4 km od Ustronia Morskiego. Położone jest przy drodze krajowej nr 11 (wyjazd z Kołobrzegu ulicą Koszalińską). Pod samo lotnisko prowadzi również ścieżka ...