Skoda Octavia I 1.9 TDI - spadek mocy, powrót przy wyższych obrotach

11 Lip 2017, 18:01

Cześć,

mój problem zdaje się nietypowy, ponieważ nie znalazłem podobnego w sieci.

Skoda Octavia 1
1.9 TDI 110 KM
przebieg ok. 300 000 km
rok produkcji: 2003

Od dobrych kilku dni zauważyłem wyraźny spadek mocy. Auto ledwo przyśpiesza przy wciśniętym gazie do końca przy 60 km/h na 4 biegu. Pod górę nie ma mowy o przyśpieszaniu. Jest po prostu zamulony. Przy kolejnej takiej zamulonej jeździe, przypadkowo moc jakby się "odblokowała" i wróciła do normy. Przytrafiło się to przy włączaniu do ruchu na drodze ekspresowej, więc prawdopodobnie obroty mogły wynosić ok. 3000/min (nie przyglądałem się). Po ponownym odpaleniu silnika auto znów było zamulone, więc zrobiłem podobną próbę. Przy prędkości ok. 65 km/h i redukcji do 3ki (ok 3000 obr/min) po chwili (2-3 sekundy) auto jakby odzyskiwało moc i czuć było nagłe przyśpieszenie (gaz mocno wciśnięty). Taki "przeskok".

Identyczna sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie. Po odpaleniu auto zamulone. Po opisanej próbie, normalna moc znów wracała.

Myślę o zakupie kabla diagnostycznego (KKL z allegro za kilkadziesiąt zł) i przeprowadzeniu testów. Warto w sytuacji, gdy jestem raczej motoryzacyjnym laikiem? LOGi z testów zawsze mógłbym komuś pokazać.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkiego rodzaju sugestie i porady.
szczepaneq
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Skoda Octavia I

14 Lip 2017, 18:59

Nowe dane:

błędy z VAGa:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 - -
16485 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0101 - 35-00 - Please Register/Activate

18062 - Moduł panela instrumentów - złe funkcjonowanie > patrz kody temp.silnika i poziomu oleju
16485 - Przepływomierz powietrza (MAF) - bank 1 > wartość, funkcjonowanie (range / performance problem)

błąd 16485 po skasowaniu najpierw się nie pojawił, ale potem wrócił.

błąd ten i po części objawy wskazywały na czujnik przepływomierza, dlatego zrobiłem próbę po odłączeniu przepływomierza. Samochód ciągnął od razu - normalnie. Dla pewności zgasiłem i zapaliłem jeszcze raz - też OK.

Poniżej wstawiam logi dynamiczne
003 dynamiczny
log-003_8gTw5yq.html
011 przed odblokowaniem mocy (bez wcześniejszego przekroczenia 2800 rpm)
log-011_3N4L6OY.html
011 pod odblokowaniu mocy (przekroczeniu wcześniej obrotów ~2800) - log-011_hh0Mx.html

Proszę o wszelkie sugestie. Wymieniać przepływomierz?
szczepaneq
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Skoda Octavia I

27 Lip 2017, 12:11

W jakim stanie jest przepływomierz? Sprawdzałeś czy czasem nie jest bardzo brudny? Ja bym go w pierwszej kolejności dobrze wyczyścił i sprawdził jak auto będzie reagowało po takiej operacji. Wymienić zawsze zdążysz.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...